Тема: Офіційно-ділова лексика.
Мета: ознайомити учнів з поняттям "офіційно-ділова лексика"; вчити учнів правильно її відрізняти серед інших слів; навчати учнів вмінню правильно використовувати такі слова; розвивати в учнів мислення та мовлення; виховувати працьовитість, уважність.
Дидактичні матеріали: підручник О.Глазової, Ю.Кузнєцова «Рідна мова. 6 клас» (Педагогічна преса,2005),картки.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Методи і прийоми: слово вчителя, робота з текстом на картках, робота з підручником, «Мозковий штурм».
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ.Перевірка домашнього завдання
С.84 вправа 123
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Ми сьогодні з вами на уроці будемо говорити про офіційно-ділову лексику.
А тепер подумайте і скажіть, як ви це поняття розумієте? Що воно означає?
Яку роль виконує?
3.Робота з картками. Картка 1.
2. Прочитати. У якому стилі складено текст статті. Що ви про нього знаєте? Чи використано у ньому своєрідна лексика?
Стаття 68. Кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності. (З Конституції України).
IV.Оголошення теми і мети уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з підручником (опрацювання теоретичного матеріалу) с.86.
2. Вправа 126
VI. Закріплення вивченого (виконання системних вправ)
1.Усне виконання вправи 127. Учні читають речення, шукають
2.Письмове виконання вправи 128. Учні переписують речення і виправляють помилки.
3.Вправа «Ти - редактор». (Робота з картками).
Учні редагують сполучення слів. Пояснюють свій вибір.
4.Пояснювальний диктант.
Записати під диктовку текст, визначити його стиль, свою думку аргументувати. Пояснити правопис слів з вивченими орфограмами.
Постанова Президії Верховної Ради України
Про прапор України
Президія Верховної Ради України постановляє:
До прийняття Конституції України дозволити в протокольних заходах використовувати синьо-жовтий прапор.
м.Київ Голова Верховної Ради України
18 вересня 1991 року Л.Кравчук
VІІ. Домашнє завдання, інструктаж до його виконання.
Знайти уривки текстів офіційно-ділового стилю. Записати їх і підкреслити офійно-ділову лексику. Значення незрозумілих слів визначити за словником.
VІІІ. Підсумок уроку.
Бесіда.