КОНТРОЛЬНЕ ТЕСТУВАННЯ
Фонетика. Графіка
I рівень
-
М’якість приголосних на письмі передається буквами:
А) ь, а, я, ю, є, ї;
Б) ь, я, ю, у, є;
В) ь, , ю, є, ї.
2. М’який знак пишемо після:
А) букв д, т, з, с, ц, л, н, що позначаються м’які приголосні у кінці слів;
Б) р у кінці складу;
В) н перед ч, ш, щ.
3. Сполучення букв йо пишемо:
А) на початку слова, після букв, що позначають голосні звуки;
Б) у кінці слів після б, п, в, м, ф;
В) лише в кількох словах іншомовного походження.
4. Апостроф пишемо після:
А) б, п, в, м, ф перед я, ю, є, ї завжди;
Б) б, п, в, м, ф перед я, ю, є, ї, що позначають два звуки;
В) б, п, в, м, ф перед я, ю, є, ї якщо попередня буква, крім р, входить до складу кореня.
5. Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних відбувається:
А) на межі префікса і кореня, кореня і суфікса, на межі частин складного слова;
Б) у коренях складних слів;
В) у словах, що мають у своєму складі два суфікса.
6. До основних орфограм у словах іншомовного походження належать:
А) буквосполучення йо, ьо, букви а, о в коренях;
Б) букви и в коренях слів е, о після ж, ч, ш;
В) букви и, і , подвоєні букви, апостроф, м’який знак.
II рівень
1. Записати речення, вказати м’які приголосні в словах.
Хліб і сіль у людському житті йдуть поруч.
2. Вставити потрібне буквосполучення йо чи ьо.
Пол..вий, бо..вий, в..кати,вол..вий, заво..вник, син..окий, кол..ри, л..дяна, ра..н.
3.Запишіть слова, вставити де потрібно, пропущені букви.
Тон..а, радіст..ю, зусил..я, зіл..я, роз..броїти, осін..ій, поколін..я, бас..ейн, барок..о, юн..ат.
III рівень
-
Утворити прикметники від поданих іменників, підкреслити буквосполучення: спрощення в групах приголосних.
Совість, область, проїзд, контраст, тиждень, щастя.
-
Записати слова у дві колонки:
-
З апострофом, 2- без апострофа.
З перших букв запишіть прислів’я.
Св..ято, сім..я, трав...яний, тьм..яно, обр..яд, об..ява, голуб..ятник, ур..яд, об..їзд, любов..ю,мавп..ячий, ім...я, ікр..яний, в..юни, вр..яд.
-
Перепишіть прислів’я, вставте у-в, і-й відповідно до правил.
Під лежачий камінь ( і ,й) вода не тече.
Просився вовк (у,в) пастухи, а свиня (у,в) городники.
IV рівень
-
Написати замітку в шкільну газету на тему: « Твори добро». У тексті замітки підкреслити 5-6 слів з твердими (однією лінією) і м’якими ( двома лініями) приголосними.
КАРТКИ- ЗАВДАННЯ
Завдання 1.
-
Дати визначення звука. Які звуки є в українській мові?
-
Виконати звуковий запис слів: ходжу, одживає, портьєра, щука, яр.
-
Поділити на склади і позначити можливі переноси слів: ім’я, багатоскладовий, український, жар, підземлювати.
-
Зробити фонетичний розбір слова: сім’я.
Завдання 2.
-
Скільки звуків в українській мові? Назвати голосні звуки.
-
Виконати звуковий запис слів: дзвоник, переджнивний, їжак, блищати.
-
Поділити на склади і позначити можливі переноси слів: пір’ям, Т.Г.Шевченко, сестра, браконьєр, блакить.
-
Зробити фонетичний розбір слова: просьба.
Завдання 3.
-
Скільки приголосних звуків в українській мові?
-
Виконати звуковий запис слів: розводжу, підживлювати, прямо, рятунок, п’ята.
-
Поділити на склади і позначити можливі переноси слів: кущ, побоїще, подвір’я, їжджу, стираю.
-
Зробити письмовий фонетичний розбір слова: агресія.
Завдання 4.
-
Назвати м’які приголосні. Які звуки вважаються складотворними?
-
Виконати звуковий запис слів: ллю, дощовий, порятунок, подвір’я, щось.
-
Поділити на склади і позначити можливі переноси слів: працюєте, синього, будівництво, мріємо, сім’єю.
-
Зробити письмовий фонетичний розбір слова: фотографія.
Завдання 5.
-
Що називається алфавітом? Записати український алфавіт.
-
Виконати звуковий запис слів: проїхались, льон, вольєра, їдкий, єдиний.
-
Поділити на склади і позначити можливі переноси слів : квітка, зв'язок, бюро, ящірка, заїзд.
-
Зробити письмовий фонетичний розбір слова: всього.
Завдання 6.
-
Які голосні позначає сполучення приголосного (й) та голосної? Написати приклади.
-
Виконати звуковий запис слів: войовничий, тьохкає, прив’язувати, лящ, честь.
-
Поділити на склади і позначити можливі переноси слів: щодень, людина, свято, рветься, льодяний.
-
Зробити письмовий фонетичний розбір слова: розпуск.
Завдання 7.
-
Що називається орфограмою? Назвати тверді приголосні.
-
Виконати звуковий запис слів: моїх, каньйон, блакить, їздити, дощ.
-
Поділити на склади і позначити можливі переноси слів: мовиться, дев’ятий, дорога, триграмовий.
-
Зробити письмовий фонетичний розбір слова : озеро.
Завдання 8.
-
Що називається складом? Який склад закритий? Навести приклади.
-
Виконати звуковий запис слів: пишуться, явір, щастя, джміль, Україна.
-
Поділити на склади і позначити можливі переноси слів: надзвичайний, котедж, розорювати, сантиметр, автостанція.
-
Зробити письмовий синтаксичний розбір слова: учитель.
Завдання 9.
-
Що називається наголосом?
-
Виконати звуковий запис слів: Єнісей, гвоздика,Київ, випливає, цвях.
-
Поділити на склади і позначити можливі переноси слів: затверджувати, район, сестрин,пшениця, привокзальний.
-
Зробити письмовий фонетичний розбір слова: мільйон.
Завдання 10.
-
Скільки звуків в українській мові? Назвати дзвінкі приголосні.
-
Виконати звуковий запис слів: щирий, пеньок, дзвінок, дистанційний.
-
Поділити на склади і позначити можливі переноси слів: вивчайте, малинова, блакить, українська.
-
Зробити письмовий фонетичний розбір слова: вишенька.
Завдання 11.
-
Чи є певна відповідність між звуковим складом слів і позначенням їх на письмі? Навести приклади.
-
Виконати звуковий запис слів: мурашка, дощ, півень, кривенький.
-
Поділити на склади і позначити можливі переноси слів: урочистий, багатьох, подзвонювати, дев’ятсот.
-
Зробити письмовий фонетичний розбір слова: радощі.
Завдання 12.
1.Написати м’які приголосні звуки.
2. Виконати звуковий запис слів: медоносні, зозуля, туристський, людство.
3. Поділити на склади і позначити можливі переноси слів: веретено, приятель, нашвидку, око.
4. Зробити письмовий фонетичний розбір слова: далечінь.