План-конспект уроку української мови у 8 класі № 38
Тема : Однорідні й неоднорідні означення
Мета : формувати в учнів поняття про однорідні й неоднорідні означення, виробляти загально пізнавальні вміння знаходити однорідні й неоднорідні означення, з’ясовувати їхню роль у реченні; правильно розставляти розділові знаки та інтонувати речення з однорідними та неоднорідними означеннями; розвивати творчі вміння складати речення з однорідними й неоднорідними означеннями і використовувати їх в усному та писемному мовленні ; розвивати мислення, пам’ять, уяву, увагу, зв’язне мовлення учнів; виховувати найкращі загальнолюдські риси характеру
Тип уроку : вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організаційна частина. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Перевірка виконання домашнього завдання.
Характеристика означення як другорядного члена речення. Синтаксичний розбір речення.
До неї усміхнено придивлялися добрі селянські очі, що все життя турбувалися хлібом насущним та невсипущою працею.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Тополі – високі, стрункі, придорожні, пересаджені, підбілені.
Ліс – кленовий, сосновий, густий, березовий, темний, осінній.
Листя – червоне, пожовкле, гарне, осіннє, багряне, опале.
Дівчинка – симпатична, смілива, завзята, добра, кароока.
І V. Закріплення вивченого матеріалу.
Вправа 1. Прочитати речення. Знайти однорідні і неоднорідні означення, пояснити свій вибір.
Вправа 2. Поставити розділові знаки. Обґрунтувати свій вибір.
Самостійна робота. Записати речення, розставити потрібні розділові знаки. Дати характеристику означенням у цих реченнях.
Ось і постарілі прибережні верби на гнучкі верболози. Холод пізньої нічної доби обгорнув дівчину. Школа булла простора, нова, недавно поставлена. На тлі яро – зеленої молодої березини гаптувались чорні гілки сосни. Яксь делікатна краса була розлита в тих пишних та розкішних білих, опалових, синіх та рожевих фарбах та сутінках неба. Солодкі, любі спогади та думки колисали його серце. Одшуміли над Придесенням перші весняні грози, по тому настали теплі погожі дні. Знову долина до мене ніжна мамина пісня.
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання.
Вивчити стр. 94, виконати вправу стр. 97.