Оповідання. Головні герої. За Віктором Васильчуком " Про хом’ячка Бориса" (2 клас)

Про матеріал
На уроці використовуються інноваційні технологій початкової освіти, що стимулюють до активної пізнавальної діяльності здобувачів освіти: прийом "Крісло автора", робота в парах, робота з медіа, стратегія "Ромашка Блума", робота в групах, кероване читання з передбаченням.
Перегляд файлу

Тема. Оповідання. Головні герої. «Про хом’ячка Бориса» (за Віктором Васильчуком)

Досліджуємо медіа: перегляд сюжету новин, визначення суттєвої інформації;

Читаємо: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком, читає правильно та виразно вголос різні тексти, знаходить у тексті незнайомі слова, відповідає на питання за змістом, визначає тему та головну думку твору, співвідносить сюжет з власним життєвим досвідом, розповідає про улюблених персонажів, висловлює емоції;

Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил;

Обладнання:  мультимедійна презентація, цеглинки Лего, мячик,  індивідуальні картки.

 

 

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Створення позитивного психологічного клімату класу

      Пролунав дзвінок,

Нас покликав на урок.

На уроці будемо:

Уважні, розумні, організовані, кмітливі.

ІІ.   Мотивація навчальної діяльності

  1.   Вправа «Дешифрувальник» (Хом’як)                   

- Сьогодні до нас на урок завітав гість, а хто це треба розшифрувати слово.                 

Він просить  допомогти вас зібрати із розсипаних зернинок скласти прислівя, прочитати та пояснити його значення.

  1. Робота в парі ( 1 учень біля дошки ).

-         Із добрим дружись, а лихих стережись.

ІІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

 1.  Гра пін-понг.  Хом’як який? (вчитель кидає  м’ячик,  а  учні  називають  ознаку (пухнастий,  гарний. маленький, рудий, швидкий, моторний, кумедний, мякенький, розумний, симпатичний…).

  1. Хвилинка –цікавинка. Досліджуємо медіа (відео  про  хом’ячка).

      Проблемне запитання:

  1. Що полюбляє їсти хомяк?

 

   3.  Робота в зошиті. Каліграфічна  хвилинка.

 

                 12 лютого

             Класна  робота

Прописати

Хх хх хо хм  хом’як Хомка

Досліджуємо слово - хомяк.

-         Зробити звуко-буквений аналіз слова.

-         Дібрати слова-синоніми ( гризун, тваринка …)

-         Досліджуємо речення. Складаємо й записуємо речення зі словом хом’як.

Маленький хомячок полюбляє  зерно.

ІV. Основна частина.

1. Повідомлення теми і завдань уроку.

 – Сьогодні   ми  пригадаємо правило написання  кличок тварин, прочитаємо оповіданням  Віктора  Васильчука «Про  хом’ячка …», знайдемо в тексті головних героїв, дізнаємося  більше   про   звички   хом’ячків.

  1. Крісло автора ….розповідь про Віктора Васильчука … дитина дня

-         Послухайте розповідь про письменника. Запрошую в крісло автора Віктора Васильчука

VII. Вивчення   нової   теми.

1. Робота  з   підручником. Вправа  передбачення.

       Проблемне запитання:

-         Яка тематика моїх творів?

      Я , Віктор Васильчук  - журналіст  і  письменник. Народився  на   Житомирщині.   Написав  такі  твори для дітей : «Гавчик і Курчатко», «Як їжачок ялинку рятував», «Пригоди Сновиди та його друзів». Дитячу книгу

« Мій друг Пончик» написав після того, як прихистив у себе собаку і ми одразу стали друзями. Люблю писати про природу,  тварин, птахів, веселі історії про дітей. Публікую  в газетах, журналах.

Також  я   написав оповідання  «Про   хом’ячка  Бориса», яке  ви   сьогодні   будете   читати.

Вправа «Передбачення»

-         Як ви думаєте про що буде йти  мова в  тексті?

-         Що ж таке оповідання?

-         Невеликий за обсягом художній твір, написаний прозою. У ньому автор описує здебільшого одну подію із життя одного або кількох персонажів. Оповідання можуть бути створені на основі реальних подій, пригодницькі, фантастичні, гумористичні.

 

  1. Словникова робота

Стіна   слів.

У   тексті  зустрічатимуться   такі   слова:

Побавилися – погралися.

Ліпше – краще.

Кудлатий – з довгим  не  розчесаним  хутром.

Карколомний – небезпечний, через  який можна зламати  карк.

Серцевий напад - пов'язаний  з хворобою серця.

  1. Фізкультхвилинка.

Хомка –хомка- хом’ячок

(надуваєм  щоко як  хом’ячок)

Весь смугасенький  бочок

(гладим  себе  по  боках)

Хомка  рано  встає

(встаєм потягуємся)

Щічки миє, очки тре,

(миєм і  трем)

Підмітає  хомка  хатку,

(імітуєм рухи)

Тай  виходить на   зарядку

(ходьба на   місці)

Раз, два, три, чотири, п’ять

(загинаєм  пальці)

Хомка сильним хоче стать.

(згинаємо витягнуті руки до плечей).

  1. Робота  з   підручником. Кероване читання частинами.

Комбіноване читання

  • Читання зачину учнем.

Проблемне запитання:

-         Назвати домашніх тварин…

-         Читання основної частини

  • Читання тексту дітьми «ланцюжком» по одному реченню до слів «Дуже просто…»
  • Читання з другом

– Читайте по черзі й ставте один одному запитання.

  1. Обговорення теми та основної думки твору.

Тема: розповідь про домашню тваринку хлопчика Віті.

Основна думка: бути друзями для тварин.

  1. Технологія  «Ромашка Блума»

Запитання:

Просте. Про кого йдеться в оповіданні?

Уточнювальне. Я можу помилятися, але, здається, на хом’ячка не можна кричати?

Пояснювальне. Чому Борис назвав Гошу справжнім другом?

Творче. Пофантазуй, що могло бути далі.

Оцінювальне. Як ставиться Вітя до своїх тваринок?

Практичне. Які поради треба знати, щоб доглядати хом’ячка?

Хто є   головнми   героями в оповіданні?( Вітя, папуга, хомяк).

– На кого у цьому творі ви б хотіли бути схожим?

-         Чий вчинок ви схвалюєте?

А чий засуджуєте?

  1. Робота з прислівям……… Із добрим дружись, а лихих стережись.

 

– Чого нас навчає цей твір?

  Чого важливого ви навчилися, коли прочитали твір?

-         Робота в зошиті. Записати список їжі для хомячка за абеткою.

  1. Гра «Відшукай іменники»

Учитель просить розшукати й повернути на місце іменники, які повтікали з речень…

Виконання тестових завдань. Самооцінювання.

 

10. Робота в групах. Складання сенкану

1 група – папуга, 2- кицька, 3- хомячок, 4- їжачок).

ІІІ. Заключна частина

Зворотній зв’язок. Вправа «Плюс -мінус – цікаво»

«Плюс» - що сподобалось, що було цікавим і корисним.

«Мінус» - що не сподобалось, здалось важким і нудним.

«Цікаво» - факти, про які дізналися на уроці й ще хотілось би дізнатись.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               Тестові завдання:

 

  1. Як звали хлопчика, у якого було багато тварин:

А) Вітя;

Б) Вова;

В) Степан.

     2. Хто подарував хомячка хлопчику:

          А) Товариші;

           Б) Сестричка;

           В) Бабуся.

     3.   Як звали хомяка:

          А) Колючка;

          Б) Гоша;

          В) Борис.

    4. Хто прийшов до Віті в гості:

          А) Шкільні друзі;

           Б) Сестричка;

           В) Брат і сестра.

   5. Чи правильно поводилися хлопці з хомяком:

         А) Так;

         Б) Ні.

   6.  Хто врятував хомячка:  

        А) папуга Гоша;

        Б) Вітя;

        В) Їжачок.

 

docx
Додав(-ла)
Крощенко Ольга
Додано
17 березня
Переглядів
337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку