Огляд електричного обладнання при прийманні тепловоза, можливі несправності.

Про матеріал
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу Вид уроку: лекція з елементами бесіди.
Перегляд файлу

План  уроку

з  предмету  „Управління та технічне обслуговування локомотива”

 

Тема 2.  Приймання, огляд, здавання локомотива.

Тема уроку: Огляд електричного обладнання при прийманні тепловоза, можливі несправності.

Мета  уроку: а) навчальна домогтися міцного засвоєння знань з обов’язків локомотивної бригади під час огляду і в роботі електричного обладнання тепловоза; сформувати вміння використовувати отримані знання при вирішенні практичних задач;

                           б) розвиваючаформувати уміння порівнювати та аналізувати, сформувати способи узагальнення пізнавальних умінь;

                           в)   виховна -     здійснювати сумлінне, естетичне і трудове виховання, 

                         розвивати навички індивідуальної і колективної праці.

 

Тип  уроку: урок вивчення нового матеріалу

Вид  уроку:    лекція з елементами бесіди.

Методи навчання: словесні, частково-пошуковий, ілюстративний

Форма  роботи: індивідуальна, колективна (групова).

Обладнання уроку: 1. Електромагнітні контактори;

                                    2. Електропневматичні контактори;

                                    3. Реле управління та захисту;

                                    4. Електрична схема тепловоза;

                                    5. Карточки – завдання;

                                    6. Тестові завдання.

Між предметні зв'язки: електроматеріалознавство, електротехніка.

 

Матеріально - дидактичне забезпечення: електрична схема тепловоза М62У, натуральні зразки, стенди, плакати, роздатковий  матеріал для контролю знань; електронний програмний засіб для ПТНЗ «Будова, ремонт та експлуатація тепловоза»; навчальні фільми з «Будови та ремонту тепловозів ЧМЕ-3, 2ТЕ-116, М-62У».

 

Хід уроку:

I. Мотивація навчальної діяльності учнів:

  1. Перевірка наявності учнів.
  2. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІ.     Актуалізація опорних знань.

   Шановні учні! Ми з вами закінчуємо другий курс навчання. В основному ми вивчили всі теми по будові та ремонту тепловоза і перейшли на вивчення нового предмету “Управління та технічне обслуговування електровозів, тепловозів”

На вас покладається дуже велика відповідальність за забезпечення безпеки руху поїздів з виконанням вимог всіх діючих інструкцій та наказів.

1. Проблемне запитання:

        1. При огляді допоміжного обладнання тепловоза, який знаходиться на станційних коліях, виявили протікання води по сальнику водяного насосу – дія помічника машиніста?

Відповідь: необхідно зупинити дизель, перекрити кран до водяного насосу, відкрутити кріплення сальника, намотати нову підбивку сальника, закрутити кріплення сальника, відкрити кран до водяного насосу і впевнитись, що вода по сальнику не протікає.

 

      2. При огляді показників манометрів, які знаходяться в дизельному приміщенні, тиск до і після паливного фільтра показує різницю більш як 1,5 кгс/см² - дія помічника машиніста?

Відповідь: промивка фільтрів не потребує зупинки дизеля і їх розбирання. Для промивки повертають на 90° кран переключення, при цьому секція, в сторону якої направлена коротка риска на торці пробки крана, продовжує працювати, а інша секція підготовлено до промивки. Далі, відкручують на 3-4 оберти накидну гайку зливного ніпеля.  При цьому паливо від підходящого штецера через отвір в крані підходить в робочу секцію, проходить через фільтруючу секцію і іде по каналу до відводящого штуцера. Частина очищеного палива по такому ж каналу підходить в центральну порожнину фільтруючого елементу, потім, проходячи через фільтруючий елемент (в зворотньому напрямку ), з змитим брудом іде на злив через отвір ніпеля. Промивку ведуть до появи чистого палива,після чого накидну гайку ніпеля закручують. Аналогічно промивають і другу секцію фільтра.

   3. При натисканні кнопки “Пуск дизеля” не включається маслопрокачуючий насос – дія помічника машиніста?

Відповідь:  1. Перевірити положення реверсивної рукоятки;

                    2. Перевірити контакти кнопки ПД;

                    3. Перевірити електро-двигун МН;

                    4. Перевірити реле – РУ6;

                    5. Перевірити контактор КМН;

                    6. Перевірити реле РДМ3;

2. Усне фронтальне опитування:

- Можливі несправності у водяній системі тепловоза?

- Огляд, можливі пошкодження колісних пар і буксових вузлів?

- Огляд , можливі пошкодження автозчіпного обладнання?

- Огляд, можливі пошкодження гальмівної важильної передачі і пісочної   системи?

- Яких безпечних умов праці необхідно дотримуватися при прийманні тепловоза?

3. Робота біля натуральних зразків (учні роблять письмовий опис)

  • Призначення, будова електромагнітних контакторів?
  • Призначення, будова електро-пневматичних контакторів?
  • Призначення, будова реле управління?
  • Призначення, будова реле часу?

 

4. Робота з картками-завданнями  (додаток 1)

 

Перелік  питань  до  карток-завдань:

  • Для чого  в електричній схемі тепловоза розташована котушка «ЕТ»,  в якому агрегаті вона закріплена?
  • Для чого призначені контактори по схемі Д-1, Д-2, Д-3? Їх наявність в навчальному кабінеті?
  • Для чого в електричній схемі тепловоза М62У реле РВ-1, РВ-2, РВ-3.
  • Що відбудеться в електричній схемі, якщо спрацює реле РУ-7?
  • Що відбудеться в електричній схемі, якщо спрацює реле РУ-11?
  • Що відбудеться в електричній схемі, якщо не включиться реле РУ-5?
  • Для чого призначені в електричній схемі реле РУ-6; РУ-4; РУ-8?

 

5. Виконання тестових завдань на комп’ютері: (додаток 2)                       1.Тести по тепловозних дизелях.

          2.Тести  по паливній системі  тепловоза

          3.Тести по системі охолодження  та  надува дизеля.                                                                                   

          4. Тести по системі організації ремонту тепловозів

          5.Тести по ремонту і експлуатації колісних пар.

 

III. Вивчення нового матеріалу

Лекція викладача з елементами бесіди (конспект додається до плану уроку).

План лекції

1  Порядок огляду і роботи електричних машин;

2.  Порядок огляду і роботи електричних апаратів;

3.  Порядок огляду і роботи електричної схеми;

4.  Безпечні умови праці під час огляду електричного обладнання.

 

Конспект лекції: (Додається)

  

VI. Закріплення нового матепіалу

(Перевіряються знання нового матеріалу з використанням методу «Пінг-понг» за схемою: викладач -учень.

1. Який агрегат включає контактор КВ в електричній схемі;

2. Який агрегат включає контактор ВВ в електричній схемі;

3. Призначення реле РУ5 в електричній схемі;

4. Призначення реле РВ1; РВ2; РВ3; в електричній схемі;

5. Призначення контакторів Д1; Д2; Д3; в електричній схемі.

III.  Підведення підсумків уроку:

  1. Оцінювання рівня знань учнів.
  2. Вказівки щодо усунення виявлених недоліків у засвоєнні учнями матеріалу.

 

IV.  Домашнє  завдання:

   Інструкція ЦТ-0056 з технічного обслуговування електровозів і тепловозів в експлуатації. Київ – 2003р. стр. 17-18.

     Електронний програмний засіб для ПТНЗ «Будова, ремонт та експлуатація тепловоза»; навчальні фільми з «Будови та ремонту тепловозів ЧМЕ-3, 2ТЕ-116, М-62У, розділ -  електричне обладнання тепловоза».

 

   

 

Додаток 1

  

             Карточки- завдання № 1

  •            Для чого  в електричній схемі тепловоза розташована котушка «ЕТ»,  в якому агрегаті вона закріплена?

 

Карточки –завдання № 2

  • Для чого призначені контактори по схемі Д-1, Д-2, Д-3? Їх наявність в навчальному кабінеті?

 

Карточки –завдання № З

Для чого в електричній схемі тепловоза М62У реле РВ-1, РВ-2, РВ-3

 

Карточки- завдання № 4

  • Що відбудеться в електричній схемі, якщо спрацює реле РУ-7?

 

Карточки- завдання № 5

  • Що відбудеться в електричній схемі, якщо спрацює реле РУ-11?

 

Карточки- завдання №6

  • . Що відбудеться в електричній схемі, якщо не включиться реле РУ-5?

 

 

               Карточки- завдання №7

 

  • Для чого призначені в електричній схемі реле РУ-6; РУ-4; РУ-8?


Додаток 2.

 

ТЕСТИ ПО ТЕПЛОВОЗНИХ ДИЗЕЛЯХ

 

  1. Яке  розташування циліндрів дизеля 14Д40?
    1. Однорядний;
    2. V подібний; +
    3. Двухрядний.

 

  1. До якого типу відносяться блоки циліндрів дизеля К6S310DR?
  1. вологий; +
  2. сухий;
  3. комбінований.

 

  1. Який діаметр циліндра  дизеля 14Д40?
  1. 230 мм  +
  2. 280 мм
  3. 260 мм

 

  1. Скільки циліндрів у дизелі тепловоза (К6S310DR) ЧМЕ3 ?
  1. 8
  2. 6+
  3. 16

 

  1. Скільки корінних шийок входить в склад колінчатого валу дизеля 14Д40?
  1. 8;  +
  2. 12;
  3. 10.

 

  1. Який із корінних підшипників дизеля 14Д40 відрізняється по  порядковому  номеру  від  інших?
  1. 4;  +
  2. 6;
  3. 8.
    1.    Скільки шатунних шийок входять в склад колінчастого вала дизеля  14Д40?
      1.    10;
      2.    8 ;
      3.    6. +
  1.    Скільки корінних і шатунних шийок має колінчастий вал дизеля K6S310DR?
  1.    10 корінних і 8 шатунних;
  2.    12 корінних і 6 шатунних;
  3.    7 корінних і 6 шатун

 

9.Який із корінних підшипників дизеля  K6S310DR є опорно-упорним?

  1.  

1)   10;

  1. )   7; +

            3. )  9.

 

 

 

10. Який тип корінних підшипників застосовують на дизелі 14Д40?

  1. роликовий;
  2. конічний;
  3. ковзання. +
  1.  Яка максимальна частота обертання колінчастого вала дизеля K6S310DR?
  1. 1000 об/хв.;
  2. 750 об/хв.; +
  3. 1500 об/хв.

 

  1. Для чого призначена дизель-генераторна муфта дизеля 14Д40?
  1. запуск дизеля;
  2. зупинки дизеля;
  3. передача потужності від колінчастого вала на тяговий генератор. +

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СИСТЕМА  ОХОЛОДЖЕННЯ  ТА  НАДУВА  ДИЗЕЛЯ

 

1.Ротор центробіжного фільтра масляної системи дизеля тепловоза ЧМЕ3 обертається від:

 Відповідь:

              1.Механічного приводу  дизеля.

              2.Реактивної    сили  масла.

              3.Центробіжної  сили  масла. +

 

2. В  який  контур  охолодження  включений  паливо – підігрівач тепловоза 2М62.

 Відповідь:

              1. В перший контур циркуляції.

              2.В другий контур циркуляції. +

   3. В третій контур циркуляції.

 

3. В  який  контур  охолодження  включений  масляний  тепло – обмінник тепловоза 2М62.

Відповідь:

              1.В перший контур циркуляції.

              2.В другий контур циркуляції. +

   3. В третій контур циркуляції.

 

4. Розрідження  в  картері  дизеля 14Д40 утворюються  слідуючим  агрегатом.

 Відповідь:

1.  Компресором  КТ7.

2.  Вентиляторами  холодильника.

3.  Турбокомпресором. +

 

5. Ротор  турбокомпресора дизеля тепловоза отримує привід :  

 

              1.Від колінчатого валу дизеля .

  2.За рахунок вихлопних газів. +

              3.За рахунок реактивної сили.

                                                                                                                                                      

6.Скільки водяних секцій в системі охолодження дизеля тепловоза 2М62                                                                                                                                                                                                                           

  1.  15 +

              2.  19

  3.  22

 

7. Скільки водяних секцій в системі охолодження масла тепловоза 2М62                                                                         

1.  15; +

2.  22;

3.  19.     

 

8.Який тип масла застосовують в фільтрах очищення повітря дизеля тепловоза 2Т116?

1.масло Ж.РО;    

2.масло СТП;

3.дизельне масло. +

 

 

 

 

 

 

 

9.На який агрегат дизеля передається  обертання через гідромеханічний редуктор                                 

тепловоза ЧМЕ3.

1. На головний вентилятор холодильника.+

2. На регулятор числа обертів дизеля.

3. На масляний і водяний насоси дизеля.

 

10. Допоміжний вентилятор холодильника дизеля тепловоза ЧМЕ3 отримує  привід від:                                                

               1. Гідромеханічного редуктора.                                                                                                                                                                                            

               2.Електродвигуна.  +

               3.Дизеля.

                 

11.  Скільки  дисків  і  лопаток  має  вентиляторне  колесо  на  тепловозі ЧМЕ 3  для  охолодження  тягових  двигунів.

  1. Два  диска  і  вісім  лопаток  в  кожному  диску. +
  2. Три диска  і  шість  лопаток в  кожному  диску.

3.   Один диск  і  шістнадцять  лопаток.

 

12.  Який  привід  має  головний  вентилятор головної  системи   охолодження  води тепловоза 2М62.

                1.  Від  електродвигуна

                2.  Від  карданного  валу.  +

                3.  Від клинопасової  передачі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕСТИ ПО ПАЛИВНІЙ СИСТЕМІ ТЕПЛОВОЗА

 

1. Від  чого  отримує  привід  паливопідкачуючого  насоса  тепловоза  2М62.

Відповідь:

           1.Від  електродвигуна.+

           2.Від  дизеля.

           3.Від  гідромеханічного  редуктора.

 

2.Від  чого  отримує  привід  паливопідкачуючого  насоса  тепловоза  ЧМЕ3.

Відповідь:

           1.Від  електродвигуна.

           2.Від колінчатого вала дизеля. +

           3.Від  гідромеханічного  редуктора.

 

3.Скільки  насосів  високого  тиску  має  дизель  14Д40.

Відповідь:

             1.  6.

             2.  1. +

             3.  16.

 

4. Скільки  насосів  високого  тиску  має  дизель  К6S310DR.

 Відповідь:

             1.  6. +

             2.  10.

             3.  16.

 

5. Скільки  насосів  високого  тиску  працює  в  дизелі  14Д40  на  нульовій  позиції.

Відповідь:

             1.  6.

             2.  1. +

             3.   16.

 

6. Чим  регулюється  кількість  подачі  палива  в  насосі  високого  тиску  дизеля 14Д40.

Відповідь:

             1.Регулювальними  прокладками.

             2.Наявністю  другого  зрізу  на  плунжері.

             3.Поворотом  плунжера. +

 

7.Скільки форсунок  встановлено  в  дизелі 14Д40.

Відповідь:

             1.  16.

             2  .12.+

             3.  6.

 

8.При  якому  тиску  почнеться  подача  палива  форсункою  в  дизелі  14Д40.

 Відповідь:

             1.      300  кгс/см2.

             2.      320 кгс/см2. +

 3.      280  кгс/см2.

 

 

 

 

9.Скільки  форсунок  встановлено  в  дизелі   К6S310DR.

Відповідь:

10.

6. +

8.

 

10. При  якому  тиску  почнеться  подача  палива  форсункою  в  дизелі  К6S310DR.

Відповідь:

1. 210 кгс/см2.

2. 400 кгс/см2.

3. 300 кгс/см2. +

 

 

 

11.Скільки отворів в корпусі розпилювача форсунки дизеля К6S310DR.

  1. 8.
  2. 7. +
  3. 9.

 

12. Який діаметр отворів в корпусі розпилювача форсунки дизеля К6S310DR.

1.  0,50 мм.

2.  0.40 мм.

3.  0,35 мм. +

 

 

          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕСТИ ПО РЕМОНТУ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ КОЛІСНИХ ПАР

 

1. Який максимальний прокат по кругу кочення бандажа допускається на ЧМЭ3:

1)   1 мм;

2)   2 мм;

3)   7 мм. +

 

2.Як визначається послаблення бандажа колісної пари:

1) по зміщенню контрольних відміток; +

2)постукуванням молотка;

3)шаблонами?

 

3.  Яка максимальна і мінімальна товщина гребня бандажа 2М62:

         1)33-25мм; +

         2)33-28 мм;

         3)31-25 мм?

 

4.  Чим регулюється осьовий розбіг колісних пар 2М62 (щелепний візок) при ремонті:

         1)  прокладками;

         2) амортизаторами;

         3) осьовим упором букс. +

 

5.  Яка мінімальна товщина бандажа колісної пари допускається для 2М62:

         1)36 мм;

         2)33 мм;

         3)40 мм. +

6.Яка мінімальна товщина гребня бандажа колісних пар допускається для ЧМЭ3:

         1)28 мм;

         2)25 мм; +

         3)30 мм

7.Який допустимий розмір повзуна поверхні кочення бандажа колісної пари на 2М62:

         1)1 мм; +

         2)0,7 мм;

         3)0,5 мм

 

8.  Який вертикальний підріз гребня бандажа колісної пари допускається на 2М62:

          1) 7 мм;

          2)15 мм;

          3)18 мм +

9.  Яка мінімальна товщина гребня бандажа допускається в тепловозі, який рухається зі швидкістю більш, ніж 120 км/год:

          1)28 мм; +

          2)25 мм;

          3)30 мм

 

10.  Чим змащуються підшипники буксових вузлів у 2М62:

         1)дизельним маслом;

         2)осьовим маслом;

         3)змазкою ЖРО +

 

 

 

11. Яким маслом змащується зубчаста передача колісно -моторного блоку тепловозів:

 

         1)масло СТП;

         2)осьове масло; +

         3)змазка ЖРО?

 

 

     

12.  Який вільний розбіг в буксах середніх колісних пар тепловозів з щелепними візками:

         1)      28+1 мм; +

         2)      26+2 мм;

3)      24+3 мм?

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕСТИ ПО СИСТЕМІ ОРГАНІЗАЦІЇ РЕМОНТУ ТЕПЛОВОЗІВ

 

     1. Яка періодичність  ТО-2 вантажних тепловозів 2М62:

                1)24 години;

                2)36 годин;

                3)48 годин +

2.В яких випадках проводиться ТО-4 тепловозів 2М62:

 1)при обточці колісних пар; +

 2)через 10 000 км пробігу;

 3)при підготовці до робочого стану після заводського ремонту?

 

3.В яких випадках проводять ТО-4 тепловозів ЧМЭ3:

                1)при обточці колісних пар; +

                2)через 10 000 км пробігу;

                3)при підготовці до робочого стану після заводського ремонту?

 

 4.Який пробіг тепловоза 2М62 між ТО-3:

                1) 8 000 км; +

                2)20 000 км;

                3)10 000 км?

 

 5.Який допустимий пробіг тепловозів 2М62 перед виконанням КР-1:

                1)400 000 км пробігу;

                2)720 000 км пробігу; +

                3)900 000 км пробігу?

 

       6.Після якого пробігу тепловоз ЧМЕ3 проходить ТО-3:

                1)30 діб; +

                2) 20 діб;

                3)15 діб

 

       7.З якою періодичністю виконується КР-2 тепловоза 2М62:

          1)через 1 440 000 км пробігу; +

          2)через 810 000 к пробігу;

          3)через 400 000 км пробігу?

 

       8.Де фіксуються результати деповського ремонту тепловозів:

          1)в журналі ТУ-152; 

          2)в книзі ремонту тепловозів; +

          3)В технічному паспорті тепловоза

 

 9.Які речовини використовують для очистки деталей паливної апаратури тепловозів при    ремонті:

          1)миючу машину;

          2)ацетон або технічний спирт;

          3)дизельне паливо +

 

 

 

 

 

.

10.Як визначається наявність тріщин в деталях при ремонті тепловоза:

                1)вимірними інструментами;

                2)методом дефектоскопії; +

                3)Індукційним нагрівом

 

      11. Тривалість технічного обслуговування ТО-2 тепловоза 2М62;2ТЕ116.?

               1)Не більше 1.5 год. +

               2)Не більше 2 год.

               3)Не більше 1 год.

      12. До якої температури нагрівають підшипники кочення при встановлені їх на вал?

               1)80 – 100°С +

               2)120 – 140°С

               3)160 - 180°С

 

1

 

doc
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
1140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку