Органи кровообігу. Серце, його будова.

Про матеріал
Конспект уроку для учнів 8 класу з предмету "Біологія ". В конспекті міститься інформація про "Органи кровообігу. Серце, його будова". Урок біології з використанням інтерактивних технологій
Перегляд файлу

Тема: Органи кровообігу. Серце, його будова.

Мета: Поглибити знання учнів про будову і функції крові, розкрити значення

            руху крові в організмі, вивчити будову серця, показати взаємозв’язок

            його будови з функціями, сформувати поняття автоматія серця,

            розвивати системність мислення, вміння складати схеми, таблиці, на їх

            основі систематизувати свої знання.

Основні поняття і терміни: ендокард, міокард, перикард, епікард, передсердя,

                                                  шлуночок, клапани стулкові та півмісяцеві,

                                                  збудливість, провідність, електрокардіограф,

                                                  електрокардіограма, автоматія серця.

 

ХІД УРОКУ.

І. Розминка.

Учитель: Найдивовижнішою тканиною нашого організму є кров. У давні часи кров вважали магічною рідиною, наділяли її могутньою силою: кров’ю скріплювали клятви; жерці заставляли своїх дерев’яних ідолів «плакати кров’ю»; древні греки приносили кров в жертву своїм богам. Єгиптяни вважали кров ліками від усіх хвороб.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

«Мозковий штурм».

  1. Назвіть основні функції крові.
  2. У чому полягає дихальна функція крові?
  3. Охарактеризуйте захисну функцію крові.
  4. У чому полягає видільна функція крові?
  5. Як здійснюється регуляторна функція крові?
  6. При якій умові кров виконує свої функції?

ІІІ. Постановка проблеми.

Чому кров перебуває у постійному русі?

«Жодна тварина, яка має кров не може не мати серця. Цей сильний потужний двигун не тільки викидає поживні соки, а й посилає їх швидко і далеко», писав англійський учений Вільям Гарвей.

(Оголошення теми та мети уроку)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Значення кровообігу. Органи кровообігу. (коротка інформація вчителя).
  2. Розміщення та параметри серця людини.

Вправа-змагання «Хто швидше». (робота в парах)

Завдання: Опрацюйте текст підручника на стор. 89, з’ясуйте розміщення серця в організмі, вагу серця, довжину, товщину стінок.

  1. Будова серця.

«Спільний проект» (робота в групах, опрацювання інформації).

Завдання для групи 1.

Назвіть оболонки серця, охарактеризуйте їх. Складіть схему.

Завдання для групи 2.

З’ясуйте які камери має серце. У яких камерах і судинах міститься венозна кров, а у яких – артеріальна. Складіть схему.

 

Завдання для групи 3.

Які є клапани серця, їх будова, значення. Як рухається кров у серці. Доповніть схему групи 2.

Завдання для групи 4.

З’ясуйте якими судинами кров надходить до серця і виходить з нього. Покажіть на схемі напрям руху крові.

Виконавши завдання групи складають і аналізують схеми.

Схема 1.

 

Схеми 2,3.

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок: Серце – порожнистий м’язовий орган, який має чотири камери, стінки серця складаються з трьох шарів, клапани серця забезпечують рух крові в одному напрямку: від передсердя до шлуночків, від шлуночків до судин.

  1. Властивості серцевого м’яза: збудливість і провідність, автоматія серця (пояснення вчителя).

V. Рефлексія.

  1. Вправа «Встав пропущене слово».

Серце має два передсердя і два _______________ . Воно поділяється на дві частини: _______________ і _________________. Рух крові в одному напрямку крізь серце забезпечують ________________. Стулкові клапани є між ____________ і шлуночками. У лівій частині серця клапан має ___________ стулки, у правій частині серця _____________ стулки. Півмісяцеві клапани є на виході ___________ з лівого шлуночка, а легеневої артерій з _______________   _________________. Серце складається з особливої ________________ тканини, що забезпечує його роботу в організмі цілодобово. Стінки серця створенні трьома оболонками: : внутрішньою - ______________, середньо м’язовою ­­­­­­­­­- ___________________, зовнішньо сполучнотканинною _____________________. Ззовні серце оточене _________________ - еластичною навколосерцевою сумкою.

  1. Вправа «Закінчи речення».

Автоматія серця – це _______________________________________________

_________________________________________________________________.

Збудливість серця – це ______________________________________________

_________________________________________________________________.

Провідність серця – це ______________________________________________

_________________________________________________________________.

VI. Домашнє завдання:

  1. Вивчити § підручника.
  2. Поповнити словник біологічних термінів.
  3. Творче завдання: написати твір на тему «Серце».
docx
Додано
27 січня 2023
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку