Тема. Округлення десяткових дробів
Мета: закріпити знання алгоритму округлення десяткового дробу до повного розряду; відпрацювати навички розв'язування задач, що передбачають застосування округлення чисел.
Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
На дошці завчасно записані правильні відповіді до завдань домашньої роботи (записані або самим учителем, або одним з учнів), і учні самостійно в зошитах відмічають правильно виконані завдання або виправляють помилки. При цьому помилково виконані завдання коментуються учнями з місць.
II. Актуалізація опрних знань:
Усні вправи
1. Округлити:
1) до десятих: 8,285; 32,1284; 9,705;
2) до сотих: 65,1783; 5,238; 10,666;
3) до одиниць: 50,92; 1,19; 42,97;
4) до сотень: 438; 3078,65; 196,48.
III. Розв’язування вправ:
Учням можна запропонувати розв'язати задачі достатнього рівня, які, окрім усього іншого, передбачають виконання округлення дробів (№№ 823; 824), вправи, обернені до вправ на округлення десяткових дробів (тобто на відновлення даного числа за відомим наближеним значенням № 826), та декілька вправ більш високого рівня складності (додаткові задачі №№ 1-5)
Додаткові задачі
1. Знайдіть помилку:
1) 3,27 3,3;
2) 2,99 3,0;
3) 12,34 12,3;
4) 0,75 0,7;
5) 8,18 8,2.
2. Усі числа: 2,5; 2,6; 2,7; 2,8; 2,9; 3,1; 3,2; 3,3; 3,4 – мають одну особливість, пов'язану з округленням чисел. Яку?
3. Знайдіть пропущене число:
9,7 2а – 3 = 17;
4,1 5а – 8 = 2а + 4;
5,3 28 – 4a = ?
IV. Підсумок уроку
V. Домашнє завдання
п. 29, №№ 825, 827, на повторення № 829 (1).