Онлайн урок "Коло, круг. Довжина кола, площа круга"

Про матеріал
Продовжити формувати поняття кола, круга та їх елементів, домогтися вміння застосовувати вивчені формули для виконання вправ, які передбачають їх застосування. Активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; формувати вміння грамотно висловлювати думки. Виховувати старанність, акуратність під час зображення рисунків. Урок з використанням дошки Clever Maths.
Перегляд файлу

Тема уроку:

«Коло, круг. Довжина кола, площа круга»

(Онлайн урок) 

Задачі уроку:

 

  • Навчальна: продовжити формувати поняття кола, круга та їх елементів, домогтися вміння застосовувати вивчені формули для виконання вправ, які передбачають їх застосування.

 

  • Розвивальна: активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; формувати вміння грамотно висловлювати думки.

 

  • Виховна: виховувати старанність, акуратність під час зображення рисунків.

Девіз уроку:

розум людський має три ключі, які все відкривають: знання, думка, уява.

(Хочу зазначити, що всі записи виконую на дошці Clever Maths).

Хід уроку

 

  1. Організаційний етап. Вітання. Підготовка робочого місця. Актуалізація онлайн знань.

 

  1. Слово вчителя.
  • Шестикласники, на дошці ви бачите девіз уроку (зачитати). Бажаю вам, щоб ці ключі допомогли отримати гарні результати. У вас все вийде.
  • Ми не раз бачили на уроках математики, починаючи з початкової школи, що математика – це наука не тільки про числа, а й про геометричні фігури – попередній урок це підтвердив. Тож, яку тему ми вивчили на минулому уроці? (Діти відповідають).

 

Діти, на дошці ви бачите два малюнки:

2 колеса, перше намалював Олексій, а друге – Марина (учні класу). Хто з них намалював коло, а хто круг?

 Д

С В

 К

А М

      (На дошці)

Що ще позначено на малюнках?

Теоретичне опитування.

Учні дають відповіді на анаграму: я пишу слово, учні впізнають його і дають означення та вказують елемент на малюнку.

(Гукр – круг; Олко – коло; Саріут – радіус; Ердаміт – діаметр; Одрах – хорда).

Ви сказали, що коло – це лінія. Отже, ми що можемо знайти?                (Її довжину. За якою формулою? (C = 2).

Круг – це лінія кола і всі точки всередині. Отже він має площу. Яка формула площі круга? (. Формули з’являються на дошці.

  1. Удосконалення вмінь і навичок.
  • Давайте згадаємо таку геометричну фігуру, як квадрат. А саме: за якою формулою знайти площу квадрата. (Діти згадують, говорять, а вчитель дописує формулу (, a – сторона квадрату).
  • Розв’яжемо задачі.

Задача 1

На якій клумбі можна посадити більше троянд: на тій, що має форму квадрата зі стороною 6 см., чи тій що має форму круга з діаметром 6 м.? 

На дошці з’являються малюнки (після обговорення розв’язки задачі з учнями).

              6

 

   6 6 6

 

              6 

Рішення. Знайдемо площу кожної фігури:

 

S=a2, S=6*6=36 (см2);

S=πR2, R=d÷2; R=6÷2=3м.

S=π*32 =9*3,14=28,26 (см.)

 

Очевидно, що площа квадрату більша.

Відповідь: на клумбі у формі квадрату можна посадити більше троянд.

 

  •                 Додаткове питання: обчисліть довжину кола. (Діти говорять формулу і підставляють данні задачі)

 

С=πd; 

С=π*6=3,14*6=18,84 (м.)

Задача 2

Магеллан здійснив кругосвітню подорож навколо Землі. Який шлях він пройшов, якщо радіус Землі приблизно становить 6400 км. ?

Історична довідка. Дітям дала завдання на попередньому уроці дізнатися, хто такий Магеллан. Це португальський мореплавець, який служив в Іспанії. Керував першою навколосвітньою експедицією. Дав назву: «Тихий океан».

Рішення задачі.

Діти виясняють, що це треба знайти довжину кола.

С=2πR;

С=2*3,14*6400=40192 км.

Відповідь: 40192 км. Пройшов Магеллан.

Математичний диктант

(учні достатнього та високого рівня знань виконують індивідуальне завдання:

  1.               Як зміниться площа круга, якщо радіус збільшити в 1,1 раз?
  2.               Знайти площу заштрихованої фігури.

 R=3,

 сторона квадрата =5.

  1. Як називається відрізок, який сполучає центр кола з точкою на колі? (радіус).
  2. Як називається відрізок, який сполучає дві точки кола та приходить через центр кола? (діаметр).
  3. Довжина кола обчислюється за формулою: (С=2πR=πd).
  4. Наближене значення π (π≈3,14).
  5. Знайти радіус кола, якщо діаметр дорівнює 6,3 см.? (R=d:2; R=6,3:2=3,15 см.)
  6. Обчислити довжину кола, якщо d=1000 см. (С=πd; С=3,14*1000=3140 см.).
  7. Площа круга обчислюється за формулою (S=πR2 ).
  8. Обчисліть площу круга, радіус якого дорівнює 2 см. (S=πR2; S=3,14*4=12,56 см2).
  9. Велосипедисти в 4 рази об’їхали коло R=3 см. Яку відстань вони поїхали? (С=2πR*4; С=2*3*4π=24π (см)).

Дітки, скиньте, будь ласка відповіді в Class room.  

  1.         Рефлексія.
  • На сьогоднішньому уроці ми повторили…
  • Я запам’ятав (ла) формули …
  • Мені сподобалось …

 

Так як це онлайн урок, то учні далі продовжують працювати самі до кінця уроку: № 684, 691 підручника.

 

Дякую за роботу на уроці.

 

docx
Додав(-ла)
Кучер Ірина
Додано
16 лютого 2023
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку