Опис роботи
Степанчука Василя вчителя icTopii вищоТ категорй, вчителя методиста з проблеми:
<<Використання комп'ютерного супроводу на уроках icTopii як 3aci6 гйзнавальноТ
3MicT
Вступ
Роздћл 1. Методика вчителя до уроку використанням 3ac06iB навчання.
прийоми та практичне використання
комп'ютерних на уроках iCTOPiT 6-8
Висновки
Список10
Вступ
На початку XXI ст. людство в нову свого розвитку — й й педагоги, все говорять про настання ери. Сучасне життя досить складно уявити без використання комп'ютерноТ Наш час це епоха 3MiH у технолог1ях, зокрема в ocBiTHix, а використання персонального комп'ютера стрижнем навчання. В умовах новот просто не встигають забезпечити виконання таких ocBiTHix завдань, як оновлення 3MiCTY забезпечення навчання, процесу розвитку творчих та навичок застосування набутих знань для розв'язання завдань.
Сучасний процес навчання iCTOPiT характеризуеться все широким застосуванням в ньому комп\ютерних комп'ютерними навчання форм i 3ac06iB навчання, базуються на сучасних комп*ютерних 3ac06iB i спрямованих на ефективне досягнення поставлених навчання в областж
Даний презентуе тему <<Використання комп'ютерного супроводу на уроках iCTOPiT як 3aci6 akTYiBi3a14iT технологй•, поеднуючи в c06i BapTocTi багатьох дозволяють icT0TH0 процес навчання icTopiT. BiH може стати насиченим, i наочним; КОМП А ютерна також здатна i учбовий процес; його творчий характер, гнучке учбовою i навчання.
Сучасне життя досить складно уявити без використання комп'ютерно7 TexHiku. В умовах значного зростання ново; навчально-методичний не спроможний забезпечити виконання таких ocBiTHix завдань, як оновлення 3MiCTY забезпечення орм€нтованого навчання, процесу розвитку творчих
YMiHb та навичок застосування набутих знань для розв'язування завдань. дано? теми полягте також в тому, що дають учителю у до уроку процес викладання Насамперед, актуальним с питання 1деТ Об'еднання зусиль i вчителя надае якнайкраще розкрити кожноТ дитини, П, визначити cyTHicTb проблеми, досягги
1
Методика вчителя до уроку з використанням
3ac06iB навчання.
Питанням застосування комп'ютера як засобу в навчальнонезважаючи на певну новизну проблеми, вже достатньо уваги в (Г.М. Александров, П.А. Гевал, В.1. А.С. А.М. Довгялло, Л.С. 1сакова А.В.Соловов та iH.).
Питання методики викладання iCTOPiT засобами комп'ютерних в за великим рахунком, практично не за винятком певноТ статей у з описом конкретного досв{ду окремих Питання розроблення, використання та методичного забезпечення, зокрема i з icTopiT, розглядалися р{зними авторами. Проблема використання персонального комп'ютера як складово1 роботи вчителя О. Мокрогузом , принципи використання комп'ютера на уроках у П.А. Г'евал, проектування комп'ютерних систем навчального призначення розроблялися А.В. Солововим, eJIekTpoHHi як засоби навчання стали предметом та головнћ принципи роботи з електронними на уроках запропоновано у працях А. Фоменка та О. Пометун.
З появою програмного забезпечення (ППЗ) з .iCTOPiT Укра\ни та BcecBiTHb0T iCTOPiT з'явилися в яких 3MiCT 3ac06iB% даються рекомендацй щодо Тх використання на уроках, а також розробки конкретних урок1в, на яких використовуеться Г]ПЗ.
У своему Степанчук В. спираючись на наукове О.Мокрогуза, та Taki форми роботи з використанням комп'ютера на уроках icTopiT:
вивчення теми уроку учнями або в парах з допомогою певного програмного забезпечення. Це ж стосуеться i виконання певного завдання. 1Роль учителя при цьому — спрямувати роботу, коректувати
використання на можливостей комп'ютера, що слугу€ наочним форма навчання i3 заетосуванням комп'ютера на використання 1нтернету, для виконання лабораторнопрактичноТ роботи, проекту, написання реферату, виконання будь-якого творчого завдання; проведення опитувань, тестувань, тематичного оц;нювання.
Програмного забезпечення, придатного для сиётематичного використання у вивчення iCTOPif в YkpaTHi недостатньо. }-Ie06xiJ4H0 що комп?ютерна п\дручника як засобу п;дсилення 3MiCTY i забезпечення мотивацй' навчання е вкрай на день. Електронний виконуе такћ ж завдання, як i а.пе водночас
BiH мае низку переваг. Головною з них € застосування що дае та (kiHoxp0HikY, уривки з
та документальних карти та схеми, ). що такий навчальний учень сприймае з зац{кавленням, що akThBi3ye навчальний процес, заохочу€ до поглиблення знань i набуття нових YMiHb.
HOBi для ефективного процесу у
LUkOJ1i представляе сканер. Завдяки сканеру вчитель вносить в комп'ютер будьфрагменти TekcTiB, малюнки, тощо. Дуже часто педагог разом з учнями через [нтернет для конкретноТ .теми уроку наочний MaTepiaJl, причому високоТ
Василь вважае, що продемонструвати невеликий фрагмент, показувати ц{лком навчальний розрахований на урок, а й Учитель робить своерћдний монтаж заняття, причому розраховуе його з до секунди, з урахуванням особливостей конкретного класу. Як би не був зроблений електронний 21emci важливћ, на думку вчителя, HaBLlaJlbHi елементи можуть випасти з поля зору, тому В.Сгепанчук конструкоюс такий урок, щоб ефектпвно досягти поставлено? “навчальноТ мети.
Г[роектування комп'ютерних YP0kiB педагог починае 3i складання карти (використання 3ac06iB ППЗ уроками). При цьому враховуе 3MiCT комп'ютерних, програмних i характеристики групи та кожно; дитини; чергування комп'ютерних 3ac06iB тогцо.
Для плану конкретного комп'ютерного уроку вчитејљ:
складае структуру уроку, та етапи для Тхнього досягнення;
13 pe3epBiB комп'ютерного забезпечення засоби, мають перевагу в i3 в Тхня не повинна перевищувати сан1тарних норм; враховус характер заплануе резерв часу; складае тимчасове розгорнення (похвилинний план) уроку; при комп'ютерного або програмного
.матер\алу ПРОВОДИТЬ пошук у або IHTepHeTi;
3i знайдених складае програму; час на великому ekpaHi з'еднуе ревом карти та схеми, та фото, й записи - усе це при доповню€ та коментарями, шрифтом , кольором важливу а комп'ютерну «мишу» використовуе як указку, щоб звернути увагу на найбћльш на ek-paHi; плануючи досягнення визначених передбачае Тх поетапну та результуючу
Використання комп'ютера дае можлив1сть учителю та поглибити контроль знань для цього застосовуе ћгрову програму , яку також включае в програму
прийоми та практичне використання комп'ютерних на уроках icTopii
В своТй p060Ti вчитель використовуе методи i форми роботи О Мокрогузом, та О. Худобцем. Зокрема роботи або груп по вивченню новот теми з допомогою певного програмного забезпечення. Це ж стосу€ться i виконання певного завдання. Роль учителя при цьому — спрямувати роботу, коректувати Так час вивчення навчального з теми «Християнська церква X—XIII cm0JliTb. XpecmoBi походи на (всесвћпня 7 њгшс) учитель разом з учнями розглядае верств населення, були активною силою в та хрестових на Тут Василь розвивае навички складати таблицю. Так поступово разом з учителем розглядають pi3Hi верстви населення Свропи: церковну феодально? верх{вки (великих, селян, городян, — та мету ТхньоТ в походах. з'являеться на ekpaHi поступово, до певноТ групи населення виводяться мета, причини в походах. Така подача дае не <<губити>> час фронтальноТ роботи на з моторикою сприйняття виводиться на екран за допомогою обладнання, сприймаеться однозначно, дае школярам правильн;сть заповнення Pi3Hi погляди, та при цьому роботи сприяють формуванню навичок {рупових форм школяр1в.
У p060Ti Степанчука В.В. найпоширен;шою формою навчання i3 застосуванням комп'ютера на iCTopii“ с використання у навчальному можливостей комп'ютера, що слугуе наочним i цього напряму полягае у тому, що для процесу навчання достатньо мати предметний ka6iHeT, який обладнано комп'ютером i додатковим M0HiTopoM.
Прикладом такоТ форми застосування комп'ютерноТ с уроки Василем з iCTOPiT УкраТни в 11 i розвиток Укра?ни в 1945 —початку 50-х pokie»• у 8 kJlaci «Запортзька -- козацька респубјпка», «Гетьман 1ван Виговський, його та внутрјшня полјтика», у 7 класг Ки7всько7 Pyci у IX-X ст.» ,з всесвйпньо7 icmopif в б юшс часу в системи», «Культура египту»е
Вчитель будуе уроки так, що комп'ютера можуть бути на кожному етап\ уроку, при цьому врахову€ться такого використання враховуючи 3MicT результат\в та конкретних завдань кожного заняття. 3MiCT, мету та умови досягнення позитивного результату при проведенн: под{бного типу ypokiB у
Етапи уроку |
3MicT |
Мета |
Умови досягнення позитивного результату |
теми i мети уроку |
yqHiB ДО роботи на |
Доброзичливий вчителя; швидке включення класу в ритм; |
|
домашнього завдання |
Виявити piBeHb виконання учнями домашнього завдання |
Виявлення факту виконання домашнього завдання у З'ясування причин невиконання домашнього завдання окремими |
|
опорних знань |
Запитання i завдання, полегшують вивчення новот теми; коротке узагальнення з ВИВчеНОГО |
Поповнити знання пригадати вивчений |
Формування дидактичноТ мети разом з учнями використання yqHiB |
Формування нових понять, постановка проблеми |
0cH0BHi ПОНЯТГЯ, схеми., розкривають 3MicT нового |
мисленневоТ залучення Тх до пошуковоТ роботит навчання, нових знань |
|
Формування навичок, Тх застосування |
Запитання i завдання, вимагають мисленневоТ i творчого подолання труднощјв у BP1k0HaHHi завдань |
власних npoekTiB, групова робота, завдання |
Використання cnoc06iB знань; поповнення, i доповнення з теми, намагання тему, вмЈння та факт•и з власним |
Контроль та |
Завдання складност;, використання нестандартних |
контролю i самоконтролю |
Використання cnoc06iB контролю i самоконтролю навчальних досягнень; рецензування p06iT, позитивних M0MeHTiB З |
Форми роботи з використанням на уроках iCTopiT pi3H0MaHiTHi. використання Тх вчитель починае з 9 класу, коли на уроках вже освоТли ази комп'ютерних Як .завдання, p03paxoBaHi на семестр, Тм пропону€ться: створити власний проект з обраноТ теми; розробити план проведення \сторичноТ гри; оформити роботу, реферат i т. д.; знайги уваги сайти в iHTepHeTi отпнку.
При навчальних досягнень вчитель не завжди користу€ться наявними в тестами. У його е ряд програм 3i складання TecTiB. з них надзвичайно та нав;ть починаючому Учитель формуе банк контрольних за своТм розсудом, з урахуванням особливостей конкретного класу та конкретного учня. Ряд нескладних програм 3i складання TecTiB (наприклад, програма Tester) використана вчителем з Гнтернету.
kpiM контролю комп'ютерне тестування допомагас учням
краще до державного високий дидактичний комп'ютерних навчання, Василь переконаний в тому, що комп'ютери не бути перепоною у взаемовћдносинах вчителя i будь-яка, в тому i комп\ютерна навчання обов\язково повинна i форми взаемодй вчителя i
При теми «ПрироДа i населення ( 6 ка.), вчитель застосовуе проектну на один урок. Використовуючи текст та уривки з Р. заповнюють таблицю.
!КраТна |
розташування |
Природа |
|
Заняття населення |
|
|
|
|
|
На уроках Василя часто можна простежити елементи (робота в групах, речення, робота в групах «ажурна пилка>>, <<дерево дебати, <<мозковий штурм>>, де i учитель виступають суб'€ктами, виключено одного учасника над одного погляду над Зокрема час вивчення теми еусиття в Укрсти“ в раДянсько7 (10 кле), методом „мозкового штурму” на питання <<Чому проводила Taki масштабн\ peTIpeciT, в тому i щодо самоТ себе?>>.
роботи в зм{нюваних групах педагог застосову€ час вивчення теми: <<Проголошення незалежноспт[' Укра7ни» (11 њт.). Кожна група мае завдання опрацювати одне з таких питань: fIki фактори впливали на створения незалелсног украг•нськт• Держави 6Hympicow3Hi фактори впливали на створення незалелснођ укра7нсько7 Держави фактори вп.гшвали на створення незалежно7 укра?нсько7 Держави? роботи проводиться за технологтзю
Василь часто застосовуе саме в такий розглядаеться <<Позитивний (негативний) вплив реформи 1957 р. на стан украТнськоТ при теми «Стан ek0H0Mikll Укра7ни .5()-х -у половши' 60-хрр.». На думку педагога використання зумовлюе те, що наукове мають фунтовно до питань теми, способами мислення • синтез, узагальнення та iH.), вчаться буги толерантними, критично мислити, приймати продуман{
Висновки
показус, форми роботи щодо системного використання ПК на уроках iCTOPiT сприяють наступному:
- використання
та науками; - створення навчальних
з курсу
- що позитивно познача€ться на piBHi знань
- 3MiHi на краще взаемин з учнями, далекими icTopiT, особливо тими, i3
захопленням ставляться до ПК;
- 3MiHi ставлення до ПК як до захоплюючоТ
- сприйманню його, як iHcTpyMeHTa для роботи в будь-ятбй людськоТ
Практична що у навчання важлива не сама собою, а те, П використання сприяс досягненню ocBiTHix kpiM цього, k0MIf}0TepHi технолог{Т дають на новому piBHl вивчати _pi3Hi курси icTopiT. Вони надають в для
— у вигляд7 таблиць, екранних картинок, а також для статично} 01йнки i проведення р{зних 06' €kTiB за
якимось параметром.
Виконуючи супроводу icTopiT, КОМП А ютер
здатний icT0TH0 полегшити процес учнями як репродуктивними ум;ннями, так i синтезом), а також рефлексивними опрацьовувати дан1,
36ip, упорядкування i
Запропонований роботи з проблеми Використання комп'ютерного
супроводу на уроках Јсторй' як 3aci6
В умовах поширення нових i особливо iHTepHeTY, дае якщо не усунути 30BciM, то хоча б звести до MiHiMYMY звичайних
Форми „роботи описан1 в показують, що центральћою процесу навчання i в майбутньому залишиться вчитель, а комп'ютер
важливу, але роль, головним завданням використання i будь-яких нових в ocBiTi с надання й максимальноТ свободи вибору форм i роботи та полегшення знань, формування та громадянськоТ позицй•.
Список використаноТ
1 .Гевал П.А. принципи використання комп'ютера на уроках // Комп'ютер у та ciM'T. — 2000. - ХДЗ.
2.Гевал П.А. принципи використання комп'ютера на уроках // Комп'ютер у та ciM'T. 2000. — М З.
А. М., Жук Ю. О., В. П. Волинський. Засоби навчання: Навч.
для студ. вищ. пед. навч. та системи АПН УкраТни, [нститут — К., 1997.
В.О. Електронний з iCTOPiT для 11-го класу // Комп'ютер та ciM'T. —2004. — М З.
I., В. До джерел землеробства. Конспект уроку з використанням комп'ютерноТ програми культура УкраТни, 7 клас // в школах УкраТни. 2005. З.
6.Ладиченко Т. Електронний програмний 3aci6 з iCTOPiT — новий крок в навчальним // в школах УкраТни. 2005. — М4.
7.Мокрогуз О. ПК „як складова роботи вчителя (з практики запровадження комп'ютерних на icTopiT) //
в школах УкраТни. |
2005. —М1. |
|
8.Фоменко А., Пометун О. |
|
програми з iCTOPiT та |
до Тх використання на уроках // в школах УкраТни. 2002.
М3.
9.Фоменко А. до розробки i створення навчальних комп'ютерних програм (комп'ютерних з iCTOPiT // в школах УкраТни. 2003. — М1.
10.ФоменкоА., Пометун О. програми з iCTOPiT та до Тх використання на уроках. в школах УкраТни. - 2003 - Ј\Г9З.
1 1 .Комаров Ю.С. Використання комплексу у iCTOPiT // Комп'ютер у та ciM'T. — 2004. — М2.
12.Шевченко А. I. Методика розробки електронних для
УкраТни. — Донецьк, 2001.