Олекса Стороженко, твір «Скарб». Тест
І варіант
1.Твір «Скарб» за жанром А повість Б казка В гумористичне оповідання
2. «Талановитим оповідачем, що добре володіє українською мовою» -так назвав О. Стороженка А Іван Франко Б Михайло Коцюбинський В Богдан Лепкий
3. У творі розповідається, що в сім’ї підростав син на ім’я
А Івась Б Павлусь В Олесь
4.Мати хлопчика А дуже любила сина, возилася з ним, як з малим Б виховувала його дуже строго В не надавала значення вихованню дитини
5.Батька хлопчика А хотів віддати його у школу до дяка в інше село Б гримав на дружину, називав виховання юродством В байдуже ставився до сина
6.Дорісши до парубка, хлопець А був високий, стрункий і дуже гарний Б був невисокий на зріст і симпатичний В став гладкий та опецькуватий
7.Ставлення сина до роботи А не взявся й за лопату, щоб одгребти сніг од порога Б швидкий, меткий і працьовитий В працював досхочу
8.Шукати меду на вимогу парубка іде А батько Б мати В бабуся
9.Чи смакував син медом А перехотілося їсти Б заснув малесенький – ніяк його не розбудиш В із задоволенням смакував
10.Причепилося до хлопця прізвисько А Лежень Б Трутень В Лежебока
11. У реченні «Щастя, як горох з мішка, так і сиплеться на нашого Павлуся…» автор використав художній засіб А епітет Б метафору В порівняння
12. Установіть відповідність між персонажем та його характеристикою
Персонаж Характеристика
1.Павлусь А Така з неї добра і покірна жінка, а як дійде діло до її сина, то очі
витріщить, і запіниться, і за ніж хапається…
2.Мати Б Пика широка й одутлувата, як у того салогуба, а руки білі та ніжні
3.Наймит В Теж чесного роду, осталась бідною сиротою, покійниця прийняла.
4.Наймичка Г Парубок ще молодий, працьовитий, непитющий…
5.Батько Д Як кому Бог дасть щастя, то не треба йому й рідної матері…
Е Старий і стане доказувать: «Який з його хазяїн буде?»
13.Поясніть значення фразеологізму ні пари з уст не пустити :
А закрити рота Б змовчати, не видати ніяких звуків В не говорити
14.Оповідач стверджує: «Той тільки щасливий, хто другому не завидує, а дякує Бога за те, що він йому послав». Чи можна стверджувати, що Павлусь – щаслива людина? Свою відповідь аргументуйте.
Олекса Стороженко, твір «Скарб». Тест
ІІ варіант
1.Твір «Скарб» за жанром А казка Б гумористичне оповідання В повість
2.«Талановитим оповідачем, що добре володіє українською мовою»- так назвав О. Стороженка А Михайло Коцюбинський Б Богдан Лепкий В Іван Франко
3. У творі розповідається, що в сім’ї підростав син на ім’я
А Павлусь Б Олесь В Івась
4.Мати хлопчика А не надавала значення вихованню дитини Б дуже любила сина, возилася з ним, як з малим В виховувала його дуже строго В не надавала значення вихованню дитини
5.Батька хлопчика А байдуже ставився до сина Б хотів віддати його у школу до дяка в інше село В гримав на дружину, називав виховання юродством
6.Дорісши до парубка, хлопець А став гладкий, опецькуватий Б був високий, стрункий і дуже гарний В був невисокий на зріст і симпатичний
7.Ставлення сина до роботи А працював досхочу Б не взявся й за лопату, щоб одгребти сніг од порога В швидкий, меткий і працьовитий
8.Шукати меду на вимогу парубка іде А бабуся Б батько В мати
9.Чи смакував син медом А перехотілося їсти Б заснув малесенький – ніяк його не розбудиш В із задоволенням смакував
10.Причепилося до хлопця прізвисько А Трутень Б Лежебока В Лежень
11.У реченні «Наймичка доглядає Павлуся, як рідна мати: і годує його, і одягає» автор використав художній засіб А порівняння Б метафору В епітет
12. Установіть відповідність між персонажем та його характеристикою
Персонаж Характеристика
1.Мати А За наймита скотину в поле вижене, за наймичку хату вимете…
2.Павлусь Б За наймита скотину в поле вижене, за наймичку хату вимете
3.Наймичка В Раз піймав у садочку ройка, з одного розроїлось колодок з 30…
4.Наймит Г Ставить перед його душею жарену курку, або качку, вареників…
5.Батько Д Завидуєте щастю мого Павлуся, а ніхто б не схотів бути Павлусем
Е Стане гримати на жінку й похвалятись, що віддасть його у школу
13.Поясніть значення фразеологізму стереже, як Рябко на ланцюгу :
А вірно, невсипно, добросовісно Б старанно, довго В цілісіньку ніч
14.Поміркуйте й висловіть своє розуміння, що таке щастя. Про яке життя та щастя мрієте ви?