Тема: Оксана Кротюк «Чужа слава»
Мета: розвивати навички виразного читання, читання в особах; ; виробляти вміння вступати в дискусію з проблемних питань твору; розвивати навички учнів узагальнювати, систематизувати та робити висновки поглиблювати уявлення про етику людських стосунків; визначити повчальний характер казки
Тип уроку: урок засвоєння нових знань;
Обладнання: Підручник, презентація.
Хід уроку
I.ОРГАНИЗАЦІЯ КЛАССУ
- Доброго ранку, діти. Сідайте. Подивіться, щоб в кожного на столі лежав підручник, зошит та пенал.
II.АКТУАЛИЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Гра «Згадай, хто написав» (якщо діти ще не гра в таку гру, то вони можуть користуватися підручником)
Учитель демонструє дітям заголовки творів на екрані. Діти мають назвати прізвище автора. Коли прізвище названо, назва твору (автор і заголовок) з’являються на екрані.
На зеленому горбочку І досі сниться: під горою… Дрімають села (2слайд) |
Дивовижні імена Дивна мандрівка (3 слайд) |
На екрані з’являються такі стовпчики
Леся Українка На зеленому горбочку Т..Шевченко І досі сниться: під горою… І.Франко Дрімають села (4 слайд)
|
А.Григорук Дивовижні імена Леся Храплива-Щур Дивна мандрівка )5 слайд)
|
III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТИ ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
IV. СПРИЙМАННЯ НОВОГО МАТЕРИАЛУ
Як ви вважаєте, про що буде твір, судячи з назви? Про чужу славу. Як це «чужа слава»? Можливо хтось в когось вкрав славу. Тільки як можна вкрасти славу?
Чагарі - зарості кущів
тернина – терен, колючі кущі
У перший раз учитель читає текст. Діти слухають.
На мою думку, лисиця отримала по заслугам і мені її не жаль, а можливо, що комусь жалко лисицю?
Твір так названо тому, що лисиця хотіла чужої слави, але щастя їй це не принесло.
Фізкультхвилинка для очей. (Відео на екрані.)
Вона почала думати, що гарно співає , тому що дуже багато брехала і повірила у свої слова , заплутавшись де брехня, а де правда.
Промовте речення манірно, як лисиця,
Як ви гадаєте, чи є такий вислів «Вона була співачкою… на всю губу»?
«А… бабуня виводила так, що з лісу пішли геть усі птахи»
Чи не здається вам, що лисиця брешучи проговорилася і випадково сказала те, чого не хотіли.
У казці лисицю змальовано
Самовпевненою, дурною
хитрою, заздрістною,.
Брехлива
Манірною. брехливою
- А це в нас родинне, - манірно промовляє руда. – Хіба не пам’ятаєте моєї мами? Вона була співачкою… - як би то сказати? - на всю губу. А бабуня? Бабуня виводила так, що з лісу пішли геть усі птахи. У такій родині, погодьтесь, мені було в кого вдатись.
5 |
1 |
3 |
9 |
6 |
4 |
8 |
10 |
2 |
7 |
як |
Та |
прав |
гру |
на |
да, |
бі |
ші.
|
ка |
вер |
V.ПІДСУМОК УРОКУ
Прочитайте фразу, керуючись цифровим вказівником:
Така правда, як на вербі груші.
- Що ви прочитали? (прислів’я)
- Чи чули ви таке прислів’я?
- Як розумієте це прислів’я? На вербі не ростуть груші , значить, той , кого описують таким прислів’ям, бреше.
З яким твором познайомились? Це казка чи оповідання?
Авторка хотіла, що ми задумалися. Над чим?
На уроці ми познайомимося з казкою сучасної письменниці Оксани Кротюк Чужа слава. Будь-який обман розкривається, що якщо багато брехати, можна загубити правду і самому повірити у свою брехню.
VI. Домашнє завдання
Стр. 130-131 читати виразно, щоб слухачі уявили героїв казки.