Опис методики та обгрунтування вибору проблеми навчального закладу

Про матеріал
Робота над єдиною методичною проблемою є своєрідним дороговказом для педагогічних працівників ліцею. Проблема, яка вибрана колективом, не тільки актуальна, але й перспективна, вона працює на майбутнє й відповідає вимогам наступності.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Чернігівський професійний ліцей залізничного транспорту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Підготувала:

         методист

Корж Н.М.

 

 

 

 

 

 

 

Чернігів, 2020 р.

Актуальність та обґрунтування вибору методичної проблеми

 

На сучасному рівні розвитку цивілізації особливу роль відіграє інноваційний потенціал суспільства, що потребує людей, здатних системно й конструктивно мислити, швидко знаходити потрібну інформацію, приймати адекватні рішення, створювати принципово нові ідеї в різних галузях знання. А це у свою чергу формує соціальне замовлення на нові підходи в системі освіти, нове педагогічне мислення, нове ставлення педагога до своєї діяльності, результатом якої має бути виховання «інноваційної людини».

Реалії сьогодення вимагають від випускників професійно-технічних навчальних закладів бути конкурентоспроможними на ринку праці, бути здатними практично розв’язувати життєві та професійні проблеми, що постають перед ними, свідомо робити вибір та знаходити нестандартні рішення в складних ситуаціях і нести за них відповідальність. Тому завданням ЧПЛЗТ повинна стати підготовка випускника, здатного адекватно реагувати на зміни оточуючого світу, озброєного компетентностями, які дозволять йому реалізовувати свої потенційні можливості. Отже, виникає об'єктивна потреба удосконалення навчально-виховного процесу, в якому б створюватися передумови успішної професійної освіти.

Організувати таке навчання можливо шляхом  впровадження в практику роботи педагогами сучасних підходів (компетентісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного) до викладання  навчальних предметів, новітніх освітніх технологій, що вимагає від педагога високої професійної майстерності та компетентності. Про відповідний освітній рівень педагога, як головну передумову здійснення навчання і виховання, писали видатні педагоги-гуманісти ХХ століття С.Русова та В.Сухомлинський. С.Русова підкреслювала, що педагог повинен мати “широку схему освіти”, “високу освіту” – загальну і фахову, яку зуміє використовувати у житті, викликаючи у дітей інтерес і цікавість. В.Сухомлинський писав про ерудованого, інтелектуально розвиненого педагога, зокрема, про досконале володіння ним знаннями зі своєї спеціальності. Педагог, на його думку, повинен знати в десять, двадцять разів більше, ніж буде викладено на уроці. Тільки за такої умови педагог зможе пробудити інтерес до пізнання, жадобу знань в учнів.

При визначенні єдиної методичної теми враховувались такі вимоги:

  •           Актуальність теми для діяльності педагогічного колективу; відповідність розвитку колективу щодо реалізації конкретних завдань, які випливають з методичної теми;
    •     Співзвучність теми сучасним педагогічним ідеям та концепціям;
    •     Колегіальний вибір теми усім педагогічним колективом з урахуванням всіх думок;
    •      Цілісність – охоплення методичною темою як навчально-виробничої, так і виховної роботи.

Робота над єдиною методичною проблемою є своєрідним дороговказом для педагогічних працівників ліцею.

Ось уже третій рік поспіль вся методична робота Чернігівського професійного ліцею залізничного транспорту спрямована на вирішення  єдиної  методичної проблеми  «Впровадження сучасних технологій навчання як засобу підвищення якості знань і вмінь учнів» за окремими планами роботи методичного кабінету, засідань методичної ради, педагогічної ради, інструктивно-методичних нарад, педагогічних семінарів, тренінгів, Школи молодого педагога, Школи передового педагогічного досвіду,  педагогічних читань, самоосвітньої діяльності педагогів ліцею засідань методичних комісій та інших форм.

Для ефективної організації роботи над проблемою ми обрали маркетинг інновацій - аналіз існуючих умов та бази, вивчення запитів споживачів інновацій, розробок, системи дій з реалізації інновацій у діяльності ліцею. Методисту, який організовує інноваційну діяльність, важливо вміти оцінити інноваційний потенціал педагогічного колективу, який характеризується трьома показниками:

- сприйнятливість;

- підготовленість до засвоєння новизни;

- ступінь новаторства в колективі.

Цей напрямок реалізували через діагностування педагогів та аналіз бази методичного кабінету, що стало основою для планування діяльності методичної служби, визначення пріоритетних завдань методичного супроводу. Така організація роботи на діагностичній основі дає змогу виявити прогалини у роботі з педагогами і водночас визначити сильні сторони майстра в/н або викладача, накреслити шляхи їх зміцнення і розвитку.

Враховуючи актуальність єдиної методичної проблеми, головна мета методичної роботи ліцею у забезпеченні якості інноваційного супроводу освітнього процесу шляхом спільного пошуку, відпрацювання і впровадження кращих традиційних та інноваційних взірців педагогічної діяльності, обміну досвідом, вироблення єдиних підходів, критеріїв, норм і вимог до оцінювання результатів освітньої діяльності учня та педагогічної діяльності викладача та майстра виробничого навчання.

Методична служба навчального закладу пріоритетними цілями своєї діяльності  вбачає у наданні реальної дієвої допомоги педагогам у процесі розвитку їхньої майстерності, творчого потенціалу кожного педагога, підвищення професійної компетентності, орієнтування на успіх, створення належного іміджу навчального закладу. Одним із головних принципів методичної роботи є системність, а всі заходи об’єднані в цілісну систему діяльності педагогічного колективу ЧПЛЗТ. У центрі всієї системи – єдина методична проблема, згідно з якою ліцей планує всі свої завдання. Складається єдиний план роботи педагогічного колективу на навчальний рік. Плани роботи педагогічної ради, інструктивно-методичних та методичних нарад узгоджені з планами роботи методичних комісій, з перспективним планом роботи педагогічного колективу навчального закладу.

Проблема, яка вибрана колективом, не тільки актуальна, але й перспективна, вона працює на майбутнє й відповідає вимогам наступності. Водночас вона непроста. Природно, що не можна одночасно відійти від стереотипів на рівні кожного педагога й запрацювати по-новому.

Вибір методичної проблеми обумовив розробку поетапного визначення її реалізації, форми і методи роботи, провідні ідеї, основні напрямки та очікувані результати, основним із яких є:

1. Створення психолого-педагогічних умов для успішного навчання та виховання, формування особистості, яка має навички роботи в умовах сьогодення, може критично мислити.

2. Формування особистості здатної до організації власних прийомів самонавчання, відповідальної за рівень особистісної самоосвітньої діяльності, особистості, що прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни.

3. Розкриття здібностей кожного учня, виховання особистості, готової до життя у високотехнологічному, конкурентному світі.

Реалізація теми спланована за наступним алгоритмом:

  •            Вибір (постановка) методичної теми (проблеми).
  •            Ознайомлення з висвітленням проблеми в психолого-педагогічній літературі.
  •            Забезпечення теоретичної та психологічної готовності педагогів до впровадження нових наукових ідей, концепцій, рекомендацій.
  •            Уточнення методичної проблеми і складання плану її реалізації.
  •            Пошукова діяльність педагогічного колективу з вирішення завдань методичної проблемної теми.
  •            Аналіз та узагальнення результатів пошукової діяльності, формування перспективного педагогічного досвіду з обраної теми.
  •            Впровадження в практику роботи педагогів нових педагогічних ідей, концепції, рекомендацій.
  •            Підведення підсумків результатів роботи над методичною темою.
  •            Літературне оформлення результатів колективної роботи.

Робота над єдиною методичною темою у навчальному закладі має свої особливості: вона носить циклічний характер; у її реалізації беруть участь всі члени педагогічного колективу; вона охоплює виховну та позаурочну роботу, навчально-виробничу. Реалізується робота над темою через традиційні, колективні та індивідуальні форми методичної роботи і спланована на чотири роки.

Форми та методи роботи:

Педагогічні ради, інструктивно-методичні наради, наради при директорі, педагогічні читання та психолого-педагогічні семінари, тренінги, уроки теоретичного та виробничого навчання, показові заходи, позаурочні заходи. Діагностика, анкетування викладачів та майстрів в/н, учнів та їх батьків, моніторинг результатів та їх динаміка.

Відвідування уроків, позаурочних заходів з метою дослідження впливу застосування сучасних технологій навчання на формування передумов успішної професійної освіти та підготовку випускника навчального закладу конкурентоспроможного робітника на ринку праці.

Аналіз результатів моніторингу.

Видання наказу про результати роботи педагогічного колективу над методичною проблемою.

Робота педагогічного колективу над методичною темою простежується в таких плануючих документах:

- визначена у Програмі розвитку та щорічному плані роботи; Єдиному плані методичної роботи;

- висвітлена у наказі про організацію методичної роботи;

- простежується через внутрішньоліцейний контроль;

- висвітлена у планах роботи методичних комісій;

- визначена у планах самоосвіти кожного члена педагогічного колективу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 грудня 2020
Переглядів
818
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку