Взаємодія суб’єктів національно-патріотичного виховання.
Із досвіду роботи заступника директора.
В.О.Сухомлинський говорив, що патріотичне виховання – це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується.
Усi ми знаємо, що патрiотичне виховання – це формування патрiотичних почуттiв, готовності до трудового та героїчного подвигу в iм’я процвiтання української держави.
Воно покликане формувати патрiота, виховувати любов та повагу до українського народу, мови, історії та культури.
Науковi дослiдження переконливо доводять, що учень знаходитись пiд постiйним виховним впливом матерiальної і духовної культури свого народу.
В сучасних умовах суспiльного розвитку саме школа постає необхiдним чинником вiдродженням нацiї, виховання у молодi нацiональної свiдомостi.
Але школа не повинна бути одним виховним центром, вона повинна взаємодiяти з iншими iнститутами, якi в собі несуть виховання патрiотизму.
Наш заклад тiсно спiвпрацює з такими суб’єктами:
- вiддiл освiти;
- ЦДТЮ;
- центром зайнятостi;
- Товариством Червоного Хреста;
- Ганнiвською сiльською радою;
- сiльською бiблiотекою;
- ДНЗ «Казка»;
- будинок культури;
- волонтерськими органiзацiями;
- центром соцiальної служби;
- правоохоронними органами;
- сiльським ФАПом;
- iншими навчальними закладами.
Навчальний заклад тiсно спiвпрацює з віддiлом освiти. Практикується проведення низки масових заходiв, таких як: «Тато, мама i я – спортивна сiм’я», «Iнгулецька росинка», конкурс патрiотичної пiснi та багато iнших.
Спiвпрацює школа iз районним центром дитячої та юнацької творчотi, де школярi є постiйними учасниками районних акцiй, виставок, конкурсiв, фестивалів, турнірів.
Значну роль відiграє спільна робота з волонтерськими органiзацiями району. Ян Амос Коменський говорив: «Лише б тоді настав щасливий стан в справах приватних і суспільних, якби всi прониклися бажанням дiяти на користь загального благополуччя». В школi створенi волонтерськi загони, призначені керівники загонiв. Учнi відвiдують двох ветеранів ІІ Світової вiйни, ветеранів педагогiчної працi, одиноких людей похилого вiку. Учнi не забувають про тих, хто пройшов через вогнянi роки вiйни, постiйно турбуються про них. Нашi учнi та працiвники школи є постiйними учасниками волонтерського руху. Ми збираємо кошти, продукти харчування, теплі речі, малюнки, листи, записували радiо-вiтання, виготовляли браслети, обереги. Учнi доглядають за братськими могилами та за пам’ятним знаком К.Пестушки.
Вибiр професiї для старшокласника є досить складною проблемою, незначний життєвий досвiд і недостатнi знання про свої психофiзіологічні параметри та особисті якості створюють значнi труднощі для професiйного самовизначення старшокласникiв. Тому уже в підлiтковому віцi починається спiльна робота школи, сім’ї і центру зайнятостi по формуванню професійних iнтересів учнів.
Щорiчно в закладі проходить Тиждень профорієнтацiї, під час якого класнi керiвники проводять анкетування, дiагностують професійну спрямованість учнів, запрошують представників центру зайнятості на лекцію для батьків учнів 9-11 класів.
Вихованцi включилися у проект «Подiлись своїм теплом», який передбачає формування соцiальної складової у вихованнi патріотичної молодi. У цій діяльності ефективною є тісна співпраця з Товариством Червоного Хреста. Діти збирали іграшки, одяг, книги для дітей-сиріт, дітей-інвалідів.
Наш заклад дуже тісно співпрацює з Ганнівською сільською радою.
За підтримки сільської ради на подвір’ї школи проводяться свята, мітинги присвячені Дню примирення, 8 травня 2015 року було відкриття меморіальної дошки загиблому кіборгу Донецького аеропорту О.Хрулю. Постійно 14 жовтня проводиться мітинг біля пам’ятного знака К. Пестушка присвячений Дню захисника та захисниці України. Навесні і восени проходять місячники по благоустрою села. Нами було висаджено 50 ялинок, 30 берестків та 20 саджанців горобини, 50 кущів калини, 100 вишень.
Значну роль у національно-патріотичному вихованні відіграє спільна діяльність з бібліотекою села. Постійно відбуваються тематичні виставки літератури, бесіди, засідання круглих столів, дискусії, зустрічі, вікторини, бібліотечні уроки.
В нашому селі існує єдиний культурний осередок – сільський будинок культури в якому за участі наших учнів та вчителів проводяться святкові концерти для жителів та гостей села: День захисту дітей, День Конституції, День незалежності, День людей похилого віку, День Учителя, Андієві вечорниці
Новорічні свята, зустрічі випускників…
Наші діти є молодшими вихователями дитячого садка, їх постійно запрошують бути ведучими та головними героями на святах. Щорічно 1 червня до Дня захисту дітей проводиться спільний конкурс малюнків на асфальті «Україна єдина» за участі старшої групи ДНЗ та учнів 1 класу.
Згідно районного та шкільного плану спортивно-масових заходів проводяться спортивні зональні змагання з іншими школами. Тісно співпрацюємо із Червонозабійницькою школою Дніпропетровської області, які є частими гостями нашої школи. Проводяться спортивні заходи «Веселі старти», під час оздоровчої кампанії проводився загальний виховний захід «Україна – єдина країна»
Центр соціальної служби для сімей, дітей та молоді спільно з ліцеєм проводить інспектування сімей, які опинилися у СЖО. Розповсюджують рекламну продукцію спрямовану на формування здорового способу життя. Під час Новорічного та Різдвяного святкування діти пільгових категорій відвідують ялинку в селищі Петрове, м. Кривий Ріг, м. Кропивницький.
Провідним етапом у патріотичному становленні юних громадян України є виховання правових переконань та ідеалів. Правовиховна робота не обходить стороною таку проблему як негативні явища у молодіжному середовищі. Правоохоронці є частими гостями нашої школи, вони проводять індивідуальні бесіди з учнями, консультують батьків на правову тематику.
Регулярними є зустрічі із сільським фельдшером, класні керівник запрошують медичну сестру на відкриті години спілкування, яка розповідає про здоров’я школярів, вплив шкідливих звичок на внутрішні органи підлітка.
Так, як 40 % від загального обсягу виховних впливів на особистість дитини здійснює школа, також слід визнати, що поміж інших джерел впливу на становлення й розвиток дитини (сім’я, однолітки, інші перераховані вище заклади) школа посідає домінантні позиції, тож і відповідальність на неї покладається більше, і можливостей перед нею відкривається більше.
Отже, з метою взаємодії школи і вищесказаних суб’єктів ми виховуємо у молоді пріоритет загальнолюдських цінностей у духовному розвитку особистостi на нацiональному пiдґрунті. Патрiотизм – це не лише велика любов, але й високий обов’язок кожного педагога, кожного учня.