Односкладні речення з головним членом, співвідносним із підметом

Про матеріал
Мета: * навчальна: закріпити навички правильного визначення типів односкладних речень, ознайомити з називними реченнями, відпрацювати відповідні граматичні уміння і навички; * розвивальна: розвивати вміння визначати, використовувати у власному мовленні, розвивати творчі вміння моделювати односкладні та двоскладні речення; * виховна: виховувати працелюбність.
Перегляд файлу

Тема: Односкладні речення з головним членом, співвідносним із підметом

Мета:

  • навчальна: закріпити навички правильного визначення типів односкладних речень, ознайомити з називними реченнями, відпрацювати відповідні граматичні уміння і навички; 
  • розвивальна: розвивати вміння визначати, використовувати у власному мовленні, розвивати творчі вміння моделювати односкладні та двоскладні речення; 
  • виховна: виховувати працелюбність.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

І. Організаційна частина

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

Учитель: Посміхнулися, на такій доброзичливій ноті гостинності ми розпочинаємо працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.               мовна хвилинка
    – Що становить граматичну основу речення?
    – Назвіть види речень за складом граматичних основ
    – Яка особливість односкладних речень?
    – Назвіть види односкладних речень, у яких головний член виражений присудком.
  2.               словниковий диктант
    Медвяний, п’ятсот, арф’яр, посерйознішав, дзвякнути, розв’язало,  поморянин, свято, сузір’я, харків’янин, варяг, від’їзд, різьбяр, мавпяча, роз’ятрити, приїзд.
    (записати слова у дві колонки: перша – з апострофом, друга – без апострофа; з останніх прочитаєте назву вірша М. Рильського «Троянди й виноград»)

Учитель: Я бажаю вам, щоб у сірій буденності ви помічали красу природи, красу спілкування, красу праці. З користю проводили свій час, не витрачаючи марно ні хвилини.

Хто може сказати, що це девіз мого життя.

Ось на такій ноті краси спілкування будемо працювати.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1.               визначити види односкладних речень
    – Берімося краще до роботи, змагаймося за нове життя.

– Що посієш, те й пожнеш.
– У колективі чужої роботи немає.

  1. виконати тестові завдання
  2. мовознавча вікторина
  1. Якщо присудок виражений ІІ особою однини, то це речення –…
  2. Якщо присудок виражений безособовим дієслово –…
  3. Якщо присудок виражений ІІІ особою множини теперішнього часу –…
  4. Якщо присудок виражений ІІІ особою однини теперішнього часу –…

а) Гра «Закодовані речення»

(з’ясувати за схематичними поясненнями, які це можуть бути речення)

– двоскладне

– означено-особове

– безособове

– називне

IV. Повідомлення теми уроку.

Учитель: Яку тему будемо вивчати? Називні речення

                

 

  1. робота з підручником (самостійне опрацювання)
    V. Застосування нових знань
  2. диспут (На небі сонце. – вид речення)
  3. гра «Дослідник» (поясніть, чому речення лівої колонки – називні, правої –  двоскладні)
    Полуденна спека.   –   Спека полуденна.
    Широкий Дніпро.  –  Дніпро широкий.

Прекрасні дні.          Дні прекрасні.

  1. творча естафета: твір-мініатюра лише з називних речень про улюблену пору року (Весна. Сонячне проміння. Шовкова травичка. Весняний струмок. Краса!)
  2. самостійна робота: охарактеризуйте речення (Тиха Одеса. Сонце у хмарі. Над нами мирне небо.)

VI. Домашнє завдання. Стисло, користуючись переважно називними реченнями, передати епізод відомого фільму, не називаючи його героїв.

VIІ. Підсумок уроку оформимо у вигляді таблиці

  • Знаю
  • Умію
  • Треба попрацювати над  

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
24 грудня 2019
Переглядів
1571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку