. Одиниці вимірювання вартості ( гривня, копійка ). Співвідношення між одиницями вимірювання вартості. Розв’язування практично зорієнтованих задач.

Про матеріал
На уроці використовую різні форми та методи «Скринька знань та вмінь», цікавий мішечок, «Загадкова скринька», купюри грошей, 6 цеглинок, картки, малюнок до задачі, запис уроку О. Авраменка, фото Володимира Великого, музична фізхвилинка.
Перегляд файлу

 

               Математика  4 клас

Тема. Одиниці вимірювання вартості ( гривня, копійка ). Співвідношення між одиницями вимірювання вартості. Розв’язування практично зорієнтованих задач.

 Мета: систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання вартості; формувати уміння співвідношення  між одиницями вимірювання вартості; вправляти у розв’язуванні практично зорієнтованих задач; розвивати мислення, уважність, усне мовлення, поширювати коло знань; виховувати цікавість до уроків математики.

Обладнання. Девіз уроку, «Скринька знань та вмінь», цікавий мішечок, «Загадкова скринька»,  купюри грошей, 6 цеглинок, картки, малюнок до задачі, запис уроку О. Авраменка, фото Володимира Великого.

Хід уроку

I. Організація класу.  1. Психологічний настрій учнів.

2. Вступне слово вчителя. 

Пропоную скласти девіз нашого уроку. Перед вами таблиця, згідно нумерації розташуйте слова і ми отримаємо девіз уроку

1  діяти

8  обов’язково

2  активно

5  сперечатися

3  думати

7  для всіх

4  оперативно

6  доказово

 

 Дійсно. Наш девіз виглядає саме так.

Діяти – активно!

Думати – оперативно!

Сперечатися – доказово!

Для всіх – обов’язково!

Що потрібно для успішного уроку покласти в «Скриньку знань та вмінь» (знання таблиці множення; уміння додавати та віднімати багатоцифрові числа; уміння множити на 10, 100, 1000; знання одиниць вимірювання величин; уміння охайно писати у зошиті; умінні працювати у групі, парі; умінні слухати один одного)

Що ми не беремо з собою на урок? ( лінь, вигукування з місця, неуважність, байдужість ).

А над чим кожному з вас треба подумати, ви скажете у кінці уроку.

 

ІІ. Актуалізація  опорних знань учнів.

1.Усна лічба. * Лічимо по 500 до 5000.

                        * Лічимо по 2000 до 16000.

2. Усний рахунок. Множення чисел на 10, 100, 1000.

3. Повторення  одиниць вимірювання довжини ( по індивідуальних картках учні показують відповідь за допомогою прищіпки).

               1 м ((1 км, 1 дм, 1см)зверху наклеюються)

            10

         100

       1000

Місце для прищіпки

 

 

 

4. Запис у зошит числа, класна робота.

5. Вправа «Шкала 0-10» Діти, оцініть свої знання після повторення матеріалу. На чому ми зберігаємо інформацію?   ( на флешці).

III. Мотивація навчальної діяльності.

1. Гра « Загадкова скринька» ( у скриньку кладу монети, купюри). – Що в скринці? (учні по колу передають скриньку і ставлять питання).

2. Повідомлення цікавих фактів з історії грошей.

Перший учень. Гроші мають довгу і цікаву історію. Спочатку люди обмінювалися речами. Згодом речі замінили на шматочки дорогоцінних металів.

 Другий учень. Їх назвали «рублями», бо відрубували від великого шматка металу. Зараз це монети. (Вчитель показує моделі монет). Пізніше з'явилися паперові гроші – купюри.

Третій учень. Грошова одиниця України – гривня – вперше з'явилася ще за часів Володимира Великого. (Вчитель показує портрет князя).

Четвертий учень. Гроші змінювалися. У 1996 році в Україні знову була введена гривня, яка і є сучасною грошовою одиницею нашої країни.

3. Запис у зошиті:   100к. = 1грн

4. Запис уроку О. Авраменка «Гроші».

IV. Повідомлення теми та мети уроку.

V. Опрацювання матеріалу.

1. Гра «Цікавий мішечок» ( учні об’єднуються у пари, витягуючи купюру).

2. Гра «Цеглинки» робота в парах ( на цеглинках наклеєно

100 коп.       10 коп.          200 коп.        500 коп.

50 коп.         200 грн.         15 коп.          20 коп.

5 грн.           300 коп.         10 грн.          3 грн.

600 коп.       30 грн.           400 коп.        500 грн.

20 грн.         340 коп.         50 грн.          280 коп.

100 грн.       400 грн.         100 грн.        200 грн. )

- Складіть цеглинки у порядку зростання грошової одиниці.

Перевірка. По колу передаємо цеглинки і тепер складаємо від  крупної до дрібної. Перевірка.

3. Запис у зошит одного стопчика цеглинок.

4. - Як ви вважаєте, діти, що в житті не можна купити за гроші? (Відповіді дітей). А ми потурбуємося про своє здоровя                       

5.Фізкультхвилинка. (відеосупровід)

6. Розвязування практично зорієнтованих задач.

У їдальні нашого закладу щоденно Олена Віталіївна пече приблизно     пиріжків. Один пиріжок коштує 4 грн. 5о коп. Скільки грошей вона отримує за пиріжки?

7. Усно

У Тимка 33грн, а у Семена 27грн. Білет у кінотеатр коштує 30грн. Скільки гривень має позичити Тимко Семену, щоб вони могли відвідати кінотеатр разом?

Батьки дали вам 100 грн щоб ви купили молоко та хліб. Молоко коштує 40 грн., а хліб 20 грн. Скільки грошей у вас залишилось? 

8. Бліц- опитування

-Що більше 100 коп. чи 1 грн.? 

-Що менше 250коп. чи 205 коп.?

-Чи дорівнює 400 коп. і 4 грн.?

 VI. Підсумок уроку

Над чим кожному з вас треба подумати?

Вправа «П’ять речень»

VII. Домашнє завдання.

 

 

docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
3367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку