Олександр Копиленко «Весна іде»

Про матеріал
І. Організаційний момент Сьогодні на уроці ми будемо Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати. - Отже, яка пора року у сьогодні за календарем? На дошці виконується запис з розрізних букв «ВЕСНА ІДЕ». – Які пори року ви найбільше любите? 1 .Гронування («асоціативний кущ») – Що спадає вам на думку, почувши слово «весна»? ІІ. Оголошення теми уроку - На цьому уроці ми познайомимося з текстом О Копиленка «Весна іде», повчимося переказувати його за ключовими реченнями, розглянемо найхарактерніші ознаки весни у живій та неживій природі, познайомимося зі співом весняних птахів, продовжимо говорити про народні прислів’я та приказки про весну. ІІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Інструктаж. - Ми з вами об’єднались у 3 групи, оскільки весна триває саме 3 місяці. - Весняні місяці називаються (всі хором): березень, квітень, травень. (На дошці з’являються назви місяців.) - Так і назвемо групи, в яких ви будете працювати («березень», «квітень», «травень»). Перш, ніж розпочати роботу давайте швидко пригадаємо правила роботи в групі.
Перегляд файлу

Тема. Олександр Копиленко «Весна іде»

Мета.  Познайомити учнів із текстом О. Копиленка «Весна іде»; вчити переказувати текст за ключовими реченнями; закріпити  уявлення учнів про найхарактерніші ознаки весни у живій та неживій природі, вчити спостерігати за природою навесні, розвивати мислення, пам’ять, спостережливість, навички роботи з пластиліном, уміння робити висновки,  працювати в команді; виховувати любов  та дбайливе ставлення до природи, до мистецтва.

Очікувані результати:

-         учні знаходять і повідомляють  інформацію про птахів (перших весняних гостей), цікаві факти про першоцвіти,  народні прикмети,

-         вчаться розпізнавати спів птахів; утворюють прислів’я про весну;

-         виконують веснянки;

-         називають найхарактерніші ознаки весни;

-         сприймають на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань;

-         виготовляють підсніжники із пластиліну;

 

І. Організаційний момент

Сьогодні на уроці ми будемо

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

-                     Отже, яка пора року у сьогодні за календарем?

На дошці виконується запис з розрізних букв «ВЕСНА ІДЕ».

– Які пори року ви найбільше любите?

1 .Гронування («асоціативний кущ»)

Screenshot_4– Що спадає вам на думку, почувши слово «весна»?

 

ІІ. Оголошення теми уроку

-         На цьому уроці ми познайомимося з текстом О Копиленка «Весна іде», повчимося переказувати його за ключовими реченнями, розглянемо найхарактерніші ознаки весни у живій та неживій природі, познайомимося зі співом весняних птахів, продовжимо говорити про  народні  прислів’я та приказки про  весну.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Інструктаж.

-         Ми з вами  об’єднались у 3 групи, оскільки весна триває саме  3 місяці.

-         Весняні місяці називаються (всі хором): березень, квітень, травень.

(На дошці з’являються назви місяців.)

-         Так і назвемо групи, в яких ви будете працювати («березень», «квітень», «травень»). Перш, ніж розпочати роботу давайте швидко пригадаємо правила роботи в групі.

2. Повторення правил роботи в групі:  

- бути активним;

- бути доброзичливим;

- поважати товаришів;

- слухати інших;

- говорити по черзі.

- Прошу вас виконувати правила роботи в групі.

- Виберіть спікера, який буде відповідати за роботу в групі.

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Добридень дітлахи. Весни цього року не буде! В цьому році вона майже всю зиму панувала на моєму місці. Тепер я хочу їй помститися. Я замкнула її в своєму замку на далекій Півночі! І взагалі, Навіщо вам Весна? Поміркуйте, як нам добре з вами: сніг, мороз, завірюха, бурульки! Чому ви так чекаєте на Весну?

Учитель. Діти, давайте скажемо Зимі, чому ми так чекаємо Весну?

Вправа   «Мікрофон»       «Продовж речення : Я чекаю весну тому, що…»

-  Я чекаю тому, що весною тепло.

-  Я чекаю тому, що можна довго грати на вулиці із друзями.

-  Я чекаю тому, що будуть весняні канікули.

-  Я чекаю тому, що в мене навесні день народження.

 

Якщо вам так вже необхідна та Весна, то виконайте  усі мої завдання  і, можливо, я відпущу її! Ось вам конверт із завданнями.

Читайте - уважно, виконуйте - старанно!

Завдання складні – тому - до ЗУСТРІЧІ!

 

V. Узагальнення і систематизація знань учнів.

1.  Вправа «Інформаційне бюро»

Учитель. Ну що ж діти, будемо рятувати Весну? Тоді читаємо перше завдання пані Зими.             

Завдання:

- Згадайте і розплутайте прислів’я про весняні місяці.

2. Вправа «Плутанка» З’єднайте частини прислів’їв про весну. Прочитайте їх.

Завдання для І групи.

У березні зверху пече,                                  зиму вимітає, а весну                        
                                                                         в гості запрошує. 

 

У березні день                                                а знизу морозить.

 

 

У березні вже щука-риба                              з ніччю зустрічаються.                                         

 

 

Березень березовим віником                         може хвостом лід розбити.  

 

Завдання для ІІ групи.   

 

Квітень водою славний,                                а в квітні додому прилітає.

Квітень-переплітень,                                     а квітами гарний .

 

Хто у квітні не сіє,                                         бо переплітає трохи зими,

                                                                          трохи літа.

Де ластівка не літає,                                       той у вересні не віє. 
 

Завдання для ІІІ групи.

Травень ліси одягає -                                       скупий буде врожай.

Як у травні дощ надворі,                                 літо в гості чекає. 

Травень холодний —                                        то восени хліб у коморі.           

Сухий і теплий май –                                        не будеш голодний.       

 

VІ. Опрацювання нового матеріалу.

  1. Читання тексту вчителем. С.112

Перевірка усвідомлення тексту учнями

-         Як здавна люди зустрічати весну?(випікали обрядове печиво, подібне на пташок)

-         яких птахів згадує автор у цьому тексті?

-         малюнок

Фізкультхвилинка

 

-         А на черзі ще завдання від Зими.

-         Прочитайте вірш «Веснянка»

-         Аналіз за змістом

-         Читання вірша учнями

 

VІІ.  Закріплення вивченого матеріалу.

2. Конкурс «Фото-натураліст»

-         Завдання від Зими : Зима передала нам корзину з весняними квітами. Але це квіти не справжні, а на фото. Кожна група витягує із корзини 2 зображення  рослин, обговорюють їх у групі і називають .

Картинки по запросу фото черемша 

Картинки по запросу фото ряст 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу фото конваліяКартинки по запросу фото крокус 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу фото підсніжникКартинки по запросу фото кульбаба 

 

 

 

 

 

  1.  
  2. Гра «Текстовий редактор»

Завдання від Зими (робота в групах): вставте пропущені слова в тексті та зачитайте його.

 

1 група:

-         Коли ж ти, ______люба, розтопиш весь______ і сріблясті ручаї полинуть у_______, в яри?

Та ось повертаєшся зі_______ і мружиш очі від__________ світла.

 

2 група:

Це ж ________ місяць прийшов – перший місяць________. Уже мчать до нас веселі ______. Прилітають жайворонки та________ зяблики.

 

3 група:

На пагорбках, на схилах, зацвіли наші перші весняні квіти - _________.

Соромливо виставив свою фіолетову квітку__________   _____. Муха вже ________ на сонечку. А по – справжньому сонце почне оживляти вже після __  _________, коли день дорівнює ночі. Йде справжня весна.

 

YІІІ. Виготовлення квітів

-         Молодці, діти, добре справились із завданням Зими. Зима передавала нам корзину з фотографіями квітів , а ми спробуємо наповнити цю корзину теж квітами. Можливо це розчулить нашу Зиму і вона звільнить нам Весну.

Працюйте з душею, порадуйте Зиму і один одного гарними квітами, бережіть час, не тратьте його на зайві розмови.

Створення композиції  квіткового кошика.

 ( Гарні квіточки, охайно виконані, вкладено у роботу душу та частинку серця, одразу видно, що ви працелюбні  діти, справжні українці.)

 

ІХ. Підсумок уроку

А зараз кожен з вас оцінить свою роботу на уроці за допомогою  кола успіху

 

 

 

-         З яким віршем ми познайомилися на уроці? Хто його автор?

-         Який вид роботи вам найбільше сподобався?

(Діти дарують Зимі кошик із підсніжниками, Зима виконала свою обіцянку.)

Дз с.113 читати виразно вірш, дати усно відповіді на запитання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 жовтня 2023
Переглядів
412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку