Образ весни в поезії.О. Пчілка «Весняні квіти», Н. Забіла «Весна». К. Міхаліцина «Хто росте у парку».

Про матеріал
Розвиваємо мовлення й мислення , збагачуємо словниковий запас, пробуджуємо інтерес до краси й неповторності природи, формуємо бережливе ставлення до неї. Перевірка домашнього завдання. Загадки про першоцвіти. Робота над віршем О. Пчілки «Весняні квіти». Робота над віршем «Весна» Н. Забіли. Опрацювання твору К. Міхаліциної «Хто росте у парку». Хрестоматія, с. 149. Робота над змістом твору з елементами вибіркового читання. Робота з підручником (с.61).Домашнє завдання. Намалювати картинку до одного з віршів (за вибором).Виконати різнорівневі завдання, с.61. Скласти розповідь про подорож паростка великим парком.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Образ весни в поезіїНа кого я схожий?О. Пчілка «Весняні квіти», Н. Забіла «Весна». К. Міхаліцина «Хто росте у парку».

Номер слайду 2

Перевірка домашнього завдання. Читання уривків з оповідання О. Копиленко, «озвучення» малюнка.

Номер слайду 3

Розгляд світлин весняних квітів.

Номер слайду 4

Загадки про першоцвіти. Ця квітка – сонечка портрет. Та знаменита не квітами,А дивовижними листками. Мати-й-мачуха

Номер слайду 5

Загадки про першоцвіти. Сонечко в траві зійшло,Усміхнулось, розцвіло. Потім стало біле-білеІ за вітром полетіло. Кульбаба

Номер слайду 6

Загадки про першоцвіти. Я перший розцвітаю серед гаюІ білий, наче сніг, я колір маю. Хто я? Відгадайте!Ви мене не ображайте,Не зривайте, не топчіть. Хочу довго-довго жить. То хто ж я?Підсніжник

Номер слайду 7

Загадки про першоцвіти. На стеблинці волохатій. Шість пелюсток лілуватих. Гарна квітка — навіть в сніУсміхається мені. Сон-трава

Номер слайду 8

Загадки про першоцвіти. Лікувальну силу маю,Жовтим цвітом розцвітаю. Називають ключ весни!Як я звуся? Ти скажи!Первоцвіт

Номер слайду 9

Загадки про першоцвіти. Я найперша розквітаю. Синім цвітом серед гаю. Відгадайте, що за квітка?Бо мене не стане влітку. Пролісок

Номер слайду 10

Загадки про першоцвіти. Я на інших геть не схожий —Кучерявий та пригожий. Постелю під голе віття. Фіолетове суцвіття. Ряст

Номер слайду 11

Загадки про першоцвіти. Квітка я ніжна, низенька, дрібна. Коли розцвітаю, приходить весна. Мій цвіт фіолетовий, п'ять пелюсток.І довго я квітну між інших квіток. Фіалка

Номер слайду 12

Вже сніг зійшов, але земля ще чорна.І раптом диво-квітка із землі!Жовтенька або біла та проворна. Чи фіолетова на темнім тлі.І так чарівно, ніби сонце, сяє!То ж дивовижно на душі стає. Дивує квітка, настрій піднімає…Крокус. Загадки про першоцвіти

Номер слайду 13

Робота над віршем О. Пчілки «Весняні квіти». Читання вчителем вірша. Весна-чарівниця, Неначе цариця, Наказ свій послала, Щоб краса вставала. І проліски, й травка, Й зелена муравка,І кульбаба рясна, Й фіалочка ясна – Всі квіти весняні, Веселі, кохані,З-під листя виходять, Голівки підводять Од сну зимового. До сонця ясного! Ті квіти дрібненькі,Мов дітки маленькі, Розбіглись у гаю: Я їх позбираю. В пучечок докупки – Для мами-голубки!

Номер слайду 14

Аналіз первинного сприйняття змісту Про що авторка розповіла у вірші? З ким авторка порівнює весну? Якою красою авторка спонукала милуватися нас? Кому подарують весняні квіти?

Номер слайду 15

Робота над виразністю читання вірша. Оберіть тон, темп, гучність при зачитуванні відповіді на питання. Як авторка називає весну і з ким її порівнює?Що послала весна природі?Що було у весняному наказі?Як виконувався наказ весни?З ким порівнюються квіти у вірші?Що зробить дитина з квіточками?Кому призначений цей букет?Зверніть увагу на розділові знаки. Прочитайте виразно вірш, щоб слухачі стали зачаровані дивовижною красою природи.

Номер слайду 16

Узагальнення. Які почуття виникли у вас при роботі над віршем? Хто допоміг нам побачити красу природи навесні? Про що О. Пчілка намагалася нам розповісти? Як заримувала авторка слова, щоб ми раділи приходу весни? Прочитайте їх парами.

Номер слайду 17

Робота над віршем «Весна» Н. Забіли. Ось іде весна ланами, Перелогами, лісами,Де не ступить – з-під землі Лізуть паростки малі. Як опустить вниз правицю – Зеленіє скрізь травиця. Як лівицю підведе – Всюди листя молоде. На берізку гляне зблизька – У сережках вся берізка, До верби підійде – ба! – В білих котиках верба. А як здійме руку вгору. До блакитного простору – З кожним помахом руки Линуть з вирію пташки. Розквітають в луках квіти, Зеленіють в лісі віти. Все зелене, молоде… За весною літо йде!

Номер слайду 18

Читання вірша учнями вголос.- Прочитайте вірш і позначте слова, якими ви скористаєтеся при малюванні картини. Робота над мовними засобами.(Лівиця, правиця, сережки, білі котики, блакитний простір, все зелене, молоде).

Номер слайду 19

Виразне читання вірша. Узагальнення. Що спільного між цими віршами? Ким зображена весна?Яка частина мови допомагає авторам описати красу весни? Прочитай ці слова. Назви яких квітів ти пам’ятаєш із віршів? Які ще весняні рослини тобі відомі?

Номер слайду 20

Виконання та перевірка різнорівневих завдань. Поміркуй, чому весну називають «чарівницею». Перелічи, які дива вона творить.** Який вірш, на твою думку, детальніше розповідає про прихід весни?Навчися його виразно читати.*** Знайди загадку на весняну тему. Вона може бути про квітку чи птаха, який повертається до нас навесні.

Номер слайду 21

СЛОВНИКОВА РОБОТАГІНКГО— одне з найстаріших дерев нашої планети, виникло приблизно 300 млн років тому, і є пращуром сосни та ялини, але замість хвої у нього віялоподібне листя. Гінкго є пам'яткою природи світового значення і занесене до Червоної книги світу. У Японії та Китаї насіння гінкго вважають делікатесом і розводять як пло­дове дерево. Це насіння гінкго має солодкуватий смак — щось середнє між печеною картоплею й каштаном. їдять його підсмаженим, висушеним або печеним. Деревина гінкго стійка до вологи. Це деревом є символом японської столиці — Токіо. ШЕРЕХАВИЙ — з нерівною, шорсткою поверхнею.

Номер слайду 22

ЧИТАННЯ «ЛУНОЮ» гінкго одинадцять надвечірпаросток розглядати навеснібатіжки здивувався прозорийлистячко тріщинками щасливе

Номер слайду 23

Опрацювання твору К. Міхаліциної «Хто росте у парку». Мотиваційна установка до читання. Прочитайте твір. Поміркуйте, чому авторка стверджує, а не запитує «Хто росте у парку». Чому «хто», а не «що»?2. Самостійне ознайомлення учнів зі змістом твору.3. Перевірка сприйняття змісту твору учнями. Дайте відповідь на питання: «Чому авторка стверджує, а не запитує «Хто росте у парку»? Чому «хто», а не «що»?Про що ви довідалися з твору? Що подобалося паросткові? Що його найбільше цікавило? Паросток знайшов відповідь на своє питання?

Номер слайду 24

БЕСІДА ЗА ЗМІСТОМ ТЕКСТУХто є головним героєм казки?Хто ріс у парку? Скільки було дерев?Яким був паросток? Знайдіть і прочитайте його опис. Яке питання хвилювало паросток? Як ви гадаєте, чому? Що вирішив зробити паросток? До яких дерев він звертався?На кого виявився схожим паросток?Що означає слово гінкго?Що таке щастя? Прочитайте рядки казки, що це пояснюють. Яка головна думка цієї казки? Чого вона нас навчає?

Номер слайду 25

Робота над змістом твору з елементами вибіркового читання. Прочитайте ту частину твору, в якій розповідається про:маленький парк у великому місті;зустріч паростка з березою;розмову, що відбулася між паростком і гінкго;почуття, яке відчуло гінкго. Визначення головної думки твору.

Номер слайду 26

Робота з підручником (с.61). Дайте відповідь на друге – четверте запитання, прочитавши їх у підручнику на с.61.

Номер слайду 27

Підсумок уроку. Хто з авторів допоміг нам побачити і відчути весняну красу? Про що розповіла О. Пчілка? Де ви «побували» разом з Н. Забілою? Давайте ми всі разом складемо уявний весняний букет і подаруємо його тому, кому захочемо. Поділіться своїми думками, чи варто зривати квіти, які є окрасою природи. Можливо, ми залишимо цю красу в гайках, луках, лісах, ланах, щоб нею милувалися інші люди? Моя думка, що краса, подарована природою, є багатством усіх людей… А ваша?Як по-іншому називають гінкго? Як гінкго розуміє слово «щастя»? Чому ви так вважаєте? Як ви думаєте, паросток відчув себе також щасливим, чому? А коли ви, дітки, відчуваєте себе щасливими?

Номер слайду 28

Домашнє завдання. Намалювати картинку до одного з віршів (за вибором). Виконати різнорівневі завдання. Скласти розповідь про подорож паростка великим парком.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
26 серпня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку