Оксана Кротюк «Чужа слава»

Про матеріал
Конспект уроку Мета: розвивати навички виразного читання, читання в особах; ; виробляти вміння вступати в дискусію з проблемних питань твору; розвивати навички учнів узагальнювати, систематизувати та робити висновки поглиблювати уявлення про етику людських стосунків; визначити повчальний характер казки
Перегляд файлу

Тема: Оксана Кротюк «Чужа слава»

Мета: розвивати навички виразного читання, читання в особах; ; виробляти вміння вступати в дискусію з проблемних питань твору; розвивати навички учнів узагальнювати, систематизувати та робити висновки поглиблювати уявлення про етику людських стосунків; визначити повчальний характер казки

Тип уроку: урок засвоєння нових знань;

Обладнання: Підручник, презентація.

Хід уроку

I.ОРГАНИЗАЦІЯ КЛАССУ

- Доброго ранку, діти. Сідайте. Подивіться, щоб в кожного на столі лежав підручник, зошит та пенал.

II.АКТУАЛИЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Гра «Згадай, хто написав» (якщо діти ще не гра в таку гру, то вони можуть користуватися підручником)

Учитель демонструє дітям заголовки творів на екрані. Діти мають назвати прізвище  автора. Коли прізвище названо, назва твору (автор і заголовок) з’являються на екрані.

На зеленому горбочку

І досі сниться: під горою…

Дрімають села (2слайд)

Дивовижні імена

Дивна мандрівка

(3 слайд)

 

На екрані з’являються такі стовпчики

Леся Українка На зеленому горбочку

Т..Шевченко І досі сниться: під горою…

І.Франко Дрімають села

(4 слайд)

 

А.Григорук Дивовижні імена

Леся Храплива-Щур Дивна мандрівка

)5 слайд)

 

 

  • Як ви гадаєте ,що спільного є у творах на цьому слайді? Можна подивитися в підручник. У якому розділі зустрічаються Шевченко, Леся Українка, Франко? (твори видатних українських письменників давніх часів)
  • А що спільного в назвах на цьому слайді? Там, де твори А.Григорука, Л. Храпливої? (Твори сучасних українських письменників)

III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТИ ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

  • Сьогодні на уроці ми познайомимося з твором Оксани Кротюк Чужа слава.
  • Як ви гадаєте, до якого стовпчика треба віднести цей твір? Підказка є на сторінці 126

IV. СПРИЙМАННЯ НОВОГО МАТЕРИАЛУ

  1. підготовка до сприймання твору

Як ви вважаєте, про що буде твір,  судячи з назви? Про чужу славу. Як це «чужа слава»?  Можливо хтось в когось вкрав славу. Тільки як можна вкрасти славу? 

  • Що таке слава? Це популярність, репутація. 

 

  1. Ознайомлення з незнайомими словами.
  • Ми зараз познайомимося з твором сучасної письменниці Оксани Кротюк. Перш ніж я почну читати твір, скажіть, як ви розумієте слово чагарі? тернина?  (презентація)

Чагарі - зарості кущів

тернина – терен, колючі кущі

 

  1. Знайомство з твором.

У перший раз учитель читає текст. Діти слухають.

 

  1. Коротка емоційно-оцінна бесіда
  • Яке враження у вас залишилось після знайомства з твором?

На мою думку, лисиця отримала по заслугам і мені її не жаль, а можливо, що комусь жалко лисицю?

  1. Перечитування мовчки.
  • Чому твір так названо? Щоб точно відповісти на це питання, треба перечитати самостійно, мовчки. Ви маєте прочитати і знайти відповідь у тексті. Майте на увазі, що в тексті буквальної відповіді немає

Твір так названо тому, що лисиця хотіла чужої слави, але щастя їй це не принесло.

Фізкультхвилинка для очей. (Відео на екрані.)

  1. Бесіда із елементами вибіркового читання
  1. Лисиця забажала соловейкової слави, тому що вважала , що маленькому соловейку вона ні до чого, а про лисицю лише погане думають ,тому вона хотіла гарної слави.

Вона почала думати, що гарно співає , тому що дуже багато брехала і повірила у свої слова , заплутавшись де брехня, а де правда.

  1. Розмовляти манірно означає говорити надто люб’язно, неприродно, з зайвими манерами.
  • А це в нас родинне, - манірно промовляє руда. – Хіба не пам’ятаєте моєї мами? Вона була співачкою… - як би то сказати? -  на всю губу. А бабуня? Бабуня виводила так, що з лісу пішли геть усі птахи. У такій родині, погодьтесь, мені було в кого вдатись.

Промовте речення манірно, як лисиця,

  1. Коли лисиця так казала про своїх родичів, то мала на увазі те, як гарно вони співали і що в неї талант саме як у них.

 

Як ви гадаєте, чи є такий вислів «Вона була співачкою… на всю губу»?

«А… бабуня виводила так, що з лісу пішли геть усі птахи»

Чи не здається вам, що лисиця брешучи  проговорилася і випадково сказала те, чого не хотіли.

  1. Виконуючи це завдання, діти мають назвати якість і знайти підтвердження в тексті.

У казці лисицю змальовано

 

Самовпевненою, дурною

 

 

хитрою, заздрістною,.

Брехлива

Манірною. брехливою

- А це в нас родинне, - манірно промовляє руда. – Хіба не пам’ятаєте моєї мами? Вона була співачкою… - як би то сказати? -  на всю губу. А бабуня? Бабуня виводила так, що з лісу пішли геть усі птахи. У такій родині, погодьтесь, мені було в кого вдатись.

 

5

1

3

9

6

4

8

10

2

7

як

Та

прав

гру

на

да,

бі

ші.

 

ка

вер

V.ПІДСУМОК УРОКУ

Прочитайте фразу, керуючись цифровим вказівником:

Така правда, як на вербі груші.

- Що ви прочитали? (прислів’я)

- Чи чули ви таке прислів’я?

- Як розумієте це прислів’я? На вербі не ростуть груші , значить, той , кого описують таким прислів’ям, бреше. 

З яким  твором познайомились? Це казка чи оповідання?

Авторка хотіла, що ми задумалися. Над чим?

На уроці ми познайомимося з казкою сучасної письменниці Оксани Кротюк Чужа слава. Будь-який обман розкривається,  що якщо багато брехати, можна загубити правду і самому повірити у свою брехню.

VI. Домашнє завдання

Стр. 130-131 читати виразно, щоб слухачі уявили героїв казки.

docx
Додав(-ла)
Shch. Vikusia
Додано
17 березня 2021
Переглядів
1591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку