Іменники: синоніми та антоніми
Урок української мови 4 клас
Мета. Повторити відомості про іменники синоніми та антоніми, формувати вміння вибирати з ряду синонімів ті іменники, які найбільше відповідають змісту висловлювання, виховувати етичні норми поведінки.
Обладнання. Картки із диференційованими завданнями, картки для гри з іменниками.
Хід уроку
Вітання з учнями, перевірка домашнього завдання.
Повторення вивченого про іменник
Наприклад: наша самостійна Україна, її столиця – місто Київ, чудовий Дніпро, великий український письменник Т.Г.Шевченко
П’ять учнів виконують завдання з диференційовано з карток
Вивчення нового матеріалу.
Йдуть школярі раненько в клас,
День покоротшав на годину,
Тікає літечко від нас.
В зав’ючу, в стужку, в хуртовину.
Учні визначають іменники-синоніми.
На питання вчителя: «Як ви гадаєте, для чого ми в своїй мові вживаємо синоніми?», учні відповіли так: «Ми вживаємо синоніми в своїй мові для того, щоб наша мова була красивішою, щоб краще і точніше висловити свою думку».
Закріплення нового матеріалу.
Я антонім слова – літо
В мене біла тепла свита,
Хоч мороз люблю сама,
Адже звуть мене – зима.
Будинок - ….
Щястя - ….
Зграя - ….
Зло - ….
Дорога - ….
Старість - ….
Заметіль - ….
Радість - ….
Мир будує, а війна руйнує.
Радість красить, а печать палить.
Зима без снігу – літо без хліба.
За добро тебе похвалять, а за зло осудять.
Учні відповідають на такі питання вчителя: « В чому ви вбачаєте щастя? Чи були ви коли-небуть щасливими?»
Висновок уроку.
Рефлексія.