"Орфографічно-пунктуаційний практикум" 1 частина (варіант В)

Про матеріал
Тестові завдання на закріплення вивчених правил з граматики і пунктуації, а також як варіант підготовки до ЗНО, 1 частина "Орфографічно-пунктуаційний практикум" 1 частина варіант В
Перегляд файлу

Варіант В

 

І. Позначте рядок, у якому кількість букв і кількість звуків співпадають:

  1. шоколад, Благовіщення, реєстровий, нехворощ
  2. щавель, язичницький, що-небудь, барельєф
  3. уродженець, тьохкати, хазяїн, чисельник
  4. ясен, щасливий, шампіньйон, читання

 

ІІ. Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається подовження чи подвоєння:

  1. натхнен...я, вимушен...ість, старан...ий, зозулин...ий
  2. пташин...ий, буден...ий, бездоган...ий, звірин...ий
  3. змін...ий, вдосконален...ість, улюблен..ий, олов’ян...ий
  4. Благословен...ий, сторон...ій, огнен...ий, невблаган...ий

 

ІІІ. Позначте рядок, у якому в усіх словах додаванням суфікса  -ськ-  або  -ство-  відбувається зміна кінцевого приголосного основи:

  1. герцог, Кагарлик, молодець, Ніжин
  2. Случ, Сирець, Свитязь, Миргород
  3. товариш, чех, Острог, узбек
  4. Прага, латиш, Рига, агент

 

IV. Між частинами складного безсполучникового речення ставиться тире:

  1. якщо в першій частині є слова  чути, знати, бачити, розуміти тощо;
  2. якщо є спільне слово для обох частин;
  3. якщо друга частина виражає наслідок або висновок з того, про що йдеться в першій, або зміст частин протиставляться;
  4. якщо частини значно поширені або далекі за змістом.

 

V.  Позначте рядок, у якому в усіх словах у Р.в. однини іменники чол. роду  мають закінчення  -а(-я):

  1. саквояж, Нью-Йорк, Париж, Кременчук
  2. розчин, ресурс, розіграш, п’єдестал
  3. сувенір, проєкт, Пакистан, парашут
  4. презент, радикуліт, Мадрид, миш’як

 

VI. Позначте рядок, у якому немає граматичних помилок у словосполученнях:

  1. мова йшлася про нові технології; до мене це зовсім не відноситься; при вашій особливій допомозі; дякую Вас за послугу.
  2. розглянемо в слідуючий раз; посміхаюча жінка; підписка на газети; рахуйтеся з думкою людей.
  3. у заключенні сказав; поговорити по душах; запланували слідуючі міроприємства; день відчинених дверей.
  4. гаяти час; мені пощастило; вжити належних заходів; спало на думку.

 

VII. Позначте рядок, у якому є речення з неузгодженим означенням:

  1. Ах, як він мить оцю зустрів. (А. Малишко)
  2. Брянський з КП передав наказ перейти під саму висоту. (О. Гончар)
  3. Сліпуче повітря, переповнене надмірою світла, боляче різало очі. (О. Гончар)
  4. З вітром весняним сосна розмовляла. (Л. Українка)

 

VIII. Перепишіть речення і розставте потрібні розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір речення.

 

Тримаючи в руках серпа на якому вогко зблискувало сонце мати ступала над галузиною струмка і об її ноги билось волоття трави.

(Є. Гуцало)

 

 

docx
Додано
27 березня 2021
Переглядів
472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку