Оцінка
Методу викладання біології
Виконала студентка групи БП-16-1
Мисюра Антоніна
На сучасному етапі розвитку освіти з усіх завдань, що стоять перед середніми навчальними закладами, основним є активізація навчально- пізнавальної активності учнів. Тому педагог повинен знайти такі способи керівництва навчальним процесом, які б постійно стимулювали активність, пробуджували й розвивали пізнавальний інтерес учнів, виховували в них допитливість, прищеплювали творчій підхід до того, що вивчається, таким чином, сприяли розвитку пізнавальних сил учнів, готували їх до самоосвіти.
Нині широко розповсюджений метод нестандартних уроків. Нестандартний урок - це імпровізоване навчальне заняття, що має нетрадиційну структуру. Назви уроків дають деяке уявлення про цілі, завдання, методику проведення таких занять.
До нестандартних уроків належать:
-Уроки змістовної спрямованості. їх основним компонентом є взаємини між учнями, засновані на змісті програмного матеріалу: уроки- семінари, уроки-конференції, уроки-лекції.
– Інтегровані уроки. Проводять такі уроки кілька вчителів, один з яких ведучий. Поєднують різні предмети : біологію та музику, географію та біологію, хімію та біологію, тощо.
-Уроки – змагання (уроки КВК, уроки-аукціони, уроки-турніри, уроки-вікторини, уроки – конкурси). Передбачають поділ дітей на групи, які змагаються між собою утворення експертної групи, проведення різноманітних конкурсів, оцінювання їх результатів, нарахування певної кількості балів за правильність і повноту відповідей.
-Уроки суспільного огляду знань (уроки-творчі звіти, уроки-заліки, уроки-експромт-екзамени, уроки-консультації, уроки- взаємонавчання).
-Уроки комунікативної спрямованості : уроки-діалоги, уроки-роздуми, уроки-диспути, уроки-прес-конференції, уроки-репортаж. Передбачають використання максимально різноманітних мовних засобів, самостійне опрацювання матеріалу, підготовку доповідей, виступи перед аудиторією, обговорення, критику або доповнення опонентів. Сприяють розвитку комунікативних умінь, навичок самостійної роботи. Підготовка доповідей розвиває мислення, пробуджує інтерес, перетворює малоцікаве повторення на захоплююче зіставлення точок зору.
-Уроки-подорожування, уроки-дослідження. Зацікавлюють дітей, чиї інтереси мають романтичну, фантастичну спрямованість. Пов’язані з виконанням ролей, відповідним оформленням, умовами проведення, витівками.Так. під час вивчення теми Травлення, мною було запропоновано здійснити «подорож травною системою»,де разом з учнями ми обговорювали процеси, що відбуваються з їжею у кожному органі травного каналу.
Переваги цього методу полягають в тому, що:
Згідно зі шкалою оцінювання методик викладання подана технологія є досить актуальною, за новизною відповідає всім рівням, адже має широкий спектр застосування (на рівні термінології, інформаційності, системності та принципіальності). Використання такого методу дозволяє поєднувати навчання з використанням різного обладнання (наочного, мультимедійного). За доступністю викладання відповідає 4 рівню (технологія використання зрозуміла, ефективна, сучасна). Критерії особистісного професійного росту свідчать про те, що і на першому (підвищуюється рівень навчальної успішності учнів) та і на другому (власний педагогічний досвід викладання зростає, що дає змогу вчителю перейти на більш високий рівень ).
Отже, нестандартні уроки є ефективними та цікавими не лише для учнів, а й для вчителів через те, шо вони мають незвичайний задум, організацію, методику проведення. Тому і відбувається прогрес педагогічної думки, правильний крок у напрямку демократизації школи. Але, перетворювати нестандартні уроки в головну форму роботи недоцільно через відсутність серйозної пізнавальної праці, великої втрати часу.