Конспект уроку з української мови для учнів 4 класу з теми: "Іменники: синоніми та антоніми"

Про матеріал
Конспект розроблений з метою: повторити відомості про іменники синоніми та антоніми, формувати вміння вибирати з ряду синонімів ті іменники, які найбільше відповідають змісту висловлювання, виховувати етичні норми поведінки.
Перегляд файлу

Іменники: синоніми та антоніми

Урок української мови 4 клас

Мета.  Повторити відомості про іменники синоніми та антоніми, формувати вміння вибирати з ряду синонімів ті іменники, які найбільше відповідають змісту висловлювання, виховувати етичні норми поведінки.

Обладнання. Картки із диференційованими завданнями, картки для гри з іменниками.

Хід уроку

Вітання з учнями, перевірка домашнього завдання.

Повторення вивченого про іменник

  1. Що таке іменник?
  • Іменник? Взяв собі на плечі велике діло -  вивчати речі. Іменники оточують нас скрізь, навіть  і в класі їх безліч: портрет Т.Шевченка, калина, карта, вчителька, діти і ін.
  1. Є іменники власні і загальні . Власні пишуться з великої літери.

Наприклад: наша самостійна Україна, її столиця – місто Київ, чудовий Дніпро, великий український письменник Т.Г.Шевченко

  1. Які роди має іменник?
  • Іменник має три роди: чоловічий, жіночий та середній. Щоб навести приклад, досить згадати українську пісню «Ходить гарбуз по городу», де змішалися іменники всіх родів: тут і гарбуз, і біб, і огірочки – чоловічий рід; квасоля, бараболя, морквиця – жіночий рід; сало та пшоно – середній рід.

П’ять учнів виконують завдання з диференційовано з карток

  1. Гра на визначення роду іменників: троє учнів виходять до столу, де знаходяться картки з іменниками трьох родів. Хто швидше і більше набере цих карток, той і виграє

Вивчення нового матеріалу.

  1. Учні відгадують тему уроку, даючи відповідь на запитання вчителя, які слова ми називаємо друзями, побратимами, а які противниками – Синоніми та антоніми
  2. Зачитування вірша учителя Л.Компанієць.

Йдуть школярі раненько в клас,

День покоротшав на годину,

Тікає літечко від нас.

В зав’ючу, в стужку, в хуртовину.

Учні визначають іменники-синоніми.

На питання вчителя: «Як ви гадаєте, для чого ми в своїй мові вживаємо синоніми?», учні відповіли так: «Ми вживаємо синоніми в своїй мові для того, щоб наша мова була красивішою, щоб краще і точніше висловити свою думку».

Закріплення нового матеріалу.

  1. Виконайте завдання з підручника письмово.
  2. Хвилинка каліграфії. Діти з’єднують букви Ук та пишуть слово – Україна.
  3. Учні відгадують загадку вчителя, знаходять в ній антоніми:

Я антонім слова – літо

В мене біла тепла свита,

Хоч мороз люблю сама,

Адже звуть мене – зима.

  1. Гра. Бажаючі учні виходять до дошки і в перший стовпчик дописують по одному синоніму, а в другий – по антоніму; виграє той, хто перший правильно напише:

Будинок - ….

Щястя - ….

Зграя - ….

Зло - ….

Дорога - ….

Старість - ….

Заметіль - ….

Радість - ….

  1. Робота над прислів’ями, написаними на дошці; учні зачитують їх і розкривають зміст.

Мир будує, а війна руйнує.

Радість красить, а печать палить.

Зима без снігу – літо без хліба.

За добро тебе похвалять, а за зло осудять.

  1. Хвилинка розвитку дитячого мислення.

Учні відповідають на такі питання вчителя: « В чому ви вбачаєте щастя? Чи були ви коли-небуть щасливими?»

Висновок уроку.

Рефлексія.

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
9 листопада 2022
Переглядів
477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку