Облік вікових особливостей при навчанні та вихованні дитини
Вікова періодизація у педагогіці
-
до року - дитячий вік
-
1-3 роки - передшкільний вік
-
4-7 років- дошкільний вік
-
8-11 років - молодший шкільний вік
-
12-14 років- середній шкільний вік
-
15-18 років - старший шкільний вік
Дитячий вік
-
в цьому віці відбувається інтенсивний розвиток органів чуття та рухових навичок
-
необхідна свобода рухів із забезпеченням безпеки
-
бажано маніпуляція різними за формою та кольором предмета , прослуховування музики та звуків
Дошкільний вік
-
це період формування норм моральності , таких як доброта та чесність
-
переважають мимовільні рухи великої та дрібної моторики
-
основний вид діяльності в цьому віці - ігровий
-
тривалі фізичні навантаження протипоказані
Молодший шкільний вік
( це зміна способу життя : нові вимоги, нова соціальна роль учня, новий вид діяльності - навчальний )
-
великий вплив слід приділяти вправам на формування правильної постави через велику статичну напругу, пов’язану з діяльністю в школі
-
обмежене використання силових напруг
-
різноманітність вправ
Середній шкільний вік
( перехідний від дитинства до юності у цьому віці відбувається бурхливе зростання та розвиток всього організму )
-
добре розвиваються координація та сила
-
складно піддається розвитку гнучкість
-
потрібна обережність у вправах на витривалість
Старший шкільний вік
( у цьому віці завершується фізичний розвиток, закінчується перший період статевого дозрівння, йде загальне дозрівання організму )
-
м’язи та скелет набирають міцність
-
період спеціалізації у спорті
-
потреба у значущих для життєвого успіху знань
-
період вироблення світогляду переконань характеру та життєвого самовизначення