Тема. Обчислення добутків. Складання і розв’язування задач за схематичними рисунками.
Мета: формувати вміння знаходити значення добутків письмово, розв’язувати задачі різними способами з поясненням; розвивати навички читання пояснень за підручником, розвивати увагу, логічне мислення; виховувати любов до математики.
Обладнання: презентація, ноутбук.
Тип уроку: засвоєння знань, умінь, навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Зараз я вам зачитаю приклади на множення, а ви повинні швидко відповідати результати.
2 × 5 =10
7×8=56
7×9=63
9×4=36
2×8 =16
8×6=48
3×7=21
9×4=36
5×3=15
(Ст 20, завд. 87) Їжак у пошуках їжі проходить за ніч до 3 км, а вдень спить. Скільки кілометрів проходить їжак у пошуках їжі за 1 місяць? За 2 місяці? За 5 місяців? (Вважай, що 1 місяць — це 30 діб.)
(ст.20, впр.91)
2 кг ∙ 8
2 т 6 ц ∙ 7
352 кг ∙ 8
5 м 4 дм : 9
6 см 3 мм : 7
8 м 60 см : 4
6 год 30 хв ∙ 2
6 год 30 хв : 2
24 хв 18 с : 6
(письмово)
(усно)
(письмово, без перетворень)
89. Бурундук запасає на зиму 6 кг зерна, приносячи його в нору в защічних мішечках. За один раз бурундук приносить 10 г зерна. Скільки кілометрів має подолати бурундук, щоб зробити зимовий запас, якщо відстань від нірки до поля 50 м?
Розв’язання задачі
60000м=60км
Відповідь: бурундук повинен подолати 60 кілометрів.
(завд.90а)
Маса 4 великих і 8 малих мішків картоплі є однаковою. Яка маса одного малого мішка картоплі, якщо маса одного великого мішка – 78 кг?
б) Поясни такі способи розв’язання задачі.
І спосіб
1) 8 : 4 = 2
2) 78 : 2 = ? (кг)
ІІ спосіб
1) 78 ∙ 4 = 312 (кг)
2) 312 : 8 = ? (кг)
Виконання завдань із презентації
Вчитель класу ____________________________(___________________________)