Обирай українську мову!

Про матеріал
Позакласний захід розроблений для учнів 4 класу до Дня української писемності та мови для проведення як в онлайн форматі, так і під час офлан навчання.
Перегляд файлу

 

Позакласний  захід  з української мови до

Дня української писемності та мови

Обирай українську мову!

Мета:

Розширювати знання про красу і багатство української мови. Пробудити почуття національної гідності, бажання вивчати та вдосконалювати своє знання української мови, збагачувати словниковий запас.  Формувати усвідомлення того, що українська мова-безцінний скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава.

 Виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього  українського, бажання розмовляти рідною мовою!

Обладнання : відеопрезентація , презентація, інтелект – шоу

 «Солов’їна мова» у « Kahoot».

Хід

  1. Привітання

Добрий день ! У добрий час! Радо ми вітаєм вас!

Будем мову рідну вчити  .Кожним словом дорожити!

Вступне слово вчителя.

  Не говори – в нас мова солов’їна

  Бо мова вища, ніж пташиний спів.

  В її скарбниці – доля України,

  Глибинна таємниця правіків.

Сьогодні 9 листопада – день, коли Україна відзначає свято української писемності та мови. За традицією у цей день усіх українців запрошують написати національний диктант єдності і перевірити власні знання.

Це свято спрямоване на підтримку рідної мови . Привернення уваги до проблем  української мови, її вивчення, розвиток та популяризацію, демонстрацію її краси та багатства.

Вчитель до дітей: 

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? ( Відповіді дітей)
  • Так ми сьогодні на уроці будемо розширювати знання про красу і багатство української  мови,  збагачувати словниковий запас , вдосконалювати  та перевіряти свої  знання . 

2.До вашої уваги поетичний  відеожурнал

« Рідна мова – Божий дар», у якому учні нашого класу будуть декламувати  вірші  про українську мову напам’ять.

3.Інформаційна довідка

Вчитель: Дякую нашим діткам . А тепер інформаційна довідка про свято української писемності та мови.

 

Учень1

Свято української писемності та мови було встановлено в нашій країні 9 листопада1997 року. Цього ж дня православна церква вшановує пам’ять святого  преподобного Нестора – літописця.

Учень2

Найвизначнішою працею Нестора-літописця є «Повість  временних літ». У ній він записував відомості про походження свого рідного Києва, його засновників, про важливі події того часу.

Учень 3

Зачинателем  сучасної української літературної  мови вважається Іван Котляревський, а основоположником – Тарас Шевченко.

Учень 4

Українці мають власних могутніх класиків та геніїв, визнаних  усім світом. Серед них Тарас Шевченко, Іван Франко, Леся Українка, Михайло Коцюбинський та багато інших.

Учень 5

Також у день української писемності та мови стартує міжнародний конкурс знавців української мови імені Петра Яцика. 

Учень 6

Цей унікальний мовний марафон був зініційований великим українським меценатом і громадським діячем,  Петром Яциком, який усе життя прожив у Канаді , але завжди шанував рідне слово. 

Учень 7

Наразі у світі  українською мовою володіють від 41 до 45 мільйонів осіб, а рідною її називають понад 37 мільйонів людей у світі.

Учень8

Українська мова  офіційно визнана однією з найкрасивіших : вона посідає 2 місце в світі за мелодійністю ( після італійської).

Учень 9

Сучасна українська мова налічує , згідно зі словником національної академії наук України, близько 256000 слів і включена до списку мов, які успішно розвиваються у цей час.

 

Вчитель:

                                    НАША МОВА

Наша мова – калинова, пишна, рідна та чудова!

Пісня наша – чудодійна, вічна, чуйна, мелодійна!

 Щоб країну об’єднати – треба мову нашу знати!

4. Фізкультхвилинка

Я пропоную усім заспівати пісню  «Мова єднання».

5. Запрошений гість.

Мама учня нашого класу, Івана Фірманюка, Олена Петрівна – волонтерка, громадська діячка та організатор курсів вивчення української мови руху

 « Єдині» ініціативи « Навчай українською» та громадської організації « Українська громадська платформа».

Сьогодні Олена Петрівна приєдналася до нас, щоб розповісти про результати своєї діяльності.

  • З початку повномаштабного вторгнення російської федерації на територію України , люди зі східної частини України почали масово переселятися у наше місто і  зацікавились  вивченням української мови. Дуже багато людей почали переходити у побуті, на роботі , вдома на українську мову.  Курси « Єдині» - це 28 днів підтримки у переході на українську мову. Ці курси з березня  у Вінниці відвідало  близько 300 людей. По Україні до 40 000  осіб.
  • Дякую вам за інформацію . Було цікаво та пізнавально!

 

 

6. Релаксація

 

7.Інтелект – шоу «Солов’їна мова»

Вчитель:

Прийшов час визначити найкращого знавця української мови у нашому класі і ми починаємо інтелект – шоу «Солов’їна мова» просто зараз!

Дітки , візьміть телефони. Розпочинаємо реєстрацію до гри.

Питання до інтелект – шоу «Солов’їна мова»

  1. Хто є основоположником сучасної української мови?

А) Іван Котляревський                    Б) Іван Франко

В) Тарас Шевченко                           Г) Леся Українка

 

  1. Частина слова без закінчення – це

А) корінь слова                            Б) основа слова

В) префікс                                      Г) суфікс

 

  1. Скільки звуків у слові кущ?

А) 2   звука                                      Б) 3  звука   

В) 4 звука                                        Г)  5 звуків    

 

  1. Як називається розмова двох осіб?

А) монолог                                      Б) розповідь

В) міркування                                 Г) діалог

 

  1. Закінчи вислів « Слово до слова – зложиться …

А) мова                                             Б)  оповідання

В) текст                                              Г) вірш 

 

  1. Скільки букв в українському алфавіті?

А) 30                                                     Б) 31

В) 32                                                     Г ) 33     

 

  1. Що означає фразеологізм « зарубати на носі»?

А) забути                                             Б)  запам’ятати

В) записати                                         В)   намалювати

 

  1. Закінчи прислів’я « Мова – це серце …

А) людини                                          Б) тварини

В) народу                                            Г) країни

 

Визначаємо переможця інтелект – шоу «Солов’на мова».

Ним став …

             

 8.Підсумок уроку              

Вчитель:

  • Чи виправдалися ваші очікування?
  • Що вам сподобалося?
  • Який висновок можна зробити ? ( популяризувати мову, спілкуватися нею ,за мовою нас впізнають у світі .  )
  • Не забуваємо, що пташку пізнають по пір’ю, а людину по мові!
  • Спілкуємось українською і перемагаємо на мовному фронті!

Дякую усім присутнім за увагу!

C:\Users\User\Downloads\1667759083827.jpg

docx
Додано
9 листопада 2022
Переглядів
830
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку