Офіційно-ділова лексика. Конспект уроку

Про матеріал
Тема: Офіційно-ділова лексика. Мета: ознайомити учнів з поняттям "офіційно-ділова лексика"; вчити учнів правильно її відрізняти серед інших слів; навчати учнів вмінню правильно використовувати такі слова; розвивати в учнів мислення та мовлення; виховувати працьовитість, уважність. Дидактичні матеріали: підручник О.Глазової, Ю.Кузнєцова «Рідна мова. 6 клас» (Педагогічна преса,2005),картки. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Методи і прийоми: слово вчителя, робота з текстом на картках, робота з підручником, «Мозковий штурм».
Перегляд файлу

Тема: Офіційно-ділова лексика.

Мета: ознайомити учнів з поняттям "офіційно-ділова лексика"; вчити учнів правильно її відрізняти серед інших слів; навчати учнів вмінню правильно використовувати такі слова; розвивати в учнів мислення та мовлення; виховувати працьовитість, уважність.

Дидактичні матеріали: підручник О.Глазової, Ю.Кузнєцова «Рідна мова. 6 клас» (Педагогічна преса,2005),картки.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Методи і прийоми: слово вчителя, робота з текстом на картках, робота з підручником, «Мозковий штурм».

Хід уроку

І. Організаційний момент

 

ІІ.Перевірка домашнього завдання

С.84 вправа 123

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

  1. Слово вчителя.

Ми сьогодні з вами на уроці будемо говорити про офіційно-ділову лексику.

 

  1. «Мозковий штурм»

А тепер подумайте і скажіть, як ви це поняття розумієте? Що воно означає?

Яку роль виконує?

 

      3.Робота з картками. Картка 1.

2. Прочитати. У якому стилі складено текст статті. Що ви про нього знаєте? Чи використано у ньому своєрідна лексика?

Стаття 68. Кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності. (З Конституції України).

 

IV.Оголошення теми і мети уроку.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з підручником (опрацювання теоретичного матеріалу) с.86.

2. Вправа 126

 

VI. Закріплення вивченого (виконання системних вправ)

1.Усне виконання вправи 127. Учні читають речення, шукають

2.Письмове виконання вправи 128. Учні переписують речення і виправляють помилки.

3.Вправа  «Ти - редактор». (Робота з картками).

Учні редагують сполучення слів. Пояснюють свій вибір.

4.Пояснювальний диктант.

Записати під диктовку текст, визначити його стиль, свою думку аргументувати. Пояснити правопис слів з вивченими орфограмами.

 

Постанова Президії Верховної Ради України

Про прапор України

Президія Верховної Ради України постановляє:

До прийняття Конституції України  дозволити в протокольних заходах використовувати синьо-жовтий прапор.

м.Київ                                                                          Голова Верховної Ради України

18 вересня 1991 року                                                                                  Л.Кравчук

 

 

VІІ. Домашнє завдання, інструктаж до його виконання.

Знайти уривки текстів офіційно-ділового стилю. Записати їх і підкреслити офійно-ділову лексику. Значення незрозумілих слів визначити за словником.

 

VІІІ. Підсумок уроку.

Бесіда.

  • Що таке офіційно-ділова лексика? Де вона використовується?
  • Що таке канцеляризм, шаблон, кліше?
  • Які лексичні одиниці не можна вживати в офіційно-діловому стилі? Чому?

 

doc
Додано
17 грудня 2021
Переглядів
589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку