Олімпіада з української мови 4 класи (шкільний тур)

Про матеріал

Олімпіада як один із видів змагань набули великого значення у нашому місті.

Щороку проводяться олімпіади у старших та початкових класах різного рівня: шкільні, міські, обласні.

Вони охоплюють половину учнів, які з бажанням приймають участь у змаганнях, намагаючись перемогти. Більшості учням виноситься подяка, нагорода за творче досягнення, перемоги.

Підготовка до олімпіад здійснюється протягом навчального року, іноді школярам пропонується самим створити, скласти нестандартні завдання для учнів їхнього віку.

Олімпіади в початковій школі – засіб виховання сумлінного ставлення дітей до навчання; одна з форм позакласної роботи, яка створює умови для вияву обдарованих дітей, посилює зв'язки сім'ї і школи.

Олімпіади подобаються, зацікавлюють і дітей, і батьків.

Вчителю допомагають спланувати завдання пошукові, оригінальні, бо це є підсумок набутих знань, умінь і навичок.

Перегляд файлу

Олімпіада з української  мови

( шкільний  тур)

для  учнів  4 – х класів

  1. – 2018 н.р.
  1.                                                    Диктант

Кобзар

        Шевченко був славетним поетом і художником. Він писав щиро, правдиво, чесно. Мав красивий голос, знав багато народних пісень.

            Він любив кобзарів, бандуристів. І сам грав на кобзі й скрипці. Тільки життя в нього було важке. Рано залишився сиротою. Не мав власного кутка. Але з кобзою не розлучався. З нею завжди відводив  душу. Велику силу духу він мав. Тарас Григорович і свою книгу назвав „Кобзар”.

          Він був справжнім співцем свого народу, знедоленої України. Його пісні повік не забудуть на Вкраїні і в світі. 

                                                                                                         (83 слова)

                                                                                                          (12 б.)

  • Написати  на  дошці слова:  ``Кобзар´´, Вкраїні.

2.Запиши  подані іменники  в  орудному  відмінку  однини.

сталь –                                            мужність -

честь  -                                           верф  -

кров –                                            осінь –

мазь –                                            плащ -  

любов  -                                        молодь -

(5б.)

  1. Заміни подані словосполучення сполученням прикметник  +іменник.

 

Пісня  солов’я -

Кора дуба  -

Зарості очерету –

Поля пшениці –

Хліб із жита –

Плаття із шовку –

Шафа для книг –

Книги з бібліотеки –

  (4б.)

  1. Поясни , як ти  розумієш  ці вислови. Склади з двома з них ( на  вибір) речення.

Мчати, як  стріла –

Лягати разом з курми  -

Шукати по гарячих  слідах –

Жити, як риба у  воді  -

Як кіт наплакав –

Як сніг на голову  -

Знати , як своїх п’ять пальців –

(10б.)

  1. Виправ помилки. Запиши ці  слова в алфавітному порядку.

 

Зирно, систра, крилатий, озеро, швиденький,  клиновий, замирзає, плеве, чирвоний, деревяний, щебетати, виликий, чистенький, межа.

(5б.)

 

  1. Розібрати речення за частинами мови і членами речення .

 

Високі клени шумлять над берегами Дніпра.

(5б.)

 

  1. Скласти акровірш з окремих  рядків і записати.

 

Нема без кореня рослини,

Куди не глянь, де не спитай,

У всіх людей одна святиня.

Їм красить все їх рідний край.

Рідніше їм своя пустиня,

А нас, людей, без Батьківщини.

Аніж земний в пустині рай.

(10б.)

 

  1. Напишіть твір на подану тему: «Пролісок -  перша весняна квіточка»

(12б.)

 

 

 

 

Олімпіада з української  мови

 ( шкільний  тур)

для  учнів  4 – х класів

2017 – 2018 н.р.

  1. Запиши  подані іменники  в  орудному  відмінку  однини.

сталь –    ________________      мужність - ______________________

честь  -   ________________       верф  -        ______________________

кров –    _________________     осінь –       _______________________

мазь –    _________________     плащ -       _______________________  

любов  - _________________    молодь -    _______________________

(5б.)

  1. Заміни подані словосполучення сполученням прикметник + іменник.

 

Пісня  солов’я - ________________________________________________

Кора дуба  -        ________________________________________________

Зарості очерету –  _______________________________________________

Поля пшениці –    _______________________________________________

Хліб із жита –       _______________________________________________

Плаття із шовку – _______________________________________________

Шафа для книг – ________________________________________________

Книги з бібліотеки – _____________________________________________

  (4б.)

  1. Поясни , як ти  розумієш  ці вислови. Склади з дdома з них ( на  вибір) речення.

Мчати, як  стріла – ____________________________________________________

Лягати разом з курми  - _________________________________________________

Шукати по гарячих  слідах – _____________________________________________

Жити, як риба у  воді  - __________________________________________________

Як кіт наплакав – _______________________________________________________

Як сніг на голову  - ______________________________________________________

Знати , як своїх п’ять пальців – ____________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

(10б.)

  1. Виправ помилки. Запиши ці  слова в алфавітному порядку.

 

Зирно, систра, крилатий, озеро, швиденький,  клиновий, замирзає, плеве, чирвоний, деревяний, щебетати, виликий, чистенький, межа.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

(5б.)

 

  1. Розібрати речення за частинами мови і членами речення .

 

Високі клени шумлять над берегами Дніпра.

(5б.)

 

  1. Скласти акровірш з окремих  рядків і записати.

 

Нема без кореня рослини,                   ___________________________________

Куди не глянь, де не спитай,               ___________________________________

У всіх людей одна святиня.                ____________________________________

Їм красить все їх рідний край.              ____________________________________

Рідніше їм своя пустиня,                    ____________________________________

А нас, людей, без Батьківщини.       _____________________________________

Аніж земний в пустині рай.              _____________________________________

(10б.)

 

  1. Напишіть твір на подану тему: «Пролісок -  перша весняна квіточка»

(12б.)

 

 

docx
Додано
30 березня 2018
Переглядів
24604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку