Навчальний предмет: «Навчаємося разом», науково-педагогічний проект «Інтелект України»
Клас: 3
Тип уроку: закріплення і застосування знань, умінь і навичок.
Тема: Охайність – запорука успіху.
Мета: формувати в дітей поняття про охайність як складову успіху у навчанні, вчити працювати в групах і парах.
Розвивати навичку раціонального читання, увагу, мислення, пам'ять, зв’язне мовлення, вміння висловлювати і відстоювати свою думку.
Виховувати комунікативні якості, охайність, наполегливість. Прищеплювати вміння поважати думку іншого.
І. Організаційна частина. Слайд 1.
1. Привітання. (1 хв)
Сьогодні на урок до нас на урок з курсу «Навчаємося разом» завітали гості. Це вчителі нашої школи. І скажу вам по секрету, що у них у школі не було такого предмету, і навіть зараз він є не в усіх класах. Цей курс вивчають діти, які вчаться за науково-педагогічним проектом «Інтелект України». Тому наші гості дуже хочуть дізнатися, що це за предмет, чим він особливий.
2. Вправа «Незакінчене речення». (1хв) Слайд 2
Я пропоную вам початок незакінченого речення. Потрібно його якомога повніше продовжити. А з утворених речень складеться зв’язний текст …
Тож продемонструємо ці види роботи, свої вміння і навички нашим гостям на цьому уроці.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. (2хв) Слайд 3
Ви назвали однією із своїх улюблених справ на уроці вправу «Кола на воді». Додому вам було завдання. Виконати цю вправу зі словом «успіх», тим більше. Що протягом останніх кількох уроків ми працюємо над формулою досягнення успіху.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
А тема нашого сьогоднішнього уроку «Охайність – запорука успіху».
Підкресліть ключові слова. (Охайність, успіх).
Слайд 4
Пропоную скласти карту поняття з кожним з ключових слів. Що таке охайність, успіх (пояснити лексичне значення поняття, дібрати синоніми, антонім, утворити асоціативний кущ).
А зробимо ми це працюючи в групах. Але для початку пригадаємо правила роботи в групі.
Розподілити обов’язки.
Бути активними.
Спочатку думати, потім говорити чітко і по суті.
Говорити по-черзі.
Застосовувати правило піднятої руки.
Поважати думку кожного.
Працювати так, щоб не заважати іншим.
Група 1 З’ясуйте лексичне значення:
Охайність - це |
Група 2 З’ясуйте лексичне значення:
Охайність - це |
Група 3 Добери синоніми і антоніми до слова Охайність Синоніми: Антоніми: |
Група 4 Добери синоніми і антоніми до слова Успіх Синоніми: Антоніми: |
Група 5 Створи асоціативний кущ до поняття:
Охайність
|
Група 5 Створи асоціативний кущ до поняття:
Успіх
|
Поясніть, як ви розумієте вислів Розумниці «Охайність – запорука успіху»
(Кожний з нас хоче стати успішним, але успіх не приходить випадково, щоб його досягти, потрібно докладати певних зусиль. Одним з таких зусиль є охайність. Наприклад, можна скласти геніальний вірш, але якщо його неохайно записати, ніхто не зможе його прочитати, можна придумати цікавий винахід, але якщо його неохайно втілити в життя, він не буде викликати позитивних емоцій, не сподобається людям, ніхто не оцінить його важливості. Якщо ти сам будеш виглядати неохайно, з тобою неприємно буде знаходитися поруч, і ти не зможеш розраховувати на дружні і привітні стосунки. Отже – охайність і старанність запорука успіху).
Отже, сьогодні на уроці ми будемо вчитися бути охайними, щоб досягти успіху, а також пригадаємо всі складові формули успішного учня. Застосуємо набуті знання під час практичних завдань.
Розпочати урок я хочу зі слів вдячності тим учням, які є прикладом охайності і старанності. Сьогодні на дошці ви бачите виставку зошитів, які завжди приємно брати в руки, читати. В них все зрозуміло. Такі зошити викликають приємні емоції.
З чим можна порівняти такі зошити? (Відповіді дітей).
А мені спало на думку порівняти такі зошити з квітником. Ви бачили красиво оформлені клумби? Чи приємно їх споглядати? Які емоції вони у вас викликають? Кожна буква – це красива квітка.
Наприклад буква ф схожа на фіалку, а і – на ірис, у нагадує мені гладіолус, д – дзвіночки, л – лісова лілія.
Я так надихнулася цим порівнянням, що навіть склала казку. Хочете послухати?
ІІІ. Робота над темою уроку.
Казка про букви
За високими горами, за синіми морями розкинулася прекрасна країна Букляндія. Правила в ній королева Каліграфія. Все в цій країні було організовано і впорядковано, кожна буква сумлінно свою роботу Щодня букви вирушали виконувати свої обов’язки – записувати думки людей.
Але одного разу Каліграфія помітила, що деякі букви повертаються ввечері змарнілі і сумні. Вона вирішила розпитати їх у чому причина їхнього стану, але букви тільки зітхали і змахували сльози на очах. Тоді каліграфія вирішила таємно прослідкувати за тим, що відбувається з буквами, коли вони потрапляють в учнівські зошити. Вона перетворилася на крихітну квіткову фею з прозорими крильцями. Першого дня вона вирушила разом з буквами, які направлялися до дівчинки Ганнусі, що вчилася в 3-тьому класі. Коли букви потрапляли в її зошит, то перетворювалися на прекрасні квіти, крапочки і шапочки букв і, ї та й ставали барвистими метеликами. І всі, хто дивився у зошит Ганнусі, наповнювалися гарним настроєм, наче потрапили на квіткову галявину.
Наступного дня знов вирушила Каліграфія разом зі своїми підлеглими, цього разу вже до однокласниці Ганнусі Оксанки. Оксанка була дівчинкою доброю і розумною, але нестаранною, неохоче бралася до роботи, часто лінувалася, не знала, що таке наполегливість. І ось Оксанка взяла ручку в руки, що записати складені нею речення. Букви вже чекали цього моменту, вони виструнчилися, поправили зачіски, посміхнулися і полетіли назустріч думкам Оксанки. Але як тільки вони потрапляли в зошит дівчинки і хотіли перетворитися на квіти, з ними відбувалося щось незрозуміле і неприємне. Їм паморочилося в голові, ставало зле, викручувало ручки і ніжки. Квіти, на які так мріяли перетворитися букви були зів’ялими і негарними. Вчителька брала зошит Оксанки, і її охоплював розпач, настрій погіршувався. Букви страшенно засмучувалися, що вони приносять неприємності, але нічого не могли вдіяти. Адже Оксанка вважала, що писати красиво і охайно необов’язково.
(У класі в різних місцях розміщені три плакати з написами: «Писати охайно необов’язково», «Обов’язково писати охайно», «Не визначився (лась)).
Підсумок. Отже, охайність – є однією із складових формули успіху. Пропоную пригадати всі складові формули успіху.
Переказування правила один одному. (По-черзі по одному правилу)
Сподіваюсь, що ви відпочили, а значить з легкістю впораєтесь з наступним завданням.
А зараз я пропоную подивитися вам відеофрагмент про істот, які, на мою думку, є втіленням охайності і організованості.
Уважно переглянь фрагмент мультфільму «Феї». Поміркуй, чому у фей усе працює, немов годинник: точно злагоджено. Обґрунтуй свою думку.
Уяви себе письменником. Склади і запиши опис працьовитих фей.
Пригадайте, що таке текст-опис.
Словничок «Хмаринки слів»
Діти пропонують слова, які можна використати в тексті-описі, а вчитель записує їх на хмаринках. (Мініатюрні, гарненькі, гостренькі вушка, прозорі крильця. Сукня з пелюсток квітів.
Зразок тексту
Феї - це мініатюрні гарні дівчата, які вміють літати завдяки своїм прозорим блискучим крильцям. У них гостреньке лице і виразні очі, загострені вушка. Їхні сукні зшиті з зелених листочків і пелюсток квітів. Феї завжди охайні й організовані, вони люблять чистоту і порядок. Мені дуже подобаються феї. Я б хотіла бути схожою на одну з них.
Сподіваюся, що всі ті якості, які були притаманні феям під час їхньої роботи (наполегливість, охайність, організованість, відповідальність, старанність, уважність), допоможуть і вам справитися з завданнями практичної сторінки нашого уроку.
А завдання практичної частини уроку наступні:
ІV. Застосування набутих знань на практиці.
V. Підсумок уроку.
- З якою складовою успішності ми сьогодні познайомилися на уроці?
- Як охайність може допомогти стати успішними?
Продовжіть речення .