Тести 11 клас
Завдання 1-12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких
лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант
відповіді
1. Які синтаксичні одиниці можуть бути синонімічними?
А) Словосполучення, члени речення, речення;
Б) словосполучення й речення;
В) абзаци й речення;
Г) тексти.
2. Зазначте, у якому реченні пропущено тире між підметом і присудком
А) День ясний, теплий, весняний.
Б) Я трохи звір.
В) Незупинне власне словотворення ось шлях його поезії.
Г) Промені як вії сонячних очей.
3. Укажіть двоскладне речення, яке легко перебудувати на односкладне
А) М’яко погойдуючись, як у мрійному вальсі, пишаючись
шовком фіранок на вікнах, мерехтячи люстрами, котився
він, ніби разок блискучих коралів, і миготів емалевими
девізами на боках вагонів: «Нєгорєлоє — Владівосток».
Б) Лекція професора справила враження.
В) Я тебе переслідуватиму все твоє життя.
Г) Майор трутив стіл і звівся, похитуючись (3 творів І. Багряного).
4. Укажіть речення, в якому неправомірно пропущено кому між
однорідними членами
А) Більш за все на світі любив дід сонце (О. Довженко).
Б) Він прожив під сонцем коло ста літ, ніколи не ховаючись
у холодок (О. Довженко).
В) Учениця записувала його мову окремі речення чи думки
(О. Донченко).
Г) Спинився — волошка чи не волошка вистромила голівку
з-поміж колосочків? (С. Васильченко).
5. З’ясуйте, в якому з речень вжито зайві коми
А) Здається, що це янгол злетів з небес, сів у нього за столом
і виспівує тужливу, але чарівну пісню (У. Самчук).
Б) Тікаючи од дідового реву, одного разу стрибнув я з-під порічок прямо в тютюн.
В) Він саме цвів великими золотими гронами, як у попа на
ризах, а над ризами носилися бджоли — видимо-невидимо.
Г) Велике, тютюнове листя зразу обплутало мене (З творів
О. Довженка).
6. Визначте, яке з речень ілюструє правило вживання двокрапки
після узагальнювального слова перед однорідними
А) Лаврін не поганяв волів: він забув і про воли, і про мішки
й тільки дивився на Мелашку (І. Нечуй-Левицький).
Б) Його все гніває, все дратує: і той Савченко з вічними жартами, й та небажана філоксера (А. Коцюбинський).
В) Дивлюся: так буцім сова летить лугами, берегами та нетрями, та глибокими ярами, та широкими степами, та байраками (Т. Шевченко).
Г) Ліс іще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно
то зблідне, неначе від жаху, то спалахне сяйвом, немов
од радощів (М. Коцюбинський).
7. З’ясуйте, в якому з речень двокрапка після узагальнювального слова перед однорідними членами невиправдано пропущена
А) З-під чорних стріх вилазять вечірні тіні, повзуть по стінах,
гойдаються по садках і виходять блукати на шлях (І. Микитенко).
Б) Все зберегла моя уява ті ночі зоряні, ті дні (В. Сосюра).
В) Над тією дібровою стояла ніби дуже ясна місячна ніч або
ясний вечір (І. Нечуй-Левицький).
Г) Вогнище то згасало, то знову спалахувало яскравим полум’ям (Я. Ваш).
8. Визначте, в якому з речень тире після однорідних членів невиправдано пропущене
А)І скрізь пливуть широкі звуки гучної, світлої землі (М. Бажан).
Б) Та й дівчина ж була! Велична, хороша, до всякого привітна й ласкава і заговорить, і засміється, і пожартує (Марко Вовчок).
В) Стерня, свіже литво полукіпків, снопи і снопи все виблискує золотом, все бризкає жнив’яним сонцем (О. Гончар).
Г) Навкруги була земля, така чорна, пухка, родюча, повесні
пишна, восени багата (М. Коцюбинський).
9. Укажіть речення, що потребує стилістичної правки
А) Я люблю класичну музику і малювати пейзажі.
Б) Мені подобаються пригодницькі фільми й фантастичні твори.
В) У шкільній оранжереї є кактуси, фікуси, пальми та інші
тропічні рослини.
Г) 3 моря долітали і шум прибою, і крики чайок.
10. З’ясуйте, що виражає в реченні звертання Зоре моя вечірняя,
зійди над горою (Т. Шевченко)
А) повагу;
Б) докір;
В) іронію;
Г) милування.
11. Визначте, що виражає вжите у реченні вставне слово Та дитина, мабуть, була смілою, козацького роду (Марко Вовчок)
А) впевненість або невпевненість у повідомленні;
Б) почуття (емоційна оцінка повідомлюваного);
В) ввічливість для активізації бесіди;
Г) вказівку на джерело повідомлення.
М. Коцюбинского).
Г) В табуни збиваються пташки, що будуть відлітати в чужі
далекі теплі краї (О. Копиленко).
Д) Розрум’янена, ошаленіла, Тоня з розгону налітає на брата
(О. Гончар).
Е) Перед ним лежав шлях, курний уже, хоч була рання весна
(М. Коцюбинський).
14. Визначте речення, в яких відокремлена обставина не виділена
розділовими знаками
А) Він говорив не поспішаючи, з крижаним спокоєм (А. Головко).
Б) Він ще зловив на собі вологий погляд жінки даючись подиву
зміні кольору її очей (О. Уляненко).
В) Сиділи люди нерухомо, поглядали один на одного блукаючим поглядом (І. Багряний).
Г) Десь здалеку бриніла, як муха повесні, притишена пісня
(М. Коцюбинський).
Д) Вже жовтий жовтень гетьманує в останнім золоті життя
(Є. Маланюк).
Е) Світ падаючи на сніг знімався високо вгору (Панас Мирний).
15. Визначте речення з уточнюючим членом речення, в яких допущено лексичні помилки
А) Такий числівник, що складається з кількох самостійних
частин, або ж складний числівник, пишеться окремо.
Б) До складу борщу входить багато різноманітних продуктів,
які у своїй сукупності дають приємний смаковий букет.
В) Стоїть тут, на варті, юнга, приклавши бінокль до очей.
Г) У кінці XIX століття було кілька українських прославлених театральних колективів, наприклад, групи Марка Кропивницького, Михайла Старицького.
Д) Зошити із друкованою основою для навчання першокласників письма, тобто прописи, завезли до книгарні.
Е) Молодий хлопець став спеціалістом, гірничим інженером. Виконання завдань відкритої форми
16. Перепишіть речення, розставляючи розділові знаки. Зробіть його синтаксичний аналіз
Під срібний дзвін криниць холодних і бездонних кидає ранок зір на небосхил гнідий (В. Сосюра).