МЕТА УРОКУ: повторити й поглибити знання учнів про однорідні члени речення; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити однорідні члени речення і визначати їх вид, аналізувати зв’язок між ними (сполучниковий, безсполучниковий чи змішаний), правильно розставляти розділові знаки у реченнях з однорідними членами; розвивати вміння використовувати вивчене у власних висловлюваннях.
Синтаксис – це розділ науки про мову, що вивчає будову словосполучень та речень. Пунктуація – наука, що вивчає правила вживання розділовиз знаків. Назвіть другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. Назвіть головні члени речення: підмет, присудок. Які члени речення бувають однорідними? Підмет, присудок, додаток, означення, обставина.
Не є однорідними членами речення: Повторювальні слова: Плавай, плавай, лебедонько, по синьому морю… Два однакових чи подібних слова, обʼєднаних частками не або та: дивишся, не надивишся; їсти так їсти; фразеологізми з повторювальними сполучниками: і сміх і гріх; Однакові за формою дієслова, що означають ускладнену дію: піду подивлюся.