Міністерство освіти та науки України
Коледж електрифікації ДДАЕУ
Олімпіада
по
«Теоретичним основам електротехніки»
«Юні електрики»
Підготував викладач дисципліни «ТОЕ»
Красільна О.С.
Розглянуто та затверджено
на засіданні циклової комісії
«Науково-природничої підготовки»
№___ від «___»__________2020р
АНОТАЦІЯ
На олімпіаду яка проводиться в першому семестрі по дисципліні «Теоретичні основи електротехніки» розроблений викладачем дисципліни «ТОЕ» Красільною О.С. 2019/2020н.р. – 7с.
Олімпіада по дисципліні «Теоретичні основи електротехніки» розроблена для студентів спеціальності 5.10010102 «Монтаж, обслуговування та ремонт електротехнічних установок в агропромисловому комплексі».
Олімпіада побудована на основі навчально - робочої програми з дисципліни за перший семестр.
Олімпіада може бути використана для контролю знань даної дисципліни студентам як денної та заочної форми навчання, в якій охоплюються основні закони електротехніки під час вивчення кіл постійного струму.
Для сучасної освіти пріоритетним є розвиток творчої самостійності особистості, виховання активних людей.
Олімпіада з теоретичних основ електротехніки «Юні електрики» проводиться в рамках декади циклової комісії «Природничо-наукової підготовки» має своєю метою: повторення навчального матеріалу з дисципліни «ТОЕ» в нетрадиційній, цікавій формі; розвиток пізнавальної активності і творчості студентів, їхньої кмітливості, спостережливості і розширення технічного кругозору.
Теоретичні аспекти активізації навчального процесу з допомогою методичних прийомів, що мають ігровий характер, полегшують переклад навчаються в суб'єктну позицію і допомагають знайти потреби і здатності до саморозвитку. Питання відносяться до розділів: "Основні фізичні величини", "Закони електротехніки", "Кола постійного струму".
Основним завданням викладача при використанні методів активного навчання на заняттях електротехнічного циклу є створення умов для прояву активності студентів, розвитку їх індивідуальності; розвитку дослідницької компетентності; підвищення їх інтересу до досліджуваного предмета.
Розвиваючі завдання: розвинути та закріпити навички розв'язування експериментальних, розрахункових і якісних задач, вчити застосовувати знання в новій ситуації; вчити грамотно пояснювати відбуваються фізичні явища.
В олімпіаді приймають участь студенти другого курсу. З кожної групи вибираються чотири учасника, які в свою чергу утворюють команду.
Хід олімпіади:
1. Організаційний момент;
2. Вступне слово викладача;
3. Проведення олімпіади.
Після проведення олімпіади, за результатами робіт , вибирається команда - переможець, яка нагороджується дипломом.
Запитання:
1. Що таке електричний струм?
A. графічне зображення елементів.
B. це пристрій для вимірювання ЕРС.
C. впорядкований рух заряджених частинок у провіднику.
D. безладний рух частинок речовини.
E. сукупність пристроїв, призначених для використання електричного опору.
2. Пристрій, що складається з двох провідників будь-якої форми, розділених діелектриком
A. котушка індуктивності
B. джерело
C. резистори
D. реостати
E. конденсатор
3. Закон Джоуля - Ленца
A. робота вироблена джерел, дорівнює добутку ЕРС джерела на заряд, що переноситься в ланцюзі.
B. визначає залежність між ЕРС джерела живлення, з внутрішнім опором.
C. пропорційний опору провідника в контурі алгебраїчної суми.
D. кількість теплоти, що виділяється в провіднику при проходженні через нього електричного струму, дорівнює добутку квадрата сили струму на опір провідника та час проходження струму через провідник.
E. прямо пропорційна напрузі на цій ділянці і обернено пропорційна його опорові.
4. це закон :
A. Гауса
B. Джоуля- Ленца
C. Біо-Савара
D. Кулона
5. Визначте опір нитки електричної лампи потужністю 100 Вт, якщо лампа розрахована на напругу 220 В.
A. 570 Ом.
B. 488 Ом.
C. 523 Ом.
D. 446 Ом.
E. 625 Ом.
6. Послідовне та паралельне з'єднання елементів, наведіть формули для напруги та струму
7. Сила струму в електричному ланцюзі 2А при напрузі на його кінцях 5 В. Знайдіть опір провідника
A. 10 Ом
B. 0,4 Ом
C. 2,5 Ом
D. 4 Ом
E. 0,2 Ом
8. Закон Ома для повного кола:
A. I= U/R
B. U=R∙I
C. U=A/q
D. I= E/ (R+r)
9. Речовини, тривалий час зберігають енергію після усунення зовнішнього електричного поля
A. сегнетоэлектрики
B. електрети
C. потенціал
D. п'єзоелектричний ефект
E. електричний ємність
10.Опишіть режими КЗ та ХХ
11. Сформулюйте Закони Кірхгофа
12. Що таке магнітна індукція, магнітний потік, правило буравчика, правої та лівої руки
13. Які речовини мають властивості само намагнічування
14. Мідний провідник довжиною 4412м і площею поперечного перерізу 2,5 мм2 приєднали до джерела ел.струму напругою 210 В. Питомий опір провідника 0,017 *10-6 Ом*м. Вмзначити опір провідника, силу електричного струму, потужність
Використана література
1 Ф. Е. Евдокимов Теоретические основы електротехники , Москва. “Высшая школа” , 1981 р.
2 В. С. Попов Теоретическая электротехника , Москва.“Энергоатомиздат», 1990р.
3 Ю.В. Буртаев , П.К. Овсянников Теоретические основы електротехники, Москва , “Энергоатомиздат” , 1984 р.
4 НМЦ «Теоретичні основи електротехніки». Київ 2002р
6 Інтернет – джерела:
http://sc.nau.edu.ua/lib/wp-content/uploads/2013/02/andreeva-KL.pdf
http://drivers.in.ua/wp-content/uploads/2013/10/PDR_UA_ukr_2013_doc.rar
РЕЦЕНЗІЯ
На олімпіаду по дисципліні «Теоретичні основи електротехніки» розроблений викладачем дисципліни «ТОЕ» Красільною О.С.
Олімпіада по дисципліні «Теоретичні основи електротехніки» розроблена для студентів спеціальності 5.10010102 «Монтаж, обслуговування та ремонт електротехнічних установок в агропромисловому комплексі».
Зміст олімпіади відповідає робочій програмі дисципліни.
Питання олімпіади викладені як в тестовій формі так і в звичайній, що дає змогу краще оцінити знання студенів та охоплюють основні закони та визначення кіл постійного струму
Список використаної літератури вміщує джерела вивчення дисципліни.
Методична розробка оформлена з дотриманням всіх необхідних вимог та стандартів коледжу.
Рецензент:
Викладач вищої категорії
КЕДДАЕУ ______________