Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі

Про матеріал
Матеріал презентації може стати у нагоді в ході розкриття образів твору, зокрема Джорджа Плейтена. 3апропоновані вправи сприятимуть розвиткові навичок аналізу художнього твору фантастичного змісту, формуванню власної думки. На основі твору Айзека Азімова «Фаx», аналізу його змісту і вчинків персонажів формуватимуться основні компетентності та критичне мислення здобувачів освіти
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі

Номер слайду 2

Це цікаво! У 1964-му році, на Всесвітній виставці, знаменитий письменник-фантаст Айзек Азімов зробив прогноз розвитку технологій у 2014-му році. Передбачити майбутнє розвитку нашої цивілізації на 50 років вперед попросила фантаста газета The New York Times. Судячи з усього, багато що йому вдалося передбачити досить точно. А в нас із вами є можливість порівняти і оцінити точність передбачень Айзека Азімова.

Номер слайду 3

“Я пишу про такий світ майбутнього, яким хотів би його бачити. Я не дозволяю собі повчати людей, але водночас не можу не попередити їх про жахливі наслідки, до яких може призвести гонка озброєнь. Проти цього я завжди виступав.”

Номер слайду 4

Словникова робота Фантастика (з грецької – мистецтво уявляти) – специфічний метод художнього відтворення життя, в якому образ (об’єкт, світ, подія) побудований за принципом надприродного, незвичайного, нереального, хоча він і не виключає повністю елементів дійсності. Фантастичні образи цілком залежать від уяви автора і є засобом вираження його думок, ідей, прагнень. Науково-фантастична література – твори, в яких представлено науково обґрунтоване зображення життя людей в майбутньому. ЛІТЕРАТУРНА СПАДЩИНА АЙЗЕКА АЗІМОВА Здебільшого науково – фантастичні романи, повісті, новели, праці з біохімії, математики, астрофізики, міфології. Всесвітню славу принесли саме науково – фантастичні твори. За своє життя А. Азімов створив їх понад 500!

Номер слайду 5

процес створення і використання роботів: “Я, робот” (1950) “Сталеві печери” (1954) “Оголене сонце” (1957) “Решта оповідань про роботів” (1964) “Роботи зорі” (1983)

Номер слайду 6

розселення людей у космосі, освоєння ними найближчих планет, а згодом і тих, які виходили за межі Галактики: “Установа” (1951) “Установа й Імперія” (1952) “Друга Установа” (1953) “Установа в небезпеці” (1982) “Установи та Земля” (1986)

Номер слайду 7

“Шлях марсіан” (1955) “Дев`ять завтра” (1959) “Прихід ночі” (1969) “Ранній Азімов” (1972) “Купити Юпітер” (1975)

Номер слайду 8

Фах – вид трудової діяльності, заняття, яке передбачає ґрунтовну підготовку і є основним засобом для існування, професія

Номер слайду 9

Поясніть назву твору. На чому хотів наголосити письменник? Яку роль в житті людини відіграє вибір фаху? Чому Азімова привабила тема фахової підготовки?

Номер слайду 10

Хто є головним героєм оповідання «Фах»? Які риси помічали в ньому ті, хто його оточували з дитинства? Що він любив робити потай від усіх у період між Днем читання та Днем освіти?

Номер слайду 11

Яку мету Плейтон переслідував, читаючи книжки? Розкажіть про День читання. Які випробування пройшов Джордж Плейтен у День освіти? Чому цей день був таким важливим для молоді? Запишіть, які здібності й моральні риси виявив герой під час випробувань. Чому його помістили в інтернат для недоумків?

Номер слайду 12

Що трапилося через рік після того, як Джордж потрапив в інтернат? Чому він утік? Про що розмовляли Плейтен та Інженеску?

Номер слайду 13

Що ви дізналися про Джорджа та його батька? Що таке День Читання і як він проводився? Якою була заповітна мрія Джорджа? Коли і як проводився День Освіти? Чому Джордж так хвилювався в цей день? Що здивувало лікаря Елленфорда у відповідях Джорджа щодо професії?

Номер слайду 14

Чим відрізнялось ставлення до майбутньої професії Джорджа і Тревіліяна? За якою системою здобуття знань навчався Джордж в Інтернаті? За якою навчався Трев? Якими виявилися результати навчання Джорджа і Тревіліяна? Розкажіть про Олімпіаду (змагання металургів). Як Тревіліян пояснив власну невдачу?

Номер слайду 15

Який фах обрав Джордж Плейтен до Дня Освіти? Ким хотів стати Тревіліян?

Номер слайду 16

Прийом “Кола Венна” Джордж Тревіліян У першому колі запишіть риси характеру, які притаманні Джорджу, у другому – риси характеру Тревіліяна. У місці перетинання кіл запишіть спільні риси героїв.

Номер слайду 17

Хто, на вашу думку, досяг у житті більшого? Чому?

Номер слайду 18

Джордж. Сором'язливий, цілеспрямований. Співчуває, навчається, мріє. Читає багато книжок. Людина – творець.

Номер слайду 19

Навіщо людині знання? Що взяли ви для себе із цього фантастичного оповідання? Що найважливіше в житті: який у тебе фах чи яка ти людина?

Номер слайду 20

Не всі в оповіданні «Фах» уміють самостійно здобувати знання, мало хто спроможний творити, мислити, втілювати в життя свої мрії. Джордж Плейтен відрізняється від більшості дітей. Винятковість його полягає в тому, що він самостійно здобуває знання, самостійно мислить, приймає рішення, не зупиняється на досягнутому, обстоює власну думку. Чи можна назвати гуманною і досконалою систему отримання знань у творі А. Азімова «Фах»? Яким чином досягнення науки і техніки впливали на розвиток людини? Яким же ви побачили світ майбутнього в оповіданні? Майбутнє в оповіданні «Фах» начебто раціонально влаштоване: усі дотримуються порядку, дисципліновані; для дітей влаштовуються Дні читання та Дні освіти, проводяться Олімпіади. Усе це прийшло на зміну освіти минулого.

Номер слайду 21

Айзек Азімов у творі «Фах» намагається переконати, що ґрунтовні знання можна отримати, розвиваючи ерудицію. Письменник закликає поставити науку на службу людині, змушує читачів замислитися над сутністю науково-технічного прогресу.

Номер слайду 22

Якою я бачу школу майбутнього?

Номер слайду 23

Запишіть у зошит риси характеру, які, на вашу думку, мають бути притаманні людині майбутнього. Чи замислювалися ви над тим, яку професію оберете в майбутньому? Чи змогли б ви без сторонньої допомоги отримати фах? Думку обґрунтуйте.

Номер слайду 24

Відповідальна Ерудована Творча Розумна Упевнена у своїх силах Людина у майбутньому Поміркована Освічена

Номер слайду 25

Список використаних джерел Домашнє завдання: 1 В - складіть «Рецепт успіху людини». 2 В - візьміть інтерв’ю у Джорджа Плейтена та Тревіліяна.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Клюйко Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
6 травня 2023
Переглядів
2980
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку