Тихомирова Анастасія Володимирівна,
вчитель зарубіжної літератури
Звенигородської загальноосвітньої
школи І-ІІ ступенів № 4
Черкаської області
Урок № 4.
Тема. Образ Меггі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди та духовні переживання.
Мета. Розширювати кругозір учнів, розвивати інтерес до читання , вчити аналізувати образ головної героїні, прослідкувати динаміку розвитку образу, збагнути роль Меггі в контексті авторського задуму, сприяти формуванню вдумливого, захопленого читача на кращих прикладах зарубіжної сучасної літератури; сприяти вихованню гармонійної особистості, виховувати уміння одстоювати власну точку зору та прагнення робити добро іншому як засіб подолання життєвих негараздів.
Обладнання : віртуальний екскурс в книжкову майстерню, діаграма «Образ Меггі», аудіофайли ( уривки з аудіокниги « Чорнильне серце» К.Функе )
Тип уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності.
Вивчаючи зарубіжну літературу ми познайомилися з багатьма письменниками та їх творами. Деякі з них розповідали про минуле та майбутнє людства, а деякі про події, які дуже близькі нам. Ми познайомилися з новим літературним напрямком – фентезі та письменницею, яка досить реалістично описала і поєднала життя двох світів. У центрі своєї книги «Чорнильне серце» вона змалювала дівчинку, яка стала прототипом особистості автора. Тож давайте спробуємо побачити світ книги і світ реальності очима письменниці в образі Меггі.
ІV. Формування нових знань, умінь, навичок
1.Обговорення питання:
2.Аналіз образів головних героїв роману
Слово вчителя
Образ головної героїні Меггі ввібрав у себе риси не тільки улюблених героїв авторки із найкращих творів дитячої літератури, а і її самої: вона смілива та відважна, як Дік Сенд; непосидюча та неслухняна, як Том Сойєр; весела та небезпечна, як Пе-ппі Довга-панчоха; наділена магічною силою, як Гаррі Поттер; і має таке ж люб’яче серце, як маленька Герда.
Дванадцятирічна Меггі, дочка палітурника Мортімера Фольхарта, обожнює книжки. Цього вона навчилася у свого батька, якого ніжно називає «книжковим лікарем».
- Хто такий «книжковий лікар»? В чому суть його роботи?
Прослуховування аудіофайлу 2.
Віртуальний екскурс у книжкову майстерню
Дівчинка зовсім не пам’ятає матері, але не відчуває себе знедоленою, бо живе в чарівному світі, сповненому любові, фантазії і пригод - світі чудових книжок. Її батько Мо є книжковим фанатом, саме він навчив Меггі цінувати красу друкарського слова. Ще на початку твору авторка розповідає про сховок Меггі – скриньку з книжками, яку вона неодмінно бере з собою в кожну подорож. (аудіо файл 1.)
Саме книжки формують уявлення дівчинки про те, яким має бути життя. Але, крім цієї пристрасті, вони ще володіють дивовижним даром – оживлювати героїв із прочитаних ними вголос книжок. Однак ця таємниця, як і обставини зникнення її мами, розкрилася дівчинці лише під час незвичайних подій.
- Щоб краще зрозуміти героїню, давайте визначимо, яку ж роль відігравав батько Мо в житті Меггі?
Роль батька Мо в житті Меггі
Тези:
Бесіда:
Колективне складання діаграми « Образ Меггі ».
«Усне словесне малювання»
Усно змалюйте своє ставлення до Меггі – героїні фантастичного роману « Чорнильне серце » К. Функе.
V. Рефлексія.
VI. Аргументація і виставлення оцінок за урок
VII. Домашнє завдання
Прочитати роман Діани Вінн Джонс « Мандрівний замок Хаула »