Оксана Кротюк "Літачок" (Урок.).

Про матеріал
Розробка уроку літературного читання,(4 клас) до підручника Вашуленко М.С., Васильківська Н.А., Дубовик С.Г. (Видавничий дім "Освіта", 2021.). Навчаю дітей мислити критично. Створюю ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, даю можливість кожному відчути радість досягнення, усвідомлення своїх здібностей, віру у власні сили.
Перегляд файлу

Літературне читання

 / 4 клас, за підручником О.Вашуленко/

/

Тема: Оксана Кротюк «Літачок»

 

Мета:  познайомити учнів з твором  Оксани Кротюк “Літачок”;

розвивати вміння оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої поведінки; удосконалювати навичку читання; 

● формування предметних компетентностей:

продовжити ознайомлення учнів із творчістю сучасної української письменниці Оксани Кротюк; розширити коло читання; вчити визначати головну думку твору; формувати навички правильного, виразного читання. Розвивати та поповнювати словниковий запас учнів; виховувати почуття дружби та взаємоповаги;

● формування ключових компетентностей:

  • спілкування державною мовою – вміння висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди; усвідомлювати роль ефективного спілкування;
  • навчання впродовж життя – визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, оцінювати власні результати навчання; потреба навчатися впродовж життя та значення книги в навчанні;
  • соціальні і громадські компетентності – уміння працювати в парах, групах на результат;
  • загальнокультурна грамотність – формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, почуття за допомогою слова.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: мультимедійний комплект, картки для ігрових завдань

 

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

 

   - Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми зробимо ще один крок в країну відому, в   країну чудову, що нас так чекає й збагачує.

 - Девізом і темою нашого уроку стане ось цей вірш, в якому потрібно відновити  порядок речень та рими.

     1. Завдання «Відновіть вірш».

    СЛАЙД  2, 3

 - Подумайте, прочитайте спочатку мовчки.

 

 Без праці в світі не прожить!

 Нам треба так багато знати,

 Усе навчитися робить.

 Учись себе перемагати,

 

        (Читання хором).

 

 

    2. Інтонування останнього речення.

 

      - Прочитайте останнє речення з запитанням.

      - Прочитайте останнє речення з окличною інтонацією.

 

II. Мовленнєва розминка. Артикуляційна зарядка

 

  •              Щоб добре ви відповідали на уроці, щоб ваш язичок був слухняний, давайте проведемо  мовленнєву розминку.

   СЛАЙД 4

  1. Робота над скоромовкою.

Біля баби баба сіла.

Баба бабі бубоніла

Бубуніла з пів години.

Баба бабі про новини.

III. Перевірка домашнього завдання

      СЛАЙД 5

  1.  Метод «Крісло автора».  (Розповіді дітей про життя і творчість письменника (письменниці),твори яких вони читали в попередньому родзілі).

ІV. Оголошення теми та завдань уроку

     - Сьогодні ми розпочинаємо новий розділ читанки «Пізнаю себе і світ». У цьому розділі ви прочитаєте оповідання про події, в яких беруть участь діти - ваші ровесники. Ви будете спостерігати, як вони діють, що думають, що їх цікавить.

Ми познайомимось з оповіданням дитячої української письменниці Оксани Кротюк  «Літачок».

 

V. Вивчення нового матеріалу

 

    1.  Стратегія передбачення.    (Робота в групах)

  •              Прочитайте заголовок оповідання і роздивіться малюнок.
  •              Як ви гадаєте, про що піде мова в оповіданні?
  •              На картках вам потрібно  заповнити таблицю передбачень. Потім ми перевіримо чи справдилися ваші очікування.

    СЛАЙД 6   

Таблиця передбачень

 

Що відбуватиметься далі?

Чому ви так думаєте?

Що сталося насправді?

Запишіть прогноз щодо розвитку подій у тексті.

Запишіть факти, на яких базується передбачення.

Стисло запишіть  події, які відбулися.

 

1. Про літак.           

2. Оповідання має назву літак.   

3. Хлопчик хотів привернути увагу дівчинки. Кинув їй паперового літачка, на якому було написано: ім’я Улянка –найкраще.

VІ.  Усвідомлення змісту

      СЛАЙД 7

  1. Словникова робота. Стіна слів:

https://school_tyrutsa.klasna.com/uploads/editor/4945/402329/sitepage_1123/images/slova.jpg

 

VІІ. Гімнастика для очей

      СЛАЙД 8

VIIІ. Продовження роботи над текстом

  1. Стратегія «Кероване читання з передбаченням».  СЛАЙД 9

(Учні читають текст частинами. Після кожної частини зупиняються).

  •              Прочитайте першу частину оповідання (індивідуальне читання учнями вголос).
  •              Про що ви дізнались? Чи справдилось ваше передбачення?
  •              Де і коли відбувались події, описані в оповіданні?
  •              Хто головний герой твору?
  •              Чому Максим приніс літачок до школи? (Щоб привернути увагу однокласниці Улянки).
  •              Як ви гадаєте, що буде далі.
  •              Прочитайте ІІ частину оповідання (мовчки).
  •              Зачитайте, як почувався Максим, коли літачок потрапив до Дениса?
  •              Що зробив Денис?
  •              Зробіть свої передбачення стосовно того, що буде відбуватися далі.
  •              Прочитайте ІІІ частину оповідання (індивідуальне читання учнями вголос).
  •              Поясніть вислів: « Хвиля сміливості накрила Вітю з голови до п’ят.
  •              Чому хлопчики виправляли імена в записці?
  •              Як ви гадаєте, що буде далі.
  1.  Стратегія «Взаємні запитання». ( Робота в групах). СЛАЙД 10
  •              Прочитайте мовчки заключну частину оповідання.
  •              Поставте запитання одна група іншій.
  •               

IX. Фізкультхвилинка  СЛАЙД 11

 

ІХ. Продовження роботи над текстом

   1.. Стратегія « Порушена послідовність». (Творча робота в групах).

  • Чому у тексті вжито  багато дієслів? (Тому що відбуваються постійно якісь дії, які описуються за допомогою дієслів)

СЛАЙД 12

- Відтворіть послідовність подій у творі, використовуючи подані дієслова:

 

Послав, усміхнулась, прийшов, розглядати, впав, перекреслив, метнув, надписав, стежив, стримався, не відважився, не отримала, перекреслив, написав.

 

Прийшов, метнув, стежив, перекреслив, написав, не отримала, впав, не відважився, перекреслив, надписав, послав, стримався, розглядати, усміхнулась.

  1. Стратегія передбачень.

    СЛАЙД 13

  • Поверніться до таблички, де ми робили передбачення.
  • Скажіть, будь ласка, чи справдились ваші передбачення.
  • Запишіть стисло події, які насправді сталися.

 

Х. Рефлексія

  1. Метод « Прес». 

СЛАЙД 14

▪ Висловлюю свою думку: « Я вважаю…»

▪ Пояснюю причину такої точки зору: « Тому що …»

▪ Формуємо висновок: « Отже …», « Таким чином …»

  • Яка проблема порушується в оповіданні? (Не можна читати чужих записок).
  • Чому не варто читати чужі записки? ( Тому що  це може бути чиясь таємниця).
  • Чи був у вашому житті випадок, коли ви писали записки?
  • Чим Максим замінив записку?
  • Що ви можете порадити Максимові, чим він міг би  замінити записку? ( Зробити подарунок своїми руками і подарувати Улянці. Пригостити цукерками або шоколадкою. Допомогти в якійсь справі.)
  • Чому у тексті вжито багато дієслів? (Тому що відбуваються постійно якісь дії, які описуються за допомогою дієслів).
  1. Вправа « Риси характеру». ( Робота в групах).

СЛАЙД 15

  • Напишіть на крилах літачка найбільше дієслів, які описують стан людини.

( Радіє, сумує, переживає, ображається, плаче, хвилюється, дивується, сміється, нудьгує, втомлюється, очікує).

 

ХІ. Підсумок. Домашнє завдання

     1. Метод «Підіб’ємо підсумки». СЛАЙД 16

-  Чи отримали ви сьогодні новий досвід? Який саме?

   - Що  ви зрозуміли для себе?

   -  Які думки, почуття викликало у вас це оповідання?

     Диференційоване дом.завд.:

  1. Навчитися виразно читати оповідання, скласти 3 запитання відкритого типу до тексту.
  2. Навчитись переказувати від імені головного героя.
  3. Написати есе на тему: « Як можна проявити симпатію до людини, яка мені подобається».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
6304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку