Опис досвіду "Використання комп'ютерного супроводу на уроках історії, як засіб активізації пізнавальної активності учнів"

Про матеріал
Опис досвіду роботи з використання комп'ютених технологій для активізації освітньої діяльності учнів на уроці.
Перегляд файлу

                                                       Опис                  роботи

Степанчука Василя imageвчителя icTopii вищоТ imageкатегорй, вчителя методиста з проблеми:

<<Використання комп'ютерного супроводу на уроках icTopii як 3aci6 imageгйзнавальноТimage

image

image

3MicT

                      Вступ               image

Роздћл 1. Методика imageвчителя до уроку використанням image3ac06iB навчання.image

image прийоми та практичне використання

                 комп'ютерних               на уроках iCTOPiT                    6-8

Висновкиimage

Списокimage10

Вступ

На початку XXI ст. людство    в нову            свого розвитку —   й й педагоги, все     говорять про настання ери. Сучасне життя досить складно уявити без використання комп'ютерноТ   Наш час      це епоха        3MiH у технолог1ях, зокрема в ocBiTHix, а використання персонального комп'ютера стрижнем навчання. В умовах новот       просто не встигають забезпечити виконання таких ocBiTHix завдань, як оновлення 3MiCTY забезпечення           навчання,             процесу розвитку творчих           та навичок    застосування набутих знань для розв'язання   завдань.

Сучасний процес навчання iCTOPiT характеризуеться все широким застосуванням в ньому комп\ютерних комп'ютерними навчання форм i 3ac06iB навчання, базуються на сучасних комп*ютерних 3ac06iB i спрямованих на ефективне досягнення поставлених навчання в imageобластж

Даний презентуе тему <<Використання комп'ютерного супроводу на уроках iCTOPiT як 3aci6 akTYiBi3a14iT технологй•, поеднуючи в c06i BapTocTi багатьох дозволяють icT0TH0             процес навчання icTopiT. BiH може стати        насиченим,   i наочним; КОМП А ютерна також здатна            i           учбовий процес; його творчий характер,          гнучке            учбовою i             навчання.

Сучасне життя досить складно уявити без використання комп'ютерно7 TexHiku. В умовах значного зростання ново; навчально-методичний не спроможний забезпечити виконання таких ocBiTHix завдань, як оновлення 3MiCTY забезпечення орм€нтованого навчання, процесу розвитку творчих

YMiHb та навичок застосування набутих знань для розв'язування завдань.       дано? теми полягте також в тому, що дають             учителю у до уроку            процес викладання             Насамперед, актуальним с питання       1деТ   Об'еднання зусиль i вчителя надае             якнайкраще розкрити кожноТ дитини, П, визначити cyTHicTb проблеми, досягги

image 1

Методика imageвчителя до уроку з використаннямimage

3ac06iB навчання.

Питанням застосування комп'ютера як засобу в навчальнонезважаючи на певну новизну проблеми, вже imageдостатньо уваги в (Г.М. Александров, П.А. Гевал, В.1. А.С. А.М. Довгялло, Л.С. 1сакова А.В.Соловов та iH.).

Питання методики викладання iCTOPiT засобами комп'ютерних image в за великим рахунком, практично не imageза винятком певноТ статей у image з описом конкретного досв{ду окремих    Питання розроблення, використання та методичного забезпечення, зокрема i з icTopiT, розглядалися р{зними авторами. Проблема використання персонального комп'ютера як     складово1 imageimageроботи вчителя image О. Мокрогузом ,             принципи використання комп'ютера на уроках          у П.А. Г'евал, проектування комп'ютерних систем навчального призначення розроблялися А.В. Солововим, eJIekTpoHHi             як засоби навчання стали предметом та           головнћ принципи роботи з електронними на уроках      запропоновано у працях А. Фоменка та О. Пометун.

З появою image програмного забезпечення (ППЗ) з .iCTOPiT Укра\ни та BcecBiTHb0T iCTOPiT з'явилися image в яких image 3MiCT 3ac06iB% даються image рекомендацй щодо Тх використання на уроках, а також розробки конкретних урок1в, на яких використовуеться Г]ПЗ.

imageУ своему Степанчук В. спираючись на наукове О.Мокрогуза, та         Taki форми роботи з використанням комп'ютера на уроках icTopiT:

image вивчення теми уроку учнями image або в парах з допомогою певного програмного забезпечення. Це ж стосуеться i виконання певного завдання. 1Роль учителя при цьому — спрямувати роботу, коректувати image

image використання на можливостей комп'ютера, що слугу€ наочним форма image навчання i3 заетосуванням комп'ютера на використання 1нтернету, для виконання лабораторнопрактичноТ роботи, проекту, написання реферату, виконання будь-якого творчого завдання; проведення image опитувань, тестувань, тематичного оц;нювання.

Програмного забезпечення, придатного для сиётематичного використання у imageвивчення iCTOPif в YkpaTHi недостатньо. }-Ie06xiJ4H0 що комп?ютерна п\дручника як засобу п;дсилення 3MiCTY i забезпечення мотивацй' навчання е вкрай на день. Електронний виконуе такћ ж завдання, як i а.пе водночас


BiH мае низку переваг. Головною з них € застосування що дае та (kiHoxp0HikY, уривки з

та документальних      карти та схеми, ).    що такий навчальний        учень сприймае з             зац{кавленням, що akThBi3ye навчальний процес, заохочу€ imageдо поглиблення знань i набуття нових YMiHb.

             HOBi                           для                          ефективного                             процесу у

LUkOJ1i представляе сканер. Завдяки сканеру вчитель вносить в комп'ютер будьimageфрагменти TekcTiB, малюнки, тощо. Дуже часто педагог разом з учнями через [нтернет для конкретноТ .теми уроку наочний MaTepiaJl, причому високоТ

Василь вважае, що продемонструвати невеликий фрагмент, показувати ц{лком навчальний imageрозрахований на урок, а й Учитель робить своерћдний монтаж заняття, причому розраховуе його з до секунди, з урахуванням особливостей конкретного класу. Як би не був зроблений електронний image 21emci важливћ, на думку вчителя, HaBLlaJlbHi елементи можуть випасти з поля зору, тому В.Сгепанчук конструкоюс такий урок, щоб imageефектпвно досягти поставлено? “навчальноТ мети.

imageГ[роектування комп'ютерних YP0kiB педагог починае 3i складання imageкарти (використання 3ac06iB ППЗ уроками). При цьому враховуе 3MiCT imageкомп'ютерних, програмних i характеристики групи та кожно; дитини; чергування         комп'ютерних 3ac06iB тогцо.

Для плану конкретного комп'ютерного уроку вчитејљ:

             складае структуру уроку,                               та етапи для Тхнього досягнення;

13 pe3epBiB комп'ютерного забезпечення засоби,    мають перевагу в    i3 в      Тхня   не повинна перевищувати сан1тарних норм; враховус             характер заплануе резерв часу; image складае тимчасове розгорнення (похвилинний план) уроку; image при         комп'ютерного         або програмного

.матер\алу ПРОВОДИТЬ пошук у               або IHTepHeTi;

3i знайдених           складае          програму; час          на великому ekpaHi з'еднуе ревом карти та схеми, та фото, й          записи - усе це при             доповню€ imageта коментарями,           шрифтом , кольором           важливу а комп'ютерну «мишу» використовуе як указку, щоб звернути увагу       на найбћльш            на ek-paHi; плануючи досягнення визначених           передбачае Тх поетапну та результуючу

Використання комп'ютера дае можлив1сть учителю          та поглибити контроль знань imageдля цього застосовуе ћгрову програму , яку також включае в imageпрограму

image

imageприйоми та практичне використання комп'ютерних imageна уроках icTopii

В своТй image p060Ti вчитель використовуе методи i форми роботи imageО Мокрогузом, та О. Худобцем. Зокрема imageроботи або груп по вивченню новот теми з допомогою певного програмного забезпечення. Це ж стосу€ться i виконання певного завдання. Роль учителя при цьому — спрямувати роботу, коректувати            Так час вивчення навчального       з теми «Християнська церква X—XIII cm0JliTb. XpecmoBi походи на             (всесвћпня    7 њгшс) учитель разом з учнями розглядае      верств населення,   були активною силою в та        хрестових     на imageТут Василь         розвивае навички    складати таблицю. Так поступово   разом з учителем розглядають pi3Hi     верстви населення Свропи: церковну       феодально? верх{вки (великих, селян, городян,         — та мету ТхньоТ в походах.             з'являеться на ekpaHi поступово, до певноТ групи населення        виводяться    мета, причини        в походах. Така подача      дае      не <<губити>>        час      фронтальноТ роботи на             з          моторикою сприйняття виводиться на екран за допомогою            обладнання, сприймаеться однозначно, дае    школярам      правильн;сть заповнення Pi3Hi погляди,         та             при цьому роботи сприяють формуванню навичок {рупових форм          школяр1в.

У image p060Ti Степанчука В.В. найпоширен;шою формою навчання i3 застосуванням комп'ютера на iCTopii“ с використання у навчальному можливостей комп'ютера, що слугуе наочним i цього напряму полягае у тому, що для процесу навчання достатньо мати предметний ka6iHeT, який обладнано комп'ютером i додатковим M0HiTopoM.

Прикладом такоТ форми застосування комп'ютерноТ с уроки imageВасилем image з iCTOPiT УкраТни в 11 imagei розвиток Укра?ни в 1945 —початку 50-х pokie»• у 8 kJlaci «Запортзька -- козацька респубјпка», «Гетьман 1ван Виговський, його та внутрјшня полјтика», у 7 класг Ки7всько7 Pyci у IX-X ст.» ,з всесвйпньо7 icmopif в б юшс часу в системи», «Культура египту»е

Вчитель будуе уроки так, що комп'ютера можуть бути на кожному етап\ уроку, при цьому врахову€ться такого використання враховуючи 3MicT результат\в та конкретних завдань кожного заняття. 3MiCT, мету та умови досягнення позитивного результату при проведенн: под{бного типу ypokiB image у

image

Етапи уроку

3MicT

Мета

Умови досягнення позитивного результату

image

image теми i мети уроку

yqHiB ДО роботи на

Доброзичливий    вчителя; швидке включення класу в ритм;

image

домашнього завдання

image

Виявити piBeHb imageвиконання учнями домашнього завдання

Виявлення факту виконання домашнього завдання у

З'ясування причин невиконання домашнього завдання окремими

image

опорних знань

Запитання i завдання, полегшують вивчення новот теми; коротке узагальнення з ВИВчеНОГО

image

Поповнити знання пригадати вивчений

Формування дидактичноТ мети разом з учнями використання

imageyqHiB

Формування

нових понять, постановка проблеми

0cH0BHi ПОНЯТГЯ, схеми.,

image

розкривають 3MicT нового image

image

imageмисленневоТ залучення Тх до пошуковоТ роботит imageнавчання, нових знань

Формування навичок, Тх застосування

Запитання i завдання, вимагають мисленневоТ                i творчого подолання труднощјв у BP1k0HaHHi завдань

власних npoekTiB, групова робота, imageзавдання

imageВикористання       cnoc06iB знань; поповнення, i доповнення з теми, намагання тему, вмЈння та факт•и з власним

Контроль та

image

Завдання imageскладност;, використання нестандартних

image контролю i самоконтролю

Використання       cnoc06iB контролю i самоконтролю навчальних досягнень; рецензування p06iT, позитивних M0MeHTiB З

Форми роботи з використанням image на уроках iCTopiT pi3H0MaHiTHi.       використання Тх вчитель починае з 9 класу, коли imageна уроках   вже освоТли ази комп'ютерних image Як .завдання, p03paxoBaHi на семестр, Тм пропону€ться:         imageстворити власний проект з обраноТ теми; розробити план проведення             \сторичноТ гри; оформити           роботу, реферат i т. д.; знайги      уваги сайти в iHTepHeTi    отпнку.

При навчальних досягнень вчитель не завжди користу€ться наявними в тестами. У його е ряд програм 3i складання TecTiB. з них надзвичайно та нав;ть починаючому Учитель формуе банк контрольних за своТм розсудом, з урахуванням особливостей конкретного класу та конкретного учня. Ряд нескладних програм 3i складання TecTiB (наприклад, програма Tester) використана вчителем з Гнтернету.

    kpiM                                          контролю комп'ютерне тестування допомагас учням

краще             до державного imageвисокий дидактичний image комп'ютерних imageнавчання, Василь    переконаний в тому, що комп'ютери не imageбути перепоною у взаемовћдносинах вчителя i image будь-яка, в тому         i комп\ютерна image навчання обов\язково повинна       i imageформи взаемодй вчителя iimage

При image теми «ПрироДа i населення image ( 6 ка.), вчитель застосовуе проектну image на один урок. Використовуючи imageтекст image та уривки з image Р. imageзаповнюють таблицю.

!КраТна

image

розташування

Природа

 

Заняття населення

 

 

 

 

 

На уроках Василя часто можна простежити елементи (робота в групах, речення, робота в групах «ажурна пилка>>, <<дерево дебати, <<мозковий штурм>>, де i учитель виступають суб'€ктами, виключено одного учасника над одного погляду над Зокрема час вивчення теми еусиття в Укрсти“ в раДянсько7 (10 кле), методом „мозкового штурму” на питання <<Чому проводила Taki масштабн\ peTIpeciT, в тому i щодо самоТ себе?>>.

image роботи в зм{нюваних групах педагог застосову€ час вивчення теми: <<Проголошення незалежноспт[' Укра7ни» (11 њт.). Кожна група мае завдання опрацювати одне з таких питань: fIki фактори впливали на створения незалелсног украг•нськт• Держави 6Hympicow3Hi фактори впливали на створення незалелснођ укра7нсько7 Держави фактори вп.гшвали на створення незалежно7 укра?нсько7 Держави? роботи проводиться за технологтзю

Василь часто застосовуе     саме в такий             розглядаеться <<Позитивний (негативний) вплив реформи 1957 р. на стан украТнськоТ при     теми «Стан ek0H0Mikll Укра7ни            .5()-х -у     половши' 60-хрр.». На думку педагога використання           зумовлюе те, що наукове мають            фунтовно      до питань теми,       способами мислення •       синтез, узагальнення та iH.), вчаться буги толерантними, критично мислити, приймати продуман{image

Висновки

imageпоказус, форми роботи щодо системного використання ПК на уроках iCTOPiT сприяють наступному:

-                                                                          imageвикористання

та науками; -     створення навчальнихimage

з курсу

-                                                                          що позитивно познача€ться на imagepiBHi знань

-                                                                          3MiHi на краще взаемин з учнями, далекими      icTopiT, особливо тими, i3

захопленням ставляться до ПК;

-                                                                          3MiHi ставлення          до ПК як до захоплюючоТimage

-                                                                          сприйманню його, як iHcTpyMeHTa для роботи в будь-ятбй людськоТ

Практична що у навчання важлива не сама собою, а те, П використання сприяс досягненню ocBiTHix kpiM цього, k0MIf}0TepHi технолог{Т дають на новому piBHl вивчати _pi3Hi курси icTopiT. Вони надають в дляimage

image — у вигляд7 таблиць, екранних картинок, а також для статично} 01йнки i проведення р{зних 06' €kTiB за

якимось параметром.

imageВиконуючи imageсупроводу icTopiT, КОМП А ютер

здатний icT0TH0 полегшити процес учнями як репродуктивними ум;ннями, так i синтезом), а також рефлексивними опрацьовувати дан1,

image36ip, упорядкування i

        Запропонований                        роботи з проблеми Використання комп'ютерного

супроводу на уроках Јсторй' як 3aci6

В умовах поширення нових   i особливо iHTepHeTY, дае якщо не усунути 30BciM, то хоча б звести до MiHiMYMY звичайних

Форми „роботи описан1 в показують, що центральћою процесу навчання i в майбутньому залишиться вчитель, а комп'ютер

imageважливу, але image роль, головним завданням використання i будь-яких нових image в ocBiTi с надання image й максимальноТ свободи вибору форм i роботи та полегшення знань, формування imageта громадянськоТ позицй•.


Список використаноТ

1 .Гевал П.А. принципи використання комп'ютера на уроках image// Комп'ютер у та ciM'T. — 2000. - ХДЗ.

2.Гевал П.А. принципи використання комп'ютера на уроках image// Комп'ютер у та ciM'T. 2000. — М З.

А. М., Жук Ю. О., В. П. Волинський. Засоби навчання: Навч.

imageдля студ. вищ. пед. навч. image та image системи АПН УкраТни, [нститут image — К., 1997.

В.О. Електронний image з iCTOPiT для 11-го класу // Комп'ютер та ciM'T. —2004. — М З.

I., image В. До джерел землеробства. Конспект уроку з використанням комп'ютерноТ програми культура imageУкраТни, 7 клас // в школах УкраТни. 2005. З.

image6.Ладиченко Т. Електронний програмний 3aci6 з iCTOPiT — новий крок в навчальним // в школах УкраТни. image2005. — М4.

7.Мокрогуз О. ПК „як складова роботи вчителя (з практики запровадження комп'ютерних на icTopiT) //

       image image image image image image  imageв школах УкраТни.

2005. —М1.

 

8.Фоменко А., Пометун О.

 

програми з iCTOPiT та

          imageдо Тх використання на уроках //                 в школах УкраТни.       2002.

imageМ3.

9.Фоменко А. image до розробки i створення навчальних комп'ютерних програм (комп'ютерних image з iCTOPiT // в школах УкраТни. image2003. — М1.

10.ФоменкоА., Пометун О. програми з iCTOPiT та imageдо Тх використання на уроках. в школах УкраТни. - 2003 - Ј\Г9З.

1 1 .Комаров Ю.С. Використання           комплексу у iCTOPiT // Комп'ютер у     та ciM'T. — 2004. — М2.

12.Шевченко А. I. Методика розробки електронних imageдля

imageУкраТни. — Донецьк, 2001.

image

pdf
Додано
18 березня
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку