Тема. Оповідання. Головні герої. «Про хом’ячка Бориса» (за Віктором Васильчуком)
Досліджуємо медіа: перегляд сюжету новин, визначення суттєвої інформації;
Читаємо: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком, читає правильно та виразно вголос різні тексти, знаходить у тексті незнайомі слова, відповідає на питання за змістом, визначає тему та головну думку твору, співвідносить сюжет з власним життєвим досвідом, розповідає про улюблених персонажів, висловлює емоції;
Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил;
Обладнання: мультимедійна презентація, цеглинки Лего, мꞌячик, індивідуальні картки.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Створення позитивного психологічного клімату класу
Пролунав дзвінок,
Нас покликав на урок.
На уроці будемо:
Уважні, розумні, організовані, кмітливі.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні до нас на урок завітав гість, а хто це треба розшифрувати слово.
Він просить допомогти вас зібрати із розсипаних зернинок скласти прислівꞌя, прочитати та пояснити його значення.
- Із добрим дружись, а лихих стережись.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Гра пін-понг. Хом’як який? (вчитель кидає м’ячик, а учні називають ознаку (пухнастий, гарний. маленький, рудий, швидкий, моторний, кумедний, мꞌякенький, розумний, симпатичний…).
Проблемне запитання:
3. Робота в зошиті. Каліграфічна хвилинка.
12 лютого
Класна робота
Прописати
Хх хх хо хм хом’як Хомка
Досліджуємо слово - хомꞌяк.
- Зробити звуко-буквений аналіз слова.
- Дібрати слова-синоніми ( гризун, тваринка …)
- Досліджуємо речення. Складаємо й записуємо речення зі словом хом’як.
Маленький хомꞌячок полюбляє зерно.
ІV. Основна частина.
1. Повідомлення теми і завдань уроку.
– Сьогодні ми пригадаємо правило написання кличок тварин, прочитаємо оповіданням Віктора Васильчука «Про хом’ячка …», знайдемо в тексті головних героїв, дізнаємося більше про звички хом’ячків.
- Послухайте розповідь про письменника. Запрошую в крісло автора Віктора Васильчука
VII. Вивчення нової теми.
1. Робота з підручником. Вправа передбачення.
Проблемне запитання:
- Яка тематика моїх творів?
Я , Віктор Васильчук - журналіст і письменник. Народився на Житомирщині. Написав такі твори для дітей : «Гавчик і Курчатко», «Як їжачок ялинку рятував», «Пригоди Сновиди та його друзів». Дитячу книгу
« Мій друг Пончик» написав після того, як прихистив у себе собаку і ми одразу стали друзями. Люблю писати про природу, тварин, птахів, веселі історії про дітей. Публікую в газетах, журналах.
Також я написав оповідання «Про хом’ячка Бориса», яке ви сьогодні будете читати.
Вправа «Передбачення»
- Як ви думаєте про що буде йти мова в тексті?
- Що ж таке оповідання?
- Невеликий за обсягом художній твір, написаний прозою. У ньому автор описує здебільшого одну подію із життя одного або кількох персонажів. Оповідання можуть бути створені на основі реальних подій, пригодницькі, фантастичні, гумористичні.
Стіна слів.
У тексті зустрічатимуться такі слова:
Побавилися – погралися.
Ліпше – краще.
Кудлатий – з довгим не розчесаним хутром.
Карколомний – небезпечний, через який можна зламати карк.
Серцевий напад - пов'язаний з хворобою серця.
Хомка –хомка- хом’ячок
(надуваєм щоко як хом’ячок)
Весь смугасенький бочок
(гладим себе по боках)
Хомка рано встає
(встаєм потягуємся)
Щічки миє, очки тре,
(миєм і трем)
Підмітає хомка хатку,
(імітуєм рухи)
Тай виходить на зарядку
(ходьба на місці)
Раз, два, три, чотири, п’ять
(загинаєм пальці)
Хомка сильним хоче стать.
(згинаємо витягнуті руки до плечей).
Комбіноване читання
Проблемне запитання:
- Назвати домашніх тварин…
- Читання основної частини
– Читайте по черзі й ставте один одному запитання.
Тема: розповідь про домашню тваринку хлопчика Віті.
Основна думка: бути друзями для тварин.
Запитання:
Просте. Про кого йдеться в оповіданні?
Уточнювальне. Я можу помилятися, але, здається, на хом’ячка не можна кричати?
Пояснювальне. Чому Борис назвав Гошу справжнім другом?
Творче. Пофантазуй, що могло бути далі.
Оцінювальне. Як ставиться Вітя до своїх тваринок?
Практичне. Які поради треба знати, щоб доглядати хом’ячка?
– Хто є головнми героями в оповіданні?( Вітя, папуга, хомꞌяк).
– На кого у цьому творі ви б хотіли бути схожим?
- Чий вчинок ви схвалюєте?
А чий засуджуєте?
– Чого нас навчає цей твір?
– Чого важливого ви навчилися, коли прочитали твір?
- Робота в зошиті. Записати список їжі для хомꞌячка за абеткою.
Учитель просить розшукати й повернути на місце іменники, які повтікали з речень…
Виконання тестових завдань. Самооцінювання.
10. Робота в групах. Складання сенкану
1 група – папуга, 2- кицька, 3- хомꞌячок, 4- їжачок).
ІІІ. Заключна частина
Зворотній зв’язок. Вправа «Плюс -мінус – цікаво»
«Плюс» - що сподобалось, що було цікавим і корисним.
«Мінус» - що не сподобалось, здалось важким і нудним.
«Цікаво» - факти, про які дізналися на уроці й ще хотілось би дізнатись.
Тестові завдання:
А) Вітя;
Б) Вова;
В) Степан.
2. Хто подарував хомꞌячка хлопчику:
А) Товариші;
Б) Сестричка;
В) Бабуся.
3. Як звали хомꞌяка:
А) Колючка;
Б) Гоша;
В) Борис.
4. Хто прийшов до Віті в гості:
А) Шкільні друзі;
Б) Сестричка;
В) Брат і сестра.
5. Чи правильно поводилися хлопці з хомꞌяком:
А) Так;
Б) Ні.
6. Хто врятував хомꞌячка:
А) папуга Гоша;
Б) Вітя;
В) Їжачок.