На сучасному етапі розвитку освіти в Україні взаємини між учасниками навчально-виховного процесу ґрунтуються на принципах педагогіки співробітництва, що передбачає взаємну довіру, взаємоповагу, що сприяють вирішенню завдань фізичного виховання учнів сучасної школи.
На сучасному етапі розвитку освіти в Україні взаємини між учасниками навчально-виховного процесу ґрунтуються на принципах педагогіки співробітництва, що передбачає взаємну довіру, взаємоповагу, що сприяють вирішенню завдань фізичного виховання учнів сучасної школи.
Комплексне вирішення завдань фізичного виховання школярів – справа всього педагогічного колективу, що здійснюється відповідно до Положення про організацію фізичного виховання в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах (наказ МОН України від 02.08.05 № 458) і Системи організації фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи в дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладах (наказ МОН України від 21.07.03 № 486).
Одним із важливих компонентів усебічного гармонійного розвитку особистості є фізичне виховання. Збереження здоров’я дитини – найважливіша вимога до діяльності всіх інституцій і закладів, що займаються підростаючим поколінням. Особливо гострою ця вимога є до системи освіти, адже вона охоплює значний за часом відрізок людського життя, причому це період (від дошкільного віку до юності), коли людина найбільш вразлива.
Мета фізичної культури в Дашівській загальноосвітній І - ІІІ школі - збереження й зміцнення здоров’я учнів, розвиток рухових здібностей, підвищення рівня фізичної підготовленості, формування ціннісних орієнтацій щодо здорового способу життя та надає учням можливість:
Впродовж 2011-2012 навчального року вчителі фізичної культури, нашої школи, працювали над розкриттям проблемної теми «Забезпечення всебічного розвитку дитини як особистості, її спортивних нахилів, здібностей і талантів під час навчально-тренувального процесу, на уроках фізичної культури шляхом впровадження інноваційних технологій та методик». Для забезпечення фізичної підготовки учнів у навчальному закладі відсутні необхідні умови. Дашівська школа не має спортивної зали, але є спортивні майданчики, які знаходяться в доброму стані. Проблемою залишається поповнення та заміна спортивного обладнання та інвентарю.
З метою залучення дітей до занять фізичною культурою, спортом та пропаганди здорового способу життя в школі за минулий навчальний рік було проведено ряд спортивних змагань, заходів, вечорів. У 2011-2012 навчальному році функціонувало 3 спортивні секції, у яких займалося понад 45учнів: легка атлетика, волейбол, спортивний туризм, баскетбол (хлопці та дівчата), футбол дівчата.
У відповідності до перспективних та річних планів роботи відділу освіти Іллінецької райдержадміністрації 2011-2012 навчального року проведено ряд спортивних та оздоровчих заходів: районна Спартакіада школярів, фізкультурно-оздоровчий патріотичний фестиваль школярів України «Нащадки козацької слави», дитячо-юнацьку військово-спортивну патріотичну гру «Сокіл» («Джура») Українського козацтва, «Тато, мама, я – спортивна сім'я», «Старти надій», «Веселі старти», змагання з міні-футболу, змагання з футболу присвяченні «Євро - 2012» тижні військово-патріотичного виховання та фізичної культури і спорту, місячники фізичної культури та спорту, Олімпійський тиждень та інше.
Робота в методичному об’єднанні спонукала вчителів підвищити свій фаховий рівень, сприяла взаємному збагаченню членів методичного об’єднання педагогічними знахідками, дала змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег, забезпечувала підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.
«Хто спортом займається, той сили набирається» - з таким девізом пропрацювали цілий рік вчителі нашої школи.
У березні в м. Іллінці відбувся І етап Національного Кубку шкільного футболу ЄВРО - 2012 у Вінницькій області, у якому школярі Дашівської ЗОШ І – ІІІ ступенів прийняли участь і завоювали ІV місце.
Юні футболісти довели, що на Іллінеччині росте гідна зміна знаменитим спортсменам України. Юнаки із сільських шкіл, в яких здоровий спосіб життя прищеплюється з перших днів навчання, переконані, що гра у футбол виховує в кожному лідерські якості, дух переможця, товариські стосунки.
Схожу думку про сильні сторони футболу висловив методист відділу освіти Іллінецької райдержадміністрації Матвієнко Станіслав Павлович: «Вітаємо команду з досягнутим успіхом та зичимо яскравих перемог на майбутніх випробуваннях.»
Спорт стає засобом виховання тоді, коли він - улюблене заняття кожного, про це знають учні нашої школи. Активну участь прийняли у районних змаганнях з баскетболу.
Юні спортсмени завжди мали підтримку із сторони учителів.
У вересні місяці, коли дітки відпочивши прийшли до школи їх охоче зустріло свято, яке було присвячене «Олімпійському тижню».
Лінійка присвячена «Олімпійському тижню»
Ведуча І. Перший тиждень навчання в школі присвячений спорту. Діти – олімпійське майбутнє України. Спорт – це здоров’я, сила міць, вічна молодість. Тому давайте змагатись, перемагати, відкривати свої спортивні вміння.
Лунають музика і сміх усюди,
Щастя усім бажаємо,
Хай на планеті мир і радість будуть.
Нам до снаги всіх звершень висота.
Якщо здоров’я є, тоді і щастя є,
Це знають всі це істина проста.
Ми – шкільна родина –
Даємо слово гідно пронести,
Бо ми майбутнє України.
Спорт – миру посол на Землі,
Він радість і справедливість,
І плідність, і виклик, й веління душі.
Ведучий ІІ. Історія Олімпійських ігор бере початок у Давній Греції. Саме там, у містечку Олімія відбувалися ці славно звісні змагання. Вини були святом миру, сили духу, краси тіла і розуму. Вони відбувалися понад тисячу років, доки римський імператор Феодосій І заборонив їх проведення. Перші Олімпійські ігри сучасності відбулися 1896 року в Афінах, і з того часу і з того часу вони відбуваються кожного року.
Ведучий І Символ Олімпійських ігор – п’ять переплетених кілець, що символізують толерантність і дружбу міх п’яти контингентів, які беруть участь у змаганнях.
Ведучий ІІ Девіз Олімпійських ігор – «Швидше. Вище. Сильніше».
Ведучий І На Олімпійському прапорі зображено п’ять переплетених кілець (синього, чорного, жовтого, та зеленого кольору) на білому полотнищі.
Право пронести та підняти Олімпійський прапор надається кращим спортсменам школи, переможцям районних змагань з легкої атлетики, учениці 9 класу Ємсенко Нілі та Лівому Максиму, учню 8 – Б класу.
Ведучий ІІ. Олімпійський вогонь – це символ, що об’єднує всіх людей на планеті. Це втілення перемоги людського духу. Хай він буде на нашому святі символом миру добра та дружби.
Ведучий І. Право пронести Олімпійський факел надається учню 10 класу Остаповцю Богдану.
Надію кожному із нас,
Він – сяйво наше,
Наш – дороговказ!!!
ВедучийІІ. В спорті в нас нема завад!
Брати участь кожен рад!
Це не важко нам зробити!
Можем клатвою підтвердити!
Ведучий І Клянемось виявляти волю і терпіння!
Клянемось…
Клянемось проявляти благородство і мужність!
Клянемось…
Клянемось поважно ставитись до суперників!
Клянемось…
Клянемось бути чесними!
Клянемось…
Ведучий ІІ. Слово надається Директору школи Олександру Петровичу Кулькову.
Ведучий І. Лінійка присвячена «Олімпійському тижню» оголошується закритою.
Спорт: розвага до сьомого поту. Про це точно знають усі учасник змагань міні – футболу присвяченому «Дню фізкультурника», які відбулися на території Дашівської школи. Організаторами свята були адміністрація школи та селищний голова.
Під гучні звуки гімну України на змагання прибуло та вишикувалось сім команд Іллінецького району, а також серед запрошених була команда Теплицького району.
В кінці змагань команди були нагородженні кубком, грамотами.
Біг – здоров’я! Про це знає учениця нашої школи Ємсенко Ніла, яка стала переможцем районних змагань з легкої атлетики та зайняла ІV місце в обласних.
«Вона не тільки мені сестра, вона моя вчителька» - так говорить Ємсенко Іван про Нілу.
Про спорт не забували ми і коли відпочивали у літньому таборі «Дружба».
У квітні місяці по всій Україні було проголошено місячник упорядкування спортивних майданчиків. Учні та учителі нашої школи віднеслися до цього також позитивно і взяли активну участь.
У травні наша школа захищала честь Іллінецького району на обласних змаганнях з військово-патріотичної гри „Сокіл” („Джура”).
Метою гри „Джура” є виховання юних патріотів України на засадах національної гідності, високої самосвідомості та активної громадянської позиції, здорового способу життя духовно багатої та фізично розвиненої особистості.
Основні завдання гри „Джура”:
Здоров’я – не все, але все без здоров’я – ніщо.
(Сократ)
Таких слів і дотримується наша медична сестра, яка постійно працює із нашими учнями та вчителями школи.
Сучасна молодь не розуміє сенс життя і його справжню цінність. Своїми
проявами девіантної поведінки вони не лише руйнують своє здоров’я, а й
здоров'я майбутнього покоління, своїх дітей та внуків – майбутнього нашої нації.
Знання про будову і функціонування власного організму потрібні кожній людині незалежно від ї посади, освіти чи віку. Кожна людина має навчитися жити так, щоб не заподіяти шкоди ані своєму здоров’ю, ані здоров’ю оточуючих, і завжди пам’ятати, що людина – найвищий продукт природи, але для того, щоб отримати насолоду від скарбів природи, вона має бути здоровою, сильною та розумною.
Діяльність учителя фізкультури має багато спільного з будь-якою виробничою діяльністю. Вона включає у себе мету, засоби праці, технологію, виконавців.
Кінцевою метою занять фізкультурою є зміцнення здоров'я учнів, забезпечення їхнього всебічного розвитку, підготовка до життя. Кінцева продукція: знання, рухові вміння і навички, високий рівень фізичної підготовленості, особистісні якості учнів — моральні, емоційно-вольові, Інтелектуальні, естетичні.
Педагогічна майстерність та педагогічна техніка вчителів фізичної культури Дашівської школи.
Педагогічні вміння, сформовані на основі особистих здібностей для виконання педагогічних функцій, лежать в основі педагогічної майстерності. Педагогічна майстерність визначається як мистецтво навчання І виховання, що постійно вдосконалюється. Вона передбачає наявність педагогічних здібностей, загальну культуру, компетентність, широку освіченість, психологічну грамотність та методичну підготовку; здатність зрозуміло викладати учням навчальний матеріал, робити його доступним для дітей, викликати інтерес до предмета, активізувати учнів. Учитель повинен уміти належним чином реконструювати, адаптувати навчальний матеріал, трудне робити легким, складне — простим, незрозуміле — зрозумілим.
Сьогоднішнє розуміння професійної майстерності включає здатність не тільки доносити знання, популярно і зрозуміло викладати матеріал, але й організовувати самостійну роботу учнів, розумно І тонко "диригувати" пізнавальною активністю учнів, спрямовувати її в потрібному напрямі.
Педагогічні вміння представляють собою сукупність різноманітних дій учителя. Вони виявляють індивідуальні особливості вчителя і свідчать про його предметно - професійну компетенцію. Особистим прикладом на кожному уроці учитель повинен показувати дітям свої професійні навички. Цим самим він заохочує школярів до ще більшого особистого розвитку фізичних якостей школярів. Своїм професійним напрямком вважаю розвиток у школярі туристичних навичок. На уроках та в позаурочний час розвиваю у дітей цікавість до туризму. Застосовую різні форми роботи: орієнтування на місцевості за допомогою компаса, стрибки по купинах, крос похід, розкладання намету, утримання рівноваги, вело крос, біг на витривалість.
Зацікавлюю дітей і сама дуже зацікавлена в цій роботі, тому приймаю щорічну участь в туристичних походах вчителів району.
Фізичний розвиток був у древні віки і залишиться у майбутньому.