|
I ЕТАП ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ З БІОЛОГІЇ
Теоретичний тур : 8 клас |
Тест А Уважно прочитайте наступні запитання. У завданнях цієї групи з варіантів відповідей вірним є тільки один. ( 0,5 б.)
1.Кільчастим червом є: а) аскарида; б) п’явка; в) ехінокок; г) гострик.
2.Вміст великої кількості міжклітинної речовини є характерною ознакою тканин:
а) нервової; б) сполучних; в) епітеліальних; г) м’язових.
3.Картопля – це представник родини: а) Капустяні; б) Пасльонові; в) Розові;
г) Тонконогові.
4.Кореневище – це видозмінений: а) пагін; б) корінь; в) лист; г) плід.
5.У квітці пшениці тичинок: а) 2; б) 3; в) 5; г) 10.
6.У тваринній клітині спадкова інформація міститься у: а) хлоропластах; б) ядрі;
в) вакуолі; г) плазматичній мембрані.
7.Нервова система якого типу вважається найбільш примітивною? а) трубчаста;
б) вузлова; в) розкидано-вузлова; г) дифузна.
8.Функцією скелету є: а)терморегулююча;б) видільна;в) кровотворна; г) каталітична.
9. Який фактор не є обов’язковим для проростання насіння: а) кисень; б) мінеральні речовини; в) вода; г) тепло.
10.Рослини, статеві органи яких розташовані на одній особині, називають:
а) однодомні; б) дводомні; в) одностатеві; г) різностатеві.
ТЕСТИ ГРУПИ Б. У завданнях цієї групи з п’яти варіантів відповідей вірними можуть бути від одного до п’яти. Бажаємо успіху!
1.Вкажіть, які ознаки є спільними для бактерій і вищих рослин: а) наявність клітинної оболонки; б) утворення запасних речовин; в) наявність вакуолі; г) участь у кругообігу речовин у біосфері; д) інцистування.
2.У представників якої родини зустрічається кілька типів квіток, які відрізняються за формою і функціями: а) Айстрові; б) Бобові; в) Пасльонові; г) Лілійні; д) Злакові.
3.Комахи на стадії імаго дихають: а) трахеями; б) легенями; в) зябрами; г) всією поверхнею тіла; д) органи дихання відсутні
4.Які з названих тварин мають подібний до беззубки тип харчування: а) риби;
б) планарія; в) синій кит; г) ланцетник; д) дощовий черв'як.
5.Укажіть функції плавального міхура риб: а) допомагають диханню у деяких видів; б) орган травлення; в ) резонатор; г) гідростатичний орган.
6.Пластиди можуть виконувати функції: а) запасання речовин; б) клітинного дихання; в) збереження спадкової інформації; г) синтезу органічних сполук; д) забарвлення плодів і квітів.
7.Поживні речовини запасаються у таких видозмінених органах: а) бульбі картоплі; б) кореневищі півників; в) надземній бульбі кольрабі; г) коренеплоді моркви;
д) гаусторіях омели.
8.Виберіть представника родини Злакових: а) редька дика; б) тонконіг лучний;
в) березка польова; г) проліска дволиста; д) барбарис східний.
9.З чого складається нерв: а) нервової тканини; б) нервових клітин; в) відростків клітин; г) нервових клітин і нейроглії; д) відростків нервових клітин і нейроглії;
е) відростків нервових клітин і перинервію.
10.До яких із наведених нижче типів тварин можна віднести такі характеристики: целомічні, вториннороті; радіальносимметричні ( дорослі форми), нервова система негангліонарного типу? а) кишковопорожнинні; б) кільчасті черви; в) голкошкірі;
г) молюски; д) хордові.
Тести групи В
Чи є кожне з наступних тверджень стосовно рослини вірним:а) досліджена рослина має ризоїди протягом життя; б)у листках є довгі, вузькі, дещо зігнуті хлорофілоносні клітини та значно більші мертві, безбарвні водоносні клітини; в)досліджувана рослина належить до папоротеподібних; г)досліджувана рослина у процесі життєдіяльності виділяє бактерицидні речовини, що перешкоджають процесам гниття, та утворює торф. (1 бал).
2.На малюнку показано поперечний розріз листка . Яка тканина (клітини) позначена номером 2. (1 бал).
а) палісадні клітини; б) продихи; в) губчасті клітини; г) склереїди
Практичний тур
I – теплокровні або холоднокровні;
II – кровоносна система замкнена або незамкнена;
III – нервова система трубчаста або вузлова;
IV – розвиток прямий або непрямий;
V – хребетні або безхребетні;
VІ - мають вторинну порожнину тіла або змішану. ( 5, 5 бали)
I |
Теплокровні: |
Холоднокровні: |
IІ |
Замкнена: |
Незамкнена: |
IІІ |
Трубчаста: |
Вузлова: |
IV |
Прямий: |
Непрямий: |
V |
Хребетні: |
Безхребетні: |
VІ |
Вторинна: |
Змішана: |
2.Визначте структури будови квітки та їх функції. ( 4, 5 бал.)