Конспект уроку з української мови для 4 класу
ТЕМА : Речення з однорідними членами речення . Вживання сполучників і розділові знаки при однорідних членах речення.
МЕТА: * ознайомлення із поняттям однорідні члени речення; сформувати вміння та навички щодо визначення ОЧР, уміння правильно розставляти розділові знаки при них, визначати єднальні і протиставні сполучники;
ОБЛАДНАННЯ: smart-дошка, індивідуальні таблиці, схеми.
ХОД УРОКУ:
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань
( всі учні пишуть в зошитах,а один на дошці.)
А) Диктант-переклад
Крыльцо, что-то, клюв, ноябрь, хожу, площадь, леденец, население, подземный, словяне.
При перевірці диктанту виконується завдання:
Б) Поки всі пишуть диктант – переклад , один учень працює на smart-дошці із персональним завданням
https://learningapps.org/display?v=pxdbbe5y501
Завдання:
3. Тема, мета уроку
Сьогодні на уроці ми з вами повинні були ознайомитися з темою ОЧР. Але….. для цього уроку я пропоную вам використати отриманні знання з російської мови. А в кінці уроку зробити висновок « В чому спільне – відмінне під час вивчення теми ОЧР в українській та російській мовах?»
Ви самостійно повинні скласти правило ,досліджуючи цілий урок і відповідати на питання
Одже, нам потрібно порівняти таке синтаксичне правило як ОЧР в українській та російській мовах. Для того, щоб порівняти,давайте спочатку повторимо знання з цієї теми , які ви отримали на уроках російської мови.
https://learningapps.org/5762830
( найдите однородные члены предложения, определите часть речи, каким членом предложения являються, на какой вопрос отвечают, к какому слову относятся, распространенные или нет. В тетрадях составьте схемы к этим предложениям)
4 Новий матеріал
А) Робота в парах
Завдання: використовуючи знання з російської мови, з будь-яким словом із словникового диктанту скласти речення : ( кожна пара має своє завдання)
Коли учні читають свої речення, то звертають увагу на ОЧР, доводять : Чому я вважаю це ОЧР. ( Цей вид роботи оцінюють учні)
Б) Диктант-переклад « Перевір себе»
( Спочатку учни характеризують речення з ОЧР російською мовою, відповідаючи на поставлені питання: знайти однорідні члени речення, визначити питання, на які вони відповідають, якою частиною мови є, яким членом речення є, до якого слова відносяться. Далі за таким же планом характеризують і визначають ОЧР в реченнях українською мовою)
5 Фізхвилинка
6. Закріплення матеріалу
https://learningapps.org/display?v=p18srhhoj17
7 Рефлексія
Ви досліджували цілий урок , дайте відповіді на питання