З початку карантину та війни, українська освіта крок за кроком призвичаюється до онлайн режиму. Перед учителями відкривається широкий вибір навчальних платформ та освітніх сервісів, які дозволяють реєструвати класи, проводити повноцінні уроки, діагностувати знання. Дистанційне навчання також дає змогу вибудовувати індивідуальний напрям завдань для учнів різних рівнів. Репетиторство онлайн не нова форма роботи, проте вона також вдосконалюється. Приватні викладачі розширюють свій звичний набір ресурсів для проведення якісних віртуальних занять, обміну та перегляду інформації. Сервіси для репетиторів дають можливість створювати завдання й тести, ділитися з учнями відео- і аудіоматеріалами, графічними зображеннями, фото, здійснювати спільне редагування файлів тощо. Тестові опитування користуються значною популярністю під час онлайн навчання. Адже вони дозволяють швидко та ефективно перевірити рівень засвоєння учнями матеріалу та автоматично конструювати статистичні дані з успішності за підсумками проведених робіт. Добираючи матеріали та готуючи завдання для уроку, учитель повинен враховувати наступні рекомендації:
обсяг, інтенсивність та рівень складності завдань має бути вдвічі менший, ніж за звичайних уроків;легше навантаження – менша тривалість заняття. Так, для молодших школярів один традиційний урок у 45 хв. варто розбити на два окремі заняття;учителю потрібно постійно отримувати від учнів фідбек, тобто зворотній зв’язок, в якому вони розповідають, чи сподобалися завдання, що було незрозуміло, з чим виникли найбільші труднощі і т.д.;необхідно тестувати складність завдань та за потреби замінювати їх на легші та доступніші;варто структурувати навчальний матеріал, створюючи папки із завданнями на гугл-диску чи інших ресурсах;теорію краще викладати у презентації або підбирати відео;слід використовувати різні типи завдань – тести, розгорнуті відповіді, вікторини, ігри, спільні проєкти тощо.
LEARNINGAPPSСервіс для підтримки навчального процесу шляхом створення та збереження інтерактивних вправ ігрового характеру. Орієнтований на школярів та дорослих. Завдання найкраще підходять для проведення узагальнення та систематизації знань з певної дисципліни. Вправи, або блоки завдань, не замінюють повноцінний урок, вони лише можуть бути складовою частиною певного виду діяльності під час уроку. Даний сайт буде цікавий перш за все школярам молодших та середніх класів, оскільки вправи побудовані у вигляді незвичних інтелектуальних ігор. Проте є можливість вибрати рівень складності завдань – від дошкільного до післядипломної освіти. За допомогою платформи можна створювати 18 різновидів завдань: знайти пару, кросворд, класифікація, числова пряма, просте упорядкування, фрагменти зображення, вільна текстова відповідь, вікторина, заповнити пропуски, колекція вправ, аудіо-, відеоконтент, перший мільйон, пазл «Вгадай слово», шибениця, знайти слова, гра «Парочки». Пропонується широкий вибір мов інтерфейсу, в тому числі українська. Учителю потрібно створити обліковий запис, вказавши свій логін/email і пароль. Учням також варто зареєструватися на сайті за допомогою електронної скриньки, тоді учитель зможе додати їх у свій клас. Посилання на завдання можна надсилати у вигляді QR-коду, який система автоматично створює до кожного завдання. Також посилання на вправу можна вбудувати у свій сайт. Учитель чи репетитор може обирати запропоновані сайтом предметні категорії та варіанти завдань у розділі «Перегляд вправ».
Окрім готових вправ інших користувачів, платформа дозволяє створювати власні завдання. Для цього натисніть вгорі головної сторінки на напис «Створення вправи». Далі обираємо тип завдання, наприклад, «Класифікація» та клікаємо по відповідній іконці. Практично у будь-якому типі завдань за допомогою налаштувань можливо обрати певний формат – звуковий, графічний, текстовий чи комбінований.
Спочатку можна переглянути запропоновані приклади до завдання такого типу. Потім у верхньому правому куті натискаємо на «Створити нову вправу» та заповнюємо усі необхідні поля. Обов’язково зазначаємо тему завдання у полі «Назва вправи». При цьому можна завантажити зображення, аудіо- та відеоматеріали. Також є можливість залишати підказки щодо процесу виконання та текст зворотного зв’язку за умови правильної відповіді.