Образ Гобсека у світлі справжніх та уявних життєвих цінностей

Про матеріал
Мета: дослідити ,як письменник розкриває проблему уявних і справжніх життєвих цінностей ;дати характеристику образу Гобсека;розвивати навички аналізу художнього твору ;виховувати уявлення про справжні життєві цінності.
Перегляд файлу

Тема: Образ Гобсека у світлі справжніх та уявних життєвих цінностей

Мета: дослідити ,як письменник розкриває проблему уявних і справжніх життєвих цінностей ;дати характеристику образу Гобсека;розвивати навички аналізу художнього твору ;виховувати уявлення про справжні життєві цінності.

Хід уроку

1.Мотивація.

Життя кожної людини – певний замкнений цикл який повторюється наново з появою кожної людини.Циклічність життя – це і його повторюваність і подібність у різних людей.А оскільки це так, то, пізнаючи життя інших ,ми вчимося,розуміти й своє власне .

ПОЕТИЧНА ХВИЛИНКА

Свіча життя

Життя ,мов свіча

запалюється і зявляється людина

зявляється нова чиясь дитина

Свічі краплина

згорає свічка по маленьку –

життя людське згасає ,

вже й юність потихеньку на крилах відлітає

І вже скотилось дві сльози –

це старість на порозі

Тоді вже й смерть – убога тиха.

І квіти на морозі

Із роду в рід продовжується життя і знову починає

Горіть чиясь свіча

Усі ми люди ,немов би мандрівники в цьому житті ,які рухаються в одному напрямку :від пункту Н(народження) до пункту С(смерть) і чим ми наповнимо життя в цьому проміжку залежить лише від нас. Людство постійно визначає для себе справжні і уявні цінності ,кожен час і кожен народ вносить у ці визначення свої корективи .Але вражає те,що кожна людина прагне пройти увесь шлях пізнання самостійно, сама встановлює ієрархію цінностей і обирає їх для себе.

Бальзак у своєму творі не аналізує причин виникнення скупості ,маніакальної потреби накопичувати багатство заради багатства ,але показує до чого це призводить.

Ви прочитали і опрацювали повість «Гобсек».А що ви очікуєте від сьогоднішнього фрагменту уроку ,від уроку взагалі?

  • знайомство з літературним героєм.
  • дізнатись щось нове набути певного досвіду ,почерпнути корисне .

Античне прислів’я  говорить : «Вчимося не для школи ,а для життя» - девіз уроку.

2. Давайте спробуємо дати коротку характеристику головного героя повісті « Гобсек»

- А щоб робота була спрямованою і систематизованою спробуємо скласти порт фоліо Гобсека

- Що означає порт фоліо?(папка з документами)

Це впорядкована з певною метою збірка матеріалів (власних досягнень)

Мета нашого порт фоліо – зібрати і упорядкувати матеріали для характеристики Гобсека .

Портрет

-Яким постає перед читачами герой?

- Які кольори і відтінки використовує автор у змальованій зовнішності героя

- Асоціативний портрет ? Г – гроші,жадоба,місячне сяйво,хижак,мармуровий стовп вилитий з бронзи, живоглот , глитай.

помешкання

  • Де проживає?
  • Чи можна за описом житла визначити рівень статків героя, його характер?

Родинні взаємини

-Що ми знаємо про родину Гобсека?

- Як Гобсек ставиться до своїх родичів?

- Кому заповів багатство?

Характер Гобсека

 

Рольова гра

Ви- Гобсек.

  • Як ви ставитесь до своїх клієнтів ?
  • У чому знаходите задоволення ?
  • Як і чому ставитесь до багатших аристократів?(суддя,месник)

Ви- Дервіль.

  • Як ви ставитесь до Гобсека ?
  • Як гобсек ставиться до вас ?

Я Талейран, створіння ,людина вексель,живоглот,людина-автомат,філософ,скнара,удав.

Ви – Анастазі де Гесто.

- Яким Гобсек є в очах Анастазі?

- Чому вона ненавидить його?

(Грабіжник,жид,татусь Гобсек)

Життєва філософія

Гобсек- головний виразник ,філософії золота.

Назвіть її основні положення.

1.Все зводилося до золота.

2.В золоті втілено всі людські сили.

3.А хіба можуть в чомусь відмовити тому,в кого в руках мішок золота?

4.Золото- ось духовна суть усього теперішнього суспільства»

 

3. Узагальнення образу.

Образ суперечливий і неоднозначний .Дервіль говорить що, в ньому живуть 2-скнари(філософ,істота підла і висока).

Колективне складання колективного конспекту.

Неоднозначність образу Гобсека

Команда «Проти»

Команда «За»

Жадібність,скупість, жорстокість,байдужість ,владолюбство,пристрасть до збагачення , немає друзів , егоїст, аморальна людина.

Працелюбність , гострий розум,феноменальна пам'ять, скромність,енергійний,комерційний досвід,знання психології, знається на живопису,інколи чинить чесно і розумно.

 

Які риси є визначальними в характері героя?

Чому ,маючи багато позитивних рис,Гобсекне стає привабливішим?

Як використовував свої кращі якості?

Може він когось врятував ?Комусь допоміг?

Чи приніс щастя ,радість оточенню?

Який підсумок життя Гобсека?

Якби Ви мали можливість запитати Гобсека «Що означає жити?» , як би він відповів?

Підсумок

Яку життєву мудрість ви взяли з нашого уроку?

Що Вам найбільше запам’яталося ?

Оберіть 1 слово ,найголовніше!

docx
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку