"Опорний конспект - конструктор 7 клас НУШ з музичного мистецтва"

Про матеріал
Тема: «Етнічні мотиви у класичній і сучасній музиці.» Музика Сходу, Африки, традиційні музичні інструменти. Електронне аранжування. ММ за підручником "Мистецтво". Авторів: Л. Масол, О. Калініченко для 7 класу за програмою НУШ (до підручника 2024 року випуску).
Перегляд файлу

 

Опорний конспект-конструктор 7 клас НУШ.

Розділ 4. Урок № 7. ММ.

Тема: «Етнічні мотиви у класичній і сучасній музиці.»

Музика Сходу, Африки, традиційні музичні інструменти. Електронне аранжування.

 

ММ за підручником "Мистецтво".  Авторів: Л. Масол, О. Калініченко для 7 класу за програмою НУШ (до підручника 2024 року випуску).

https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/7-kl-nush/Mystectvo%207kl%20Block%20IMZO.pdf

 

Мета уроку:

-розвити вміння і навички слухання музичних творів;

-навчити дітей інтерпретувати етнічні мотиви у класичній і сучасній музиці;

-пояснити новий теоретичний матеріал про етнічні мотиви у класичній і сучасній музиці;

-виховати в учнів емоційні почуття сприймання етнічної музики.

 

Очікувані результати:

П (пізнавальна):

  • пізнають різні види мистецтва: етнічні мотиви в класичній та сучасній музиці;
  • вивчають традиційні музичні інструменти;
  • цікавляться створенням електронних аранжувальних композицій.

Д (діяльнісна):

  • характеризують особливості етнічних мотивів у класичній та у сучасній музиці;
  • досліджують історію етнічних мотивів;
  • грають у музично-дидактичні ігри;
  • створюють електронні аранжувальні композиції.

С (становлення):

  • висловлюють свої думки стосовно етнічних мотивів, класичної та сучасної музики;
  • аналізують згенеровану ШІ;

КК (формування ключових компетентностей):

  • вільно володіють державною мовою;
  • гарно навчаються;
  • інноваційні;
  • культурно компетентні.

Міжгалузева інтеграція:

  • мовно-літературна освітня галузь;
  • історична освітня галузь.

Поняття: етнічні мотиви, класична музика, сучасна музика, електронне аранжування, традиційні музичні інструменти.

 

    ХІД УРОКУ

 

Організаційно – мотиваційний етап:

Сьогодні, як і раніше, ми дистанційно подорожуємо, а отже, потрапимо до дуже неймовірних етнічних мотивів, які звучатимуть і в класичній музиці, і в сучасній музиці.

Спробуємо дослідити етнічні мотиви.

 

Тема уроку: «Етнічні мотиви у класичній і сучасній музиці.»

Навчатися будемо граючись! В інтерактивному опорному конспекті

зібрано корисне і цікаве: «Тестування» , «Флеш карти», тестова гра – «Симфонічний оркестр», «Музичний ребус», «Анаграма», «Українські народні інструменти», «Аранжування творів», «Аранжування. Перевіряємо досягнення», «Музичні інструменти. Класифікація».

На уроці будемо слухати музику, співати пісню, переглядати презентацію по темі, звучатиме традиційна східна музика:

 Томіта Ісао - саундтрек до кінофільму -  «Сутінковий самурай», Клод Дебюссі- «Місячне сяйво, Кара Караєв – танець із балету – «Стежкою грому», Шакіра – «Waka Waka».

 

https://www.youtube.com/watch?v=2FAjBBfDAtE&t=5s&ab_channel=%D0%A2%D0%B0%D1%82%D1%8C%D1%8F%D0%BD%D0%B0%D0%A1%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE

 

Художньо-творча діяльність: «Арабська ніч» з к/ф «Аладін».

Давайте пригадаємо особливості пентатоніки. Що лежить в основі музики народів Сходу. На яких клавішах легко зіграти цей лад?

 

Трохи історії.

У Стародавньому Китаї було засновано придворну академію танцю і музики, адже цим видам мистецтва надавали магічної сили. Їх вважали важливими для досягнення гармонії душі й тіла, обов’язковими елементами навчання дітей.

Етномузична подорож до Індії, країни йогів і чаклунів, — це немов запрошення до царства тужливих мелодій заклинача змій, де панує атмосфера медитації, внутрішній спокій, рівновага. Давайте поринемо і ми у захопливу красу східного музикування. https://www.youtube.com/watch?v=OVYWakjMekc&t=18s&ab_channel=SelectedRelaxingMusic

Китайська традиційна музика. https://www.youtube.com/watch?v=sX9ZKKYKnMk&t=8s&ab_channel=AwesomeMovies

Японська та індійська музика для медитації (звуки природи, пейзажі). Загадкова вода.

Актуалізація знань навчальної діяльності:

«Тестування.», « Флеш картки.»

https://naurok.com.ua/test/testing/9d9f4f88-32fd-409e-bec0-7a2489dacfda

 

Повідомлення нового матеріалу:

 

https://www.youtube.com/watch?v=2FAjBBfDAtE&t=5s&ab_channel=%D0%A2%D0%B0%D1%82%D1%8C%D1%8F%D0%BD%D0%B0%D0%A1%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE

 

Нотна грамота. Ти вже знаєш, що означає слово «пентатоніка», яке походить від грецьких слів pente — «п’ять» і tonos — «звук». Цей лад застосовують у народній і сучасній музиці країн Азії, Африки, Америки. Елементи пентатоніки є і в деяких українських піснях, у блюзі, сучасній рок-і попмузиці.

Існують різні типи пентатоніки: безпівтонова (китайський лад), півтонова (у японській та індійській музиці), змішана, що поєднує риси перших двох (у музиці деяких африканських народів) тощо.

Ісао Томіта (1932—2016) — японський композитор, відомий у галузі електронної музики й кіномузики. Народився у місті Токіо. Ще в шкільні роки він самотужки опановував музику. Студіював історію мистецтв в університеті. Томіта створював власні електронні композиції та аранжував твори європейських композиторів.

 Ісао Томіта - Саундтрек до кінофільму «Сутінковий самурай».https://www.youtube.com/watch?v=Sst2cB51I7I&t=105s&ab_channel=GlennReturns

Клод Дебюссі. Місячне сяйво (в електронному аранжуванні).https://www.youtube.com/watch?v=Fd1WWEUHSu0&ab_channel=danyan11

 Поміркуйте, як європейська музика набуває східних рис в електронній версії японського аранжувальника. Схарактеризуйте екологічні, фантастичні, космічні мотиви.

Метод стимулювання та активності: інтерактивна гра- «Вокальна музика. Типи голосів».

https://wordwall.net/uk/resource/35582373/%d0%bc%d0%b8%d1%81%d1%82%d0%b5%d1%86%d1%82%d0%b2%d0%be/%d0%b2%d0%be%d0%ba%d0%b0%d0%bb%d1%8c%d0%bd%d0%b0-%d0%bc%d1%83%d0%b7%d0%b8%d0%ba%d0%b0%d1%82%d0%b8%d0%bf%d0%b8-%d0%b3%d0%be%d0%bb%d0%be%d1%81%d1%96%d0%b2

Арабська ніч.

  1. Я приїхав здаля, Де гаряча земля,

 Де верблюди між дюн пливуть.

 Де радіють гостям, Та не всім, ти затям,

Бо зухвальців не люблять тут!

  1. Сонце смажить кістки,

Вітер носить піски, А від спеки скипає чай.

 Отже, часу не гай, А на килим сідай

І в країну казок прилітай.

Приспів:

 Арабських ночей нас подих пече!

Там стільки турбот, там стільки пригод,

Від них не втечеш! Місяця край із-за хмар визира,

Його не гніви і ґав не лови, Бо ніч- це не гра.

 

Давайте разом заспіваємо пісню: «Арабська ніч».

https://www.youtube.com/watch?v=9FNeyHdCktM&ab_channel=%D0%9C%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE66%D0%A8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0

 

Сприйняття мистецтва:

Азербайджанський композитор Кара Караєв у танці з балету «Стежкою грому» відтворив дух і ритм африканської обрядової музики. Головна інтонація багаторазово повторюється, ніби заклинання.

https://www.youtube.com/watch?v=ZC_vANxmqFc&t=5s&ab_channel=BrassOrchestraChannel

На якому інструменті виконується головна тема танцю? Як у танці змінюються динаміка, темп, ритм? Які етнічні мотиви використано в пісні Шакіри? Виконай її як «руханку» разом зі співачкою і танцівницями з кліпу.

Перегляньте фільм, давайте вивчимо пісню українською мовою. Перед виконанням простукаймо ритм, зверніть увагу на інтонаційно складні фрагменти мелодії, які проспіваємо окремо. Давайте виконаємо пісню  «Арабська ніч» з виразними рухами (пластичне інтонування).https://www.youtube.com/watch?v=9FNeyHdCktM&ab_channel=%D0%9C%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE66%D0%A8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0

Узагальнюю, аргументую, систематизую: Чи все ви зрозуміли на уроці? Яка інформація виявилася складною? Застосуй емоджі для самоконтролю і самооцінки (намалюй смайлики, виріж стікери й прикріпи їх у тексті підручника біля відповідного фрагменту). Який своєрідний лад використовується в музиці східних народів? Чому, на твою думку, для релаксації рекомендують слухати саме східну музику? Самостійне дослідження, медіапошук Поцікався музичними інструментами різних народів світу. Віднайди оригінальні зразки, звучанням і формою яких ти здивуєш однокласниць та однокласників. Поділіться своїми знахідками в мережі. Фантазую, експериментую, дію Імпровізуй на ударних інструментах різні ритми африканських танців.

Інтерактивна гра: «Музичні інструменти. Підбери аудіо.»

https://learningapps.org/view8731566

Узагальнення вивченого матеріалу:

  • Поясніть , чи сподобались вам етнічні мотиви?
  • Що більш запам'яталось при слуханні музики?
  • Порівняйте етнічні мотиви у класичній та сучасній музиці.
  • Поміркуйте, чому саме така ваша думка.

Підведення підсумків уроку:

Рефлексія: У наш час східну музику дедалі частіше використовують для релаксації, чимало таких добірок поширюють в інтернеті. Заспокійливі японські мелодії уявно переносять у знамениті японські сади, де кожен звук, мов ніжний подих квітки сакури, резонує з природою, її витонченою гармонією.

https://www.youtube.com/watch?v=SisyqWFkJ_M&t=4s&ab_channel=MusicRelax

Самооцінювання: Визначте свій рівень навчальних досягнень за дпмогою

 

таблиці:

 

Початковий рівень

 (1-3 бали) 

Визначаю, запам’ятовую, можу розказати…

 

Середній рівень

 (4-6 бали)

Можу пояснити, переказую своїми словами…

 

Достатній рівень

(7-8 бали)

Застосовую, пояснюю, досліджую

 

Встановлюю послідовність, порівнюю, визначаю ознаки…

 

Високий рівень

(10-12 бали)

Узагальнюю, створюю, розробляю, висловлюю власну думку

 

 

Домашнє завдання:

Навчіться правильно співати пісню:  Ендрю Андерберг - «Арабська ніч».

Послухайте музику: Клод Дебюссі- « Місячне сяйво (в електронному аранжуванні).

 

docx
Додано
9 листопада 2024
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку