Опис досвіду використання електронних засобів навчального призначення (ЕЗНП) вчителем математики та фізики Бориспільського ліцею «Патріот»
Приймак Альони Олександрівни
Завжди була впевнена, що для ефективного викладання математики достатньо дошки та крейди. Для учнів з високою мотивацією, здібностями та гарними задатками, можливо, й насправді. Проте з часом змінюється все: ставлення учнів до навчання, методи та форми, стандарти життя вносять свої корективи, і ми розуміємо, що потрібно змінюватися та вдосконалюватися всім нам.
Вперше з ЕЗНП я познайомилася на уроках фізики, бо фізичні прилади були застарілі, деякі не працювали, а проводити уроки було потрібно, та й фізика без експериментів, дослідів та наочності неможлива. Віртуальні лабораторії стали «паличкою-виручалочкою» у моїй педагогічній діяльності. Зрештою, я не уявляю урок фізики без додатків, інтерактивних квестів та дошок. Найактивніше застосовую додатки: «ФІЗИКА НОВА» та AR_BOOK з яких надсилаю завдання з доповненою реальністю учням. У них можливо використовувати різні практичні роботи з предметів природничого циклу.
б
На уроках геометрії у 10 та 11 класах без додатку GeoGebra не обійтись. Побудова перерізів просторових фігур без навчальної дисципліни «Креслення», як на мене, не можливо, а GeoGebra вирішує безпосередньо цю проблему. Завдяки цьому додатку учні уявляють та краще розуміють просторову геометрію.
З настанням ери «Дистанційного навчання» я взагалі не уявляю навчальний процес без ЕЗНП. Спочатку працювала з додатками Google: Meet, календар, класрум. Коли у моїх класах з’явилися учні з ООП, то перейшла на Zoom. На даній платформі зручно об’єднувати учнів у групи. Таким чином можна організувати спільну роботу асистента вчителя з дітьми.
Графічний планшет або ручка-мишка у поєднанні з Jamboard допомагає зробити урок цікавим та комфортним для усіх учасників процесу. Учні можуть також працювати з дошкою і наочність при такій формі навчання – це лише плюс.
Щоб засвоєння знань було на високому рівні, я у своїй роботі використовую найбільш зручні для мене освітні платформи: «На Урок», «Всеосвіта» для проведення уроків, для актуалізації та перевірки знань. А також для перевірки знань діти із задоволенням проходять квести, які дуже зручно створювати на Всеосвіті та QR-коди. Ці форми роботи допомагають залучити мобільні телефони до співпраці на уроці, а не для відволікання.
Для мене основним недоліком використання ЕНЗП є навантаження на очі у ще несформованому організмі. І ніякі фізкультхвилинки та вправи для очей не подолають цю проблему. Нажаль, з кожним роком збільшується кількість учнів, які мають проблеми із зором та ментальні порушення.
Звичайно, що живе спілкування з вчителями та учнями не замінять будь-які гаджети та додатки, проте ЕНЗП роблять навчальний процес більш цікавим та комфортним для усіх учасників.