Опорний конспект – це система опорних сигналів, що мають структурний зв'язок і що є наочною конструкцією, яка замінює систему значень, понять як взаємопов'язаних елементів.

Про матеріал
Головна мета опорних конспектів полягає в тому, щоб навчити учнів висловлювати, використовуючи асоціативний символ, який замінює смислові значення. Власне вони розвивають уміння вільно оперувати вивченим мовним матеріалом стосовно теми, ситуації.
Перегляд файлу

Опорний конспект – це система опорних сигналів, що мають структурний зв'язок і що є наочною конструкцією, яка замінює систему значень, понять як взаємопов'язаних елементів. Компакт - графічне відображення теми, що вивчається, під час значного скорочення опорних сигналів. Головна мета опорних конспектів полягає в тому, щоб навчити учнів висловлювати, використовуючи асоціативний символ, який замінює смислові значення. Власне вони розвивають уміння вільно оперувати вивченим мовним матеріалом стосовно теми, ситуації. Уміння вільно користуватися засвоєним матеріалом у зв”язку з темою або залежно від ситуації, яка створилася, і визначається ступінь володіння учнями мовою. На різних етапах навчання опорні конспекти матимуть різний характер. Мова йде не про те, щоб навчання було легким і учень не зазнавав труднощів під час учбового процесу. Навпаки, постійне подолання труднощів є неодмінною умовою такого задоволення. Успіх окриляє людину, невдачі ж позбавляють її віри в свої сили. Не можуть всі однаково встигати, але кожен повинен і може зробити те, що йому під силу. Тому за допомогою опорного конспекту вона створює «ситуацію успіху», зменшує об'єм роботи над опорним конспектом для слабких учнів. Під час роботи з опорними конспектами ставить запитання, складає завдання, які стимулюють особисту, інтелектуальну, мовну активність учнів, підтримуючи і направляючи їх розумову діяльність. Природно, що на початковому етапі розвитку усної мови опорні конспекти украй прості і навіть примітивні. Але це у жодному випадку не означає, що їх не повинно бути зовсім, що їх виконання слід відкласти до того моменту, коли в учня накопичиться достатній обсяг знань із іноземної мови. Спочатку, як зразок, вона робить повідомлення, а потім учень прагне поміркувати, зорієнтуватися, йому ніхто не підказує, що він повинен сказати. Він бачить перед собою опорні сигнали, малюнки, які здатні миттєво відновити в пам'яті відому раніше інформацію. Головне не відштовхувати учнів під час навчання. Їх слід заохочувати для того, щоб вони говорили якомога більше. І якщо в учня виникає скрута, пов'язана з мовним оформленням пропозицій, якщо йому не вистачає слів або він забув що-небудь і щоб міг продовжити свій вислів – учень не повинен боятися звернутися за допомогою до викладача. Тому слово або опорний сигнал і дасть можливість продовжити висловлювання.

Виправлення помилок під час мовлення учнів також вельми істотне питання, яке вимагає особливої уваги. Під час відповіді учня прагне надмірно не фіксувати увагу на промахах і помилках, невдачах і помилкових діях. Помилки записує на окремих картках і віддає їх після повідомлення учнем, що сприяє розкріпаченню, бажанню висловити свої думки, ділитися враженнями, без чого неможливе спілкування. Завдання, яке стоїть під час опанування опорного конспекту полягає в тому, щоб виробити в учнів мовну реакцію, тобто уміння висловлювати свої думки за допомогою підказки – опорного конспекту.

Вимоги до складання опорного конспекту:

  • 1. Лаконічність.
  • 2. Структурність (4-5 зв'язок, логічних блоків).
  • 3. Смисловий акцент (рамки, оригінальне розташування символів).
  • 4. Уніфікація друкарських знаків.
  • 5. Автономність (кожен з 4-5 блоків має бути самостійним).
  • 6. Асоціативність.
  • 7. Доступність відтворення.
  • 8. Кольорова наочність і образність.
  • Опорні конспекти викликають інтерес в учнів, спонукають до творчої праці, сприяють запам'ятовуванню і розвитку пам'яті. Вони дозволяють полегшити процес навчання, додають упевненості, можливості досягти високого рівня інтенсивності й інформативності заняття.

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

zip
Додано
8 липня 2020
Переглядів
5397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку