Образ Меггі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди та духовні переживання.

Про матеріал
. Розширить кругозір учнів, доможе розвивати інтерес до читання , вчити аналізувати образ головної героїні, прослідкувати динаміку розвитку образу, збагнути роль Меггі в контексті авторського задуму, сприяти формуванню вдумливого, захопленого читача на кращих прикладах зарубіжної сучасної літератури; сприяти вихованню гармонійної особистості, виховувати уміння одстоювати власну точку зору та прагнення робити добро іншому як засіб подолання життєвих негараздів.
Перегляд файлу

                                                    Тихомирова Анастасія Володимирівна,                                                                 

                                                    вчитель зарубіжної літератури                                                       

                                                    Звенигородської загальноосвітньої                                                                   

                                                    школи І-ІІ ступенів № 4                                                                        

                                                    Черкаської області

 

Урок № 4.

Тема. Образ Меггі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди та духовні переживання.

Мета.  Розширювати кругозір учнів, розвивати інтерес до читання , вчити аналізувати образ головної героїні, прослідкувати динаміку розвитку образу, збагнути роль Меггі в контексті авторського задуму, сприяти формуванню вдумливого, захопленого читача на кращих прикладах зарубіжної сучасної літератури; сприяти вихованню гармонійної особистості, виховувати уміння одстоювати власну точку зору та прагнення робити добро іншому як засіб подолання життєвих негараздів.

Обладнання : віртуальний екскурс в книжкову майстерню,                             діаграма «Образ Меггі», аудіофайли ( уривки з аудіокниги « Чорнильне серце» К.Функе )

Тип уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1.              Вправа « Літературний вернісаж  » на тему  « Герої двох світів » ( учні презентують свої малюнки до прочитаного твору)  

 

  1.              Бесіда за прочитаним:
  •                  Розкажіть, хто з героїв припав вам до душі під час роботи над твором.
  •                  Чи хтось з них може вам бути добрим другом? Чому?
  •                  А кого б ви хотіли «зачитать»  назад у книгу?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

       Вивчаючи зарубіжну літературу ми познайомилися з багатьма письменниками та їх творами. Деякі з них розповідали про минуле та майбутнє людства, а деякі про події, які дуже близькі нам. Ми познайомилися з новим літературним напрямком – фентезі та письменницею, яка досить реалістично описала і поєднала життя двох світів. У центрі своєї книги «Чорнильне серце» вона змалювала дівчинку, яка стала прототипом особистості автора.                                                                                                         Тож давайте спробуємо побачити світ книги і світ реальності очима письменниці в образі Меггі.

ІV. Формування нових знань, умінь, навичок

1.Обговорення питання:

  •                  Чому автор у своїй книзі основний акцент ставить на образі дівчинки-підлітка Меггі? Як це пов’язано з особистістю авторки?

2.Аналіз образів головних героїв роману

Слово вчителя

         Образ головної героїні Меггі ввібрав у себе риси не тільки улюблених героїв авторки із найкращих творів дитячої літератури, а і її самої: вона смілива та відважна, як Дік Сенд; непосидюча та неслухняна, як Том Сойєр; весела та небезпечна, як  Пе-ппі Довга-панчоха; наділена магічною силою, як Гаррі Поттер; і має таке ж люб’яче серце, як маленька Герда.

  •                  Завдяки кому і чому  Меггі набула таких рис характеру?

        Дванадцятирічна Меггі, дочка палітурника Мортімера Фольхарта, обожнює книжки. Цього вона навчилася у свого батька, якого ніжно називає «книжковим лікарем».

- Хто такий «книжковий лікар»? В чому суть його роботи?

Прослуховування аудіофайлу 2.

Віртуальний екскурс у книжкову майстерню

     Дівчинка зовсім не пам’ятає матері, але не відчуває себе знедоленою, бо живе в чарівному світі, сповненому любові, фантазії і пригод - світі чудових книжок. Її батько Мо є книжковим фанатом, саме він навчив Меггі цінувати красу друкарського слова. Ще на початку твору авторка розповідає про сховок  Меггі – скриньку з книжками, яку вона неодмінно бере з собою в кожну подорож. (аудіо файл 1.)

 Саме книжки формують уявлення дівчинки про те, яким має бути життя. Але, крім цієї пристрасті, вони ще володіють дивовижним даром – оживлювати героїв із прочитаних ними вголос книжок. Однак ця таємниця, як і обставини зникнення  її мами, розкрилася дівчинці лише під час незвичайних подій.

    -    Щоб краще зрозуміти героїню, давайте визначимо, яку ж роль відігравав батько Мо в житті Меггі?

Роль батька Мо в житті Меггі

Тези:

  •                  Самотужки виховує доньку;
  •                  навчив читати самостійно;
  •                  виступає в ролі батька, наставника і учителя;
  •                  навчає цінувати красу друкарського слова;
  •                  оточує любов’ю, зберігаючи таємницю сім’ї;
  •                  знайомить зі світом чудових книжок;
  •                  « книжковий лікар ».
  •                  передає дивовижний читацький дар оживлювати героїв книг;

Бесіда:

  •                  Які риси характеру ви відмітили для себе в образі Меггі під час читання твору?
  •                  Ким мріє стати Меггі у майбутньому?
  •                  Що дівчинка вважає найголовнішим у житті людини?
  •                  На кого героїня орієнтується у житті?
  •                  Чи можна Меггі назвати особливою дівчинкою?
  •                  За яких умов зростала дівчинка?
  •                  Звідки Меггі черпає сили для того, щоб мужньо витримати усі негаразди?
  •                  Як відбулася зустріч Меггі з матір’ю? Які почуття виникли у дівчинки?
  •                  Зачитайте уривок з тексту, коли вона шукали собі маму в своїх книгах. Як ви розумієте її думки?
  •                  Як характеризує героїню її безстрашна войовничість стосовно жорстокого Басти?
  •                  За яких обставин проявився дар Меггі? Зачитайте уривок з тексту.
  •                  Через яке випробування проходить дівчинка у вирішальному епізоді? Як поводиться героїня? Зачитайте уривок.
  •                  Чому саме Меггі судилося знищити Капрікорна і Привида?

Колективне складання діаграми « Образ Меггі ».

 

«Усне словесне малювання»

 Усно змалюйте своє ставлення до Меггі – героїні фантастичного роману  « Чорнильне серце » К. Функе.

V. Рефлексія.

  • Поміркуйте, чому книга називається «Чорнильне серце»
  • Як, на вашу думку, далі складеться доля дівчинки? Що її може чекати в майбутньому?                                                                                                  
  • Зачитайте слова, якими завершується твір. У чому переконана автор? (аудіофайл 3)

VI. Аргументація і виставлення оцінок за урок

VII. Домашнє завдання 

Прочитати роман Діани Вінн Джонс « Мандрівний замок Хаула »

 

doc
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
27 січня 2022
Переглядів
4103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку