17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Опис інноваційного проекту з математики

Про матеріал

Тема проекту: «Проектно-дослідницька діяльність на уроках математики як засіб розвитку пізнавальної активності учнів».

Актуальність проекту. В даний час велике значення приділяється підвищенню якості навчально-виховного процесу. Напрошується питання «Як досягти цього, які вибрати форми і методи?». Одним із способів реалізації даного принципу може виступити організація творчої, дослідницької і проектної діяльності учнів, в основі яких лежить розвиток пізнавальних навичок учнів, умінь самостійно здобувати інформацію, орієнтуватися в інформаційному просторі та конструювати свої знання, вміння бачити, сформулювати і вирішити проблему, вміння приймати суб'єктивне рішення.

Перегляд файлу

Державний навчальний заклад

«Бердичівське вище професійне училище»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                     Розробив

                                                                                                  викладач фізики

                                                                                            Осипчук О.В.

 

2015 р.

Тема проекту: «Проектно-дослідницька діяльність на уроках математики як засіб розвитку пізнавальної активності учнів».

Актуальність проекту. В даний час велике значення приділяється підвищенню якості навчально-виховного процесу. Напрошується питання «Як досягти цього, які вибрати форми і методи?». Одним із способів реалізації даного принципу може виступити організація творчої, дослідницької і проектної діяльності учнів, в основі яких лежить розвиток пізнавальних навичок учнів, умінь самостійно здобувати інформацію, орієнтуватися в інформаційному просторі та конструювати свої знання, вміння бачити, сформулювати і вирішити проблему, вміння приймати суб'єктивне рішення.

Для початку відповімо на запитання «чи Може учень бути дослідником?».

Багато хто вважає, що людина може стати дослідником лише тоді, коли придбає життєвий досвід, буде мати певний запас знань і вмінь. Насправді для дослідження не потрібний запас знань, той, хто досліджує повинен сам «дізнатися», «з'ясувати», «зрозуміти», «зробити висновок». Дослідницька діяльність є вродженою потребою, потрібно тільки її розвивати, а не пригнічувати і в цьому певну роль відіграють навколишнє середовище, батьки і навчальна установа.

Основна мета інноваційного проекту: використання проектно - дослідницької діяльності в навчально-виховному процесі з метою підвищення якості знань, умінь і навичок учнів.

З мети випливають завдання:

  • підвищити рівень пізнавальних здібностей учнів через проектно-дослідницьку діяльність;
  •  підвищити інтерес та мотивацію учнів до вивчення математики;
  •  розвивати навички самостійної діяльності учнів;
  •  розвивати здатність висловлювати і захищати власну точку зору з даної проблеми;
  •  сприяти вмотивованого вибору своєї діяльності і соціальної адаптації учнів.

Необхідні умови для реалізація проектно - дослідницької діяльності. Подальшу роботу можна спланувати наступним чином:

1. Надати учням ДНЗ «Бердичівське ВПУ» можливість вибрати тему проекту, а також планувати роботу, реалізовувати свій проект.

2. Організувати розподіл тем по групах, ролей і функцій у групі.

3. Сприяти прояву пошукової активності учнів в ході дослідницької діяльності, коли існує лише приблизне уявлення про очікуваний результат.

4. Підтримувати і заохочувати використання учнями різних напрямків пошуку інформації, різних методів дослідження.

5. Консультувати учнів на всіх етапах роботи.

6. Організувати підведення підсумків на проміжних етапах роботи.

7. Надала учням ДНЗ «Бердичівське ВПУ»  можливість для самооцінки виконаних ними проектів і роботи над ними.

8. Організувати святкову по формі і серйозну за змістом презентацію усіма учасниками проекту їх освітніх проектів.

9. Провести вихідну діагностику «Моє ставлення до проектно-дослідницької діяльності з математики».

Етапи реалізації проекту

Етап

Сроки реалізації

проекту

Опис діяльності

І

Січень

2015-2016 н.р.

(організаційний)

На цьому етапі учням необхідно надати допомогу у виборі теми, дати рекомендації з підбору літератури. Разом встановити тимчасові рамки і графік консультацій.

ІІ

Лютий-квітень

2015-2016 н.р.

(основний)

Тут ведеться копітка робота учня над складанням плану, доборі матеріалу для проекту, рішенням завдань. Ось де їм дуже допомагають навички творчої самостійної роботи. Виконуючи проект, учні істотно поглиблюються в даній темі. Під час реалізації даного етапу викладач консультує учнів, та здійснює контроль над їхньою діяльністю.

ІІІ

Травень

2015-2016 н.р.

(завершальний)

  1. Учні оформляють свою роботу, готують комп'ютерну презентацію свого проекту.
  2. Представлення проектів.

 

В ході роботи над проектами використовуються основні методи:

  • формування переконання у соціальній та особистій значущості навчання;
  • проблемна, евристична бесіда;
  • диспут;
  • метод пошуку необхідної інформації;
  • аналіз;
  • методи активізації творчого мислення.

Проектно-дослідницька діяльність формує в учнів уявлення про те, що математика носить міждисциплінарний характер, а її методи і підходи використовуються людиною в різних областях своєї діяльності. В результаті роботи над проектом учні можуть проявити себе, відчути успіх, показати себе перед одногрупниками, придбати важливі вміння:

  • відзначати успіхи один одного;
  • обговорювати спільно досліджуваний матеріал;
  •  аналізувати завдання та визначати їх види;
  •  працювати з книгами та іншими публікаціями з математики та історії математики;
  •  перетворювати інформацію в інші форми (слова, малюнки, діаграми);
  •  радіти досвіду спільної роботи;
  •  виступати перед аудиторією, займати активну позицію при захисті результатів своєї роботи;
  •  співпрацювати, незважаючи на індивідуальні відмінності.

В якості очікуваних результатів проекту, можна виділити наступні:

  • формування ключових компетенцій учнів у процесі навчання і у позаурочній діяльності;
  •  підвищення мотивації учнів до навчання;
  •  опанування комп'ютерної грамотності навчаються, підвищення рівня комп'ютерної грамотності у викладача;
  •  організація самостійної та дослідницької діяльності ;
  •  розвиток просторового мислення, пізнавальних здібностей;
  •  сформувати в учнів вміння до проектно - дослідницької діяльності:
  •  використовувати знання і вміння для розуміння інформації, представленої в різній формі;
  • інтегрувати інформацію з різних джерел;
  •  розробляти форми подання інформації, переходити з однієї форми подання до іншої;
  •  приймати рішення у відповідності до умов поставленої проблеми, проводити аналіз системи, її планування для досягнення мети;
  •  дослідити отримане рішення і при необхідності шукати додаткову інформацію, оцінювати рішення;
  •  обирати форму подання отриманого результату і викладати його зрозуміло для інших людей;
  •  уміння планувати свою діяльність.
  •  придбання досвіду працювати у співробітництві.

На закінчення свого інноваційного проекту хочу зазначити, що застосування проектно-дослідницької діяльності дає можливість навчитися самостійно здобувати і застосовувати отримані знання, швидко адаптуватися в новій ситуації, самостійно і відповідально приймати рішення, працювати в колективі. Ефективне освіта неможлива без такої активної самостійної діяльності учня. Якщо учень зуміє впоратися з роботою над навчальним проектом, можна сподіватися, що у справжньому дорослому житті він виявиться більш пристосованим: зуміє спланувати власну діяльність, орієнтуватися в різноманітних ситуаціях, спільно працювати з різними людьми, тобто адаптуватися до мінливих умов. Очевидно, що вчити потрібно саме того, що може стати в нагоді, тільки тоді наші учні зможуть гідно представляти досягнення вітчизняної освіти.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку