ОРГАНІЗАЦІЯ І ПРОВЕДЕННЯ ЗМАГАНЬ З ГІМНАСТИКИ

Про матеріал
ОРГАНІЗАЦІЯ І ПРОВЕДЕННЯ ЗМАГАНЬ З ГІМНАСТИКИ ПЛАН Вступ І.Виникнення і розвиток правил змагань з гімнастики II. Правила для суддів, тренерів та гімнастів 1. Цілі та завдання правил змагань 2. Завдання і організація суддівства 3. Права та обов'язки членів ТК 4. Права та обов'язки арбітрів 5. Права та обов'язки технічного асистента 6. Права та обов'язки суддів 7. Санкції, які застосовують до суддів 8. Організація суддівства 9. Розміщення суддів біля помосту 10. Правила поведінки 11. Права та обов'язки тренера 12. Суддівство: а) суддівство; б) суддівство гімнастичних вправ; в) суддівство обов’язкових вправ; г) суддівство довільних вправ; д) технічні помилки
Перегляд файлу

Тема 8. ОРГАНІЗАЦІЯ І ПРОВЕДЕННЯ ЗМАГАНЬ З ГІМНАСТИКИ

 

 

ПЛАН

Вступ

І.Виникнення і розвиток правил змагань з гімнастики

II. Правила для суддів, тренерів та гімнастів

  1.   Цілі та завдання правил змагань
  2.   Завдання і організація суддівства
  3.   Права та обов'язки членів ТК
  4.   Права та обов'язки арбітрів
  5.   Права та обов'язки технічного асистента
  6.   Права та обов'язки суддів
  7.   Санкції, які застосовують до суддів
  8.   Організація суддівства
  9.   Розміщення суддів біля помосту
  1.           Правила поведінки
  2.   Права та обов'язки тренера
  3.   Суддівство:

а) суддівство;

б) суддівство гімнастичних вправ;

в) суддівство обов’язкових вправ;

г) суддівство довільних вправ;

д) технічні помилки

Література:

  1.               Алакперов С.М., Силин В.И. Гимнастика. - Воениздат МО СССР. - М., 1970.
  2.               Жалія А.П., Палига В.Д. Гімнастика. - К.: Вища школа, 1975.
  3.               Игнашенко А.М. Акробатика в школе. - М: Просвещение,1964.
  4. Лящук Р.П., Огнистий А.В. Гімнастика. Навчальний посібник. - Ч.І.- Тернопіль: ТДПУ,  2001.-  164 с.
  5. Лящук Р.П., Огнистий А.В. Гімнастика. Навчальний посібник. - 4.2.- Тернопіль: ТДПУ,  2001.- 212 с.
  6.               Релизин В.М. Гимнастика в вьісшей школе. - М.: Вьісшая школа, 1981.
  7.               Соколов Е. Акробатическая подготовка гимнастов. - М.: ФиС, 1968.
  8. Теория и методика гимнастики./Под ред. В.И. Филлиповича. Учебник для факультетов  физ. Воспитания пед.институтов. - М.: Просвещение, 1971.
  9.               Техника гимнастических упражнений./Под ред. М.Л.Украна. - М.: ФиС, 1967.
  10.           Худолій О.М. Гімнастика з методикою викладання. - Харків. - 1998.
  11.           Шиян Б.М. Методика фізичного виховання школярів, - Львів: ЛОНМІО, 1996.
  12.           Шлемин А.М., Брыкин А.Т. Гимнастика. - М.: ФиС, 1979.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

При переробці правил змагань видання 1993 року, які мають силу для проведення VIII циклу суддівського семінару ФІК, врахований звичайний аналіз і ряд заходів, які дали для ТКМ важливі та цінні знання.

До важливих заходів відноситься симпозіум суддів та тренерів, проведений в Парижі 19-20.03.1994р. Провести цей симпозіум було постійним бажанням ТКМ, так як в програмі стояли питання покращення суддівства, але й розглядалось направлення подальшого розвитку чоловічої гімнастики. Слід відмітити, що ряд національних федерацій висловили добрі і прогресивні думки для покращення і об'єктивності суддівства гімнастичних вправ. При цьому було велике різноголосся думок. ТКМ випало важке завдання - для покращення правил змагань опрацювати багато висловів і, використовуючи прогресивні думки, зразу дати їх в практику. Реально, неможливо все обробити і ввести в правила змагань, видання 1993р. ТКМ в своїх пристрасних дискусіях врахував швидкий розвиток чоловічої гімнастики. При цьому враховувалась можливість застосування правил змагань ФІЖ на всіх міжнародних змаганнях, від юніорських до чемпіонатів світу і Олімпійських ігор. В зв'язку з введенням особистого чемпіонату світу по багатоборству і на окремих приладах, як це було дозволено на 67-у конгресі ФІК в 1990р. в Франкфурті, потрібно було обробити пропозиції, які б забезпечили не тільки професійне суддівство, а й можливість виробляти диференціацію результатів серед працюючих гімнастів.

При переробці правил змагань були збереженні 3 тезиси:

- Зберегти структуру правил змагань.

- Не ускладнювати правила, а по можливості спростити їх.

- Краще систематизувати матеріал. Новим є формат і видання на 3-х мовах. Поряд з цими змінами включені важливі складові частини попередніх правил змагань. Зменшена кількість можливих збавок у виданні  правил   1989р. в нових правилах  1993р., обмежено тільки чотирма і вказані збавки від  і до, що повинно розглядатися, як подальше полегшення для діяльності суддів.

І. ВИНИКНЕННЯ І РОЗВИТОК ПРАВИЛ ЗМАГАНЬ З ГІМНАСТИКИ

Перші офіційні правила змагань Міжнародної федерації гімнастики були видані 1949р. Перед Другою світовою війною суддівство обмежувалось загальними положеннями технічного регламенту, важливіші корективи в обмеженій ступені встановлювались комісією перед кожним змаганням. Таке положення речей приводило до того, що кожний з арбітрів в більшій або меншій мірі судив так, як він вчився і практикувався на батьківщині. Як наслідок, це призводило до великих розбіжностей в оцінці і неправильних оцінок. Завдяки бурхливому розвитку гімнастики в післявоєнний час, і кращому розумінні техніки, виникла необхідність розробки всеохоплюючого регламенту. Наслідки мали і змагання першої післявоєнної Олімпіади 1948р. в Лондоні, де розходження в оцінках арбітрів були такі великі, що приводили до неправильної оцінки виступів. Це викликало таку різку критику в гімнастичних колах і пресі, що існуюча тоді технічна комісія була вимушена виробити конкретні положення суддівства до чемпіонату світу 1950р. в Базелі. При виконанні цієї конкретної роботи комісія прийняла до уваги пропозиції окремих країн.

В 1948р. під назвою "Правила змагань" були випущені перші 12 друкованих листків, включаючи суддівські пропозиції, які поділялись натри частини: складність, композиція, виконання. Але, ці правила не включали в себе поняття "складність довільної вправи". За пропозицією французького представника в технічній комісії Клода Лапалю, на кожному виді багатоборства оцінювали вправи по 4 судді під контролем одного арбітра, кінцева оцінка виводилась з двох середніх оцінок. Цей принцип залишався довгий час. На чемпіонаті світу 1950р. в Базелі ці правила гідно витримали екзамен, але було виявлено, що вони потребують змін.

На першості світу 1954р. в Римі були видані нові правила, які включали в себе поняття "складність". Пізніше ці правила доповнювались і покращувались перед кожними великими змаганнями, а так як робота суддів збільшувалась і ставала різноманітною, розроблялись інструкції для суддівської бригади перед кожним офіційним змаганням ФІЖ або перед Олімпійськими іграми.

Введення фінальних змагань в окремих видах багатоборства /Олімпійські ігри 1956р. в Мельбурні/ потребувало зміни правил. Внаслідок цього виник поділ елементів по складності на групи А, В, С, їх конкретна оцінка і краще викладення вимог до композиції вправ. Збільшення кількості елементів ставило все більше вимог перед суддями, тренерами і спортсменами, з'явилась необхідність конкретизації правил і систематичного навчання суддів.

18-23 червня 1968р. в Римі відбулись міжконтинентальні курси суддів. В 1971р. була видана брошура доповнень до правил. Доповнення були основані на досвіді арбітрів і технічних спостерігачів на чемпіонаті світу 1970р. в Любляні.

Досвід третього етапу підготовки суддів /1971-1974рр./, аналізи технічних спостерігачів на Олімпійських іграх в Мюнхені 1972р. і симпозіуму суддів 1973р. в Мадриді створили передумови для складання доповнень і змін правил. Це привело до нового розподілу балів в трьох факторах суддівства: складність, композиція і виконання - 3.4; 1.6; 4.4; що разом складає 9.4 бала. Крім того введена надбавка по 0.2 бала за оригінальність, ризик і віртуозність. Для опорного стрибка була вибрана дуже легка форма суддівства. Вихідна оцінка за обов'язковий стрибок складала 9.8 бала плюс можливість заохочення 0.2 бала за віртуозність. Ці правила змагань послужили оригіналом для проведення ІУ-Х міжконтинентальних курсів суддів 3-7 вересня 1975р.

П'яті міжконтинентальні курси суддів 10-17 січня 1980р. в Москві спирались на нові правила змагань ФІЖ, видання 1978р. Тим самим почався У-й суддівський цикл, який повинен був закінчитися 31 грудня 1984р., для того, щоб внести зміни в правила змагань перед ХХІІІ-ми Олімпійськими іграми в Лос-Анджелесі.

- Зміни та доповнення в нове видання правил /1985-1986рр./ внесені на основі:

- Пропозицій національних федерацій на 58-у Конгресі в Москві, 59-у в Москві, 60-у в Цюриху.

- Аналізів технічних спостерігачів на Олімпійських іграх та чемпіонатах світу.

- Симпозиуму тренерів та суддів 5-8 квітня 1982р. в Будапешті.

- Суддівського симпозиуму 22-23 травня 1982р. в Римі.

- Накопиченого досвіду ТКЧ.

Розвиток спортивної гімнастики на протязі 4-х років показав, що попередні оцінки складності, композиції та виконання не відповідають дійсності. Так, оцінка складності була підвищена до 4 балів, а композиція навпаки знижена до 1 бала, виконання залишилося без змін - 4.4 бала. Вихідна оцінка склала 9.4 бала, заохочуючі надбавки у своїх трьох видах змагань склали 0.6 бала. Була також введена нова група складності-Д. Починаючи з 1983р. інструктаж суддів перед офіційними змаганнями ФІЖ і'* Олімпійськими іграми проводиться у вигляді курсів з екзаменом. Результати показали, що наші судді мають обширні знання, що, на жаль, не завжди відбивається на змаганнях. Тому у членів ТК виникла ідея ьпро призначення суддів, як це робиться і в інших видах спорту.

З 1964р. над правилами працювали президенти ТК, а зокрема: Артур Гандер /Швейцарія/, Іван Іванцович /Югославія/, Алекс Лило /ЧРСР/, і їх співробітники Рудольф Шпіт/ФРН/, Карл-Хайнц Чоке /НДР/, Акімото Канево /Японія/ і члени чоловічого технічного комітету. Над виданням 1985р. працювала комісія під керівництвом А. Ліло, президента ТК Т.Х. Чоке, віце-президента і секретаря ТКМ Ш.Урварі, члена ТК.

Видання 1988р. спирається на рекомендації і вирішення 64-го і 65-го конгресів ФІЖ, а також на результати суддівських симпозиумів 1986 і 1987рр. Було прийнято рішення про призначення асистента арбітра. Перший досвід залучення до суддівства асистентів на чемпіонаті світу 1987р. визнав себе.

Нове в даному виданні:

Специфічні питання, які торкаються всіх видів багатоборства. Введення класифікації помилок виконання. Введення номерацій і нова вихідна оцінка для опорного стрибка. Введення збавки в 0.05 балів для кожного судді в змаганнях.

Видання правил змагань 1993р. основано на аналізі і проведенні різних міроприємств, до них належить симпозиум суддів та тренерів 19-20 березня 1991р. в Парижі. Там дискутувались питання не тільки суддівства, але й питання змісту і подальшого розвитку міжнародної чоловічої гімнастики.

Важливі рішення 66-гоі 67-го конгресів ФІЖ в Сеулі /1998р./і в Франкфурті на Майні /1990р./ призвели до змін правил змагань. Сюди відноситься, наприклад, на кожному приладі на офіційних змаганнях приймало участь 6 суддів, участь членів ТК як контролерів, а також жеребкування арбітрів з суддів, заявлених на дані змагання. З цим пов'язана конкретизація жюрі змагань і їх завдання по технічному регламенту. На кіенць, рішення про нову систему змагань, розглянуті в Франкфурті в 1990р., про щорічне проведення чемпіонатів світу, привело до нових суджень щодо покращення суддівства, гімнастичних вправ. Особливо проведення особистої першості по багатоборству і на окрремих видах потребують нових рішень, які повинні бути відбиті в правилах змагань.

Так, в зв'язку рішення конгресу, зібраного досвіду попередніх правил змагань і подальшого розвитку міжнародної чоловічої гімнастики в правилах змагань залишено саме цінне і внесено ряд змін, ось деякі з них:

Зміцнення фактору вартості з новим визначенням змісту і новою вартістю.

Відмова заохочуючих балів за оригінальність, ризик, а також віртуозність виконання в довільній програмі.

Заохочуючі бали додаються тільки за високу групу складності при доброму технічному виконанні.

Введення єдиних вимог до складності вправ для всіх змагань.

Введення групи Е в таблицю складності, не вимагаючи їх обов'язкового виконання.

Нові вихідні оцінки для опорного стрибка. Дякуючи цим змінам створений перехід до випуску наступних правил, видання 1997р., в які повинні бути внесені новинки. Чоловічий ТК сподівається, що з появою нових правил змагань в більшому форматі буде представлена можливість подальшого покращення суддівської діяльності.

 

II. ПРАВИЛА СУДДІВ, ТРЕНЕРІВ І ГІМНАСТІВ

1. Цілі та завдання правил змагань

Запропоновані правила змагань створені для забезпечення єдиного і об'єктивного суддівства вправ в чоловічій гімнастиці на міжнародному рівні. Крім того, вони повинні розширювати знання і вміння суддів служити гімнастам та тренерам допоміжним засобом в підготовці до змагань і при складенні вправи.

Правила, складені з врахуванням сучасного рівня розвитку гімнастики на основі технічного регламенту ФІЖ, а також рекомендацій, проведених симпозиумів.

Судді повинні жорстко дотримуватись цих правил, бо можуть бути звільнені від суддівстві керівниками змагань.

Ці правила повинні бути застосовані на внутрішніх змаганнях національних федерацій.

2. Завдання та організація суддівства.

Судді повинні бути тісно пов'язані з гімнастикою, мати відповідну практику. Вони повинні  постійно удосконалювати свої знання.              ,

Головними передумовами є:

  • дуже добрі знання правил змагань ФІЖ;
  • дуже добрі знання технічного регламенту ФІЖ;  Умовами для їхньої участі в офіційних змаганнях є:

- успішна суддівська діяльність на міжнародних змаганнях, міжнародних турнірах і національних зустрічах;

- педагогічні здібності і чесна спортивна поведінка на змаганнях;

Всі члени суддівства зобов'язані:

  • приймати участь в інструктажі суддів;
  • бути за одну годину в залі;
  • добре підготуватися до своєї роботи;
  •                                                                                                                                                                                              бути на змаганнях у відповідному одязі.

 Під час змагань кожен суддя повинен:

  • не залишати свого місця;
  •   не мати контактів з іншими;
  • не вести розмов з тренерами, гімнастами, а також з іншими судями.

3.  Права та обов'язки членів ТК

Члени технічного комітету по змаганнях ФІЖ виконують обов'язки контролерів на всіх приладах і є членами апеляційного жюрі на даному приладі.

їхнє завдання - контролювати роботу та поведінку суддів, включаючи і арбітра. Члени ТК, враховуючи відхилення оцінок суддів від кінцевої оцінки, реєструють по лінії суддівського контролю.

При повторному відхиленні оцінок контролери інформують головну суддівську колегію з тим, щоб підготувати і обговорити санкції проти суддів або судді, що порушили технічний регламент.

Контролери повинні об'єктивно оцінювати всі вправи.

Контролери тільки у винятковому випадку при великому розходженні оцінок мають право з дозволу арбітра або технічного асистента зібрати суддів бригади, щоб домогтися об'єктивної оцінки.

Для виконання своєї роботи контролери розташовуються так біля арбітра, щоб мати можливість бачити оцінки всіх суддів після їхньої подачі арбітру.

4. Права та обов'язки арбітрів

Діяльність арбітра направлена на контроль за всіма суддями. Він контролює роботу суддів і виробляє підрахунок об'єктивної оцінки. Він не має права на змаганнях збирати суддів, щоб поміняти або змінити оцінки. Він зобов'язаний виходити з вказівок і результатів контролю технічного асистента і може консультуватися з ним.

Щоб дійсно проводити контроль, арбітр зобов'язаний всі вправи оцінювати сам. Його оцінка, яку він виставляє першим, на змаганнях ФІж вноситься в протокол і служить тільки контролем для порівняння оцінок.

Арбітр є з'єднуючою ланкою між суддівською бригадою і керівництвом змагань, до якого він може звертатися для вирішення проблем. Він повинен звітувати перед керівництвом змагань про роботу суддів або про виникненні непорозуміння.

В його функції входить:

1. Інструктаж всіх суддів по технічно-організаційній роботі при передачі оцінок;

2. Контроль всіх поданих суддями оцінок на об'єктивність суддівства і порівняння їх з комп'ютером;

3. Контроль або підрахунок кінцевої оцінки;

4. Контроль вірності внесення оцінок в протокол секретарем і передача в технічні або електронні засоби;

5. Контроль за зеленим або червоним сигналом;

Арбітр разом з контролером відповідає за збавки від кінцевої оцінки за вихід на килим, за час /по правилах змагань/, а також за неспортивну поведінку гімнаста.

На міжнародних змаганнях і зустрічах, в яких приймають участь не 6, а 4 судді, арбітр відповідає:

- за контроль допустимих розходжень середніх оцінок;

- за виклик суддів бригади або її частини для обговорення або зміни оцінки у випадку великого розходження середніх оцінок.

6. Права та обов'язки технічного асистента

Технічний асистент контролю дотримується правил суддівства на даному приладі і допомагає тим самим арбітру в його відповідальній роботі.

Технічний асистент має слово в раді і не може приймати рішення. Йому не дається право скликати суддів у випадку виникаючих розходжень оцінок і керувати обговоренням.

Його обов'язок полягає в контролі змісту гімнастичної вправи. Він звертає увагу арбітра на допущенні помилки. При виконанні обов'язкової програми він концентрує свою увагу на правильній інтерференції програми виконання необхідних груп складності і спецвимог.

Для виконання своїх завдань технічний асистент зобов'язаний записувати зміст вправи і показати цей запис арбітру для контролю. Одночасно записи служать основою для вияснення виникаючих питань між суддями.

  Після закінчення змагань технічний асистент передає арбітру короткий протокол, в якому відображені всі проблеми, порушення з вказівкою імен гімнастів. Зміст письмового звіту технічного асистента визначається членами ТК.

7. Права та обов'язки суддів.

Судді повинні об'єтивно і швидко оцінити всю вправу на своєму приладі. Вони повинні записувати вправи, тобто групи складності, композиційні і спеціальні вимоги, щоб мати контроль за виконаними вправами.

До їх завдань та обов'язків входить:

- правильне заповнення суддівських записок в установленій формі;

- дотримуватись вказівок арбітра;

- сприяти швидкому проведенню змагань;

- контролювати помічника, щоб він швидко передавав оцінки і перевіряти свою власну оцінку. При неправильному показі оцінки зразу інформувати арбітра;

- бути готовим до суддівства по сигналу арбітра.

Суддя має право письмово опротестувати направлені на нього дії арбітра.

Санкції, які застосовують до суддів:

- При порушенні правил змагань, або вказівок ТК президент ТК або керівник апеляційного журі можуть приймати санкції.

- Порушенням правил змагань або неправильною поведінкою судді рахується:

  •                                          свідоме недотримання правил змагань;
  •                                          спеціальне заниження або завищення оцінок одній або декільком командам, одному або декільком гімнастам, повторне завищення або заниження оцінок;
  •                                          порушення порядку і дисципліни під час змагань;
  •                                          неучасть в інструктажах суддів;
  •                                          порушення в суддівській формі.

Можуть бути застосовані такі санкції:

- усунення від суддівства даних змагань із-за відсутності на інструктажі суддів;

- усунення здійснюється президентом ТК;

- усне попередження контролера з погодження арбітра;

- жовта або червона картка, показана президентом ТК, з погодження контролера або арбітра;

- дискваліфікація як судді на міжнародних змаганнях на невизначений період.

В випадку застосування санкції президент ТК письмово інформує про це відповідальну національну федерацію для прийняття мір в середині федерації.

8. Організація суддівства

На всіх офіційних змаганнях ФІЖ І, II та III суддівська бригада на кожному виді багатоборств складається з: шести суддів, одного арбітра, одного технічного асистента, одного контролера ТК.

На континентальних та інших великих змаганнях рекомендується той же склад бригади.

На всіх інших міжнародних змаганнях, як міжнародні зустрічі та ін. дозволяється арбітрі чотири судді. При можливості з погодженням країн, приймаючих участь, може бути представлений один технічний ассистент.

Організатори виділяють кожному арбітру одного або двох, а суддям по одному помічнику для швидкого і безпомилкового суддівства. Помічники є секретарями або техніками для передачі оцінок в секретаріат або арбітру.

На офіційних змаганнях ФІЖ члени ТК виконують функції контролерів і разом з арбітром і технічним асистентом є апеляційним журі на своєму приладі.

Технічні асистенти для всіх офіційних змагань ФІЖ вибираються серед перших 12 федерацій пройденого чемпіонату світу або Олімпійських ігор. Вони повинні мати багатолітню практику суддівства і продемонструвати дуже добрі здібності, як судді. Технічний асистент повинен бути представником іншої країни, ніж арбітр і контролер.

На інших міжнародних змаганнях федерації, які беруть участь у змаганнях самі вирішують чи допускати до суддівства технічного асистента. їх участь не обов'язкова.

 

9. Розміщення суддів біля помосту

Судді на всіх змаганнях ФІЖ у всіх випадках багатоборства розташовуються від арбітра вліво по годинниковій стрілці.

На міжнародних зустрічах і турнірах дозволено розташовуватись суддям по одній лінії на певній відстані один від одного.

10, Правила поведінки. Права та обов'язки гімнастів.

Гімнасти повинні бути ознайомлені зі змістом правил змагань, повинні знати правила проведення змагань і додержуватись їх.

Приймати участь гімнастам дозволяється у передбаченій правилами формі змагань. В змаганнях один б /16/ вся команда повинна виступати в одній формі. Вправи на коні, кільцях, брусах і перекладині гімнасти повинні виконувати в гімнастичних однокольорових штанах, тапочках або шкарпетках.

В вільних вправах і опорному стрибку дозволяється виступати в трусах і босоніжках. Майка на всіх змаганнях є обов'язковою частиною костюму. У випадку порушення вимог до костюма виробляється збавка з кінцевої оцінки на першому приладі.

Для попередження травматизму і для моральної підтримки гімнаста дозволяється одному страхуючому знаходитись біля таких приладів: перекладини, кілець, брусів і стрибка. При здійсненні допомоги гімнасту виробляється збавка в 0.4 бала. Вихід другого тренера до приладу 0.2 бала.

На перекладині і кільцях тренер або гімнаст може допомогти виступаючому настрибнути на прилад. Суддівство вправи розпочинається з моменту відриву ніг гімнаста від підлоги.

Членам команди заборонено розмовляти з гімнастом під час виконання вправи.

Дозволяється  використання  накладок. Вони повинні  знаходитись в бездоганному стані  і надійно кріпитися.

В кожному виді багатоборства гімнаст має право ЗО сек. Розминки. При розминці команди потрібно слідкувати за тим, щоб останній гімнаст не перевищив відведеного на розминку часу.

Перед початком вправи на кожному приладі, відразу після ввімкнення зеленого сигналу або знаку рукою, поданою атрибутом, гімнаст повинен підняти руку в сторону арбітра, демонструючи свою готовність почати вправу. Він повинен закінчити вправу основною стійкою.

Під час змагань гімнастам не дозволяється вести розмову з суддями.

Ніхто з гімнастів не має права без дозволу покидати місце змагань, так як це може призвести до дискваліфікації.

Гімнастам заборонено під час змагань змінювати висоту приладу.

Недисциплінована або неспортивна поведінка розглядається як порушення правил змагань, що веде кожен раз до збавки оцінки арбітром в 0.2 бали.

Сюди відноситься:

- затягування початку виконання вправи після ввімкнення зеленого сигналу або знаку арбітра;

- розминка більше відведеного часу;

- відсутність або неправильний стартовий номер;

- повторний вихід на поміст після закінчення вправи.

На всіх змаганнях вправи ні в обов'язковій, ні в довільній програмах не повторюються. Повторення можливе тільки в тому випадку, якщо гімнаст потребує перенести вправу не по власній вині. Про повтор вправи рішають контролер разом з арбітром на даному приладі.

Права та обов'язки тренера:

- Кожний тренер повинен знати правила змагань і дотримуватись їх.

- Кожний тренер повинен сприяти швидкому і дисциплінованому проведенню змагань і на ряду зі своїми обов'язками біля приладів виховувати своїх гімнастів у тому ж дусі. Це торкається порядку біля приладів, швидкого і чіткого переходу від одного до другого виходу до помосту, поведінки під час нагородження.

- Тренери не мають права розмовляти з гімнастами під час виконання вправ. Вони не повинні під час змагань вести розмову з суддям.

  - Тренери які проявили недисциплінованість або порушили правила можуть бути покарані керівництвом змагань і звільнені від змагань.

III. Суддівство

1. Суддівство гімнастичних вправ.

Всі вправи оцінюються максимально в 10 балів. Збавки за помилки виробляються з точністю до десятої бала. В змаганнях при оцінці 9.5 бала і вище - збавка - 0.5 бала.

На змаганнях з участю 6 суддів кінцева оцінка виводиться з середньої оцінки реєструються апеляційним жюрі і може привести до санкції проти судді.

На змаганнях з 4-ма суддями кінцевою оцінкою при дотриманні допустимої різниці є напівсума двох середніх оцінок. При недопустимих розходженнях між середніми оцінками суддів арбітр має право закликати суддю змінити оцінку або замінити її базовою оцінкою. Базова оцінка з напівсуми оцінки арбітра і кінцевою оцінкою суддів. Друга цифра після коми закруглюється до п'яти або до нуля.

Розходження між двума середніми оцінками не повинно перевищувати:

0.10 бала при кінцевій оцінці від 9.5 і більше

0.20__"___"________9.0 до 9.45 б.

0.30__"__"________8.0 до 9.45 б.

0.50__"__"________6.0 до 7.95 б.

0.80__"__"________у всіх інших випадках.

Суддівство є відкрите, тобто оцінка кожного судді показується після акустичного сигналу. Кінцева оцінка в залежності від існуючої показується одночасно з оцінками суддів або після них. Оцінки арбітра не показують.

2. Суддівство обов'язкових вправ. Загальні положення.

При суддівстві обов'язкової вправи враховуються наступні три фактори:

- Відповідність виконуваної вправи її описанню;

- Правильність виконання вправи з точки зору техніки та її постави;

- Заохочуючі бали за віртуозність виконання.

Фактор (а) - суддя слідкує за тим, щоб виконуча вправа гімнастом відповідала опису. Фактор (б) - оцінює правильне виконання з точки зору техніки і постави. Фактор (в) - дає можливість надбавки (максимально на 0.2 бала) заохочуючих балів надбавки за особливе віртуозне виконання всієї вправи або її частини.

Інтерпретація обов'язкових вправ.

Якщо виконання вправи не відповідає опису, то виробляються такі збавки:

- за невиконаний елемент або з'єднання виконується збавка вартістю і елемента і з'єднання;

- додатково виконаний елемент розглядається як і наказується кожен раз збавкою 0.4 бала;

- при виконанні елементу в другу сторону проводиться збавка в напіввартість даного елемента.

Вправа зупинена із-за падіння, з відпусканням рук або без відпускання, не може бути повторена, але, може бути продовжена протягом ЗО секунд. Елемент при виконанні якого сталося падіння, може бути повторений для збереження послідовності вправи, але оцінюватись він не буде.

При суддівстві обов'язкової вправи для оцінки техніки і постави застосовуються загальні правила суддівства, викладенні в правилах, які приміняються до кожного виду багатоборства. Це торкається також і опорного стрибка, вартість якого, як і всіх обов'язкових вправ, 9.8 б. плюс 0.2 б. за віртуозність.

3.Суддівство довільної програми  Фактори вартості

При суддівстві довільниї вправ враховуються наступні чотири фактори:

- складність;

- виконання вправи;

- спеціальні вимоги;

- заохочуючі бали;

  Суддя керується такими чотирма факторами:

- матеріальний зміст вправи;

- технічне виконання і постава;

- виконання спеціальних вимог;

- примінення заохочуючих балів.

Технічні помилки виконання і постави:

Помилки техніки і постави діляться на слідуючі чотири категорії:

- Дрібна помилка 0.10 бала

- Середня помилка 0.20 бала

- Груба помилка 0.40 бала

- Падіння 0.50 бала.

Під цими помилками ми розуміємо:

Дрібна помилка - майже безпомилкове виконання, незначне відхилення від правильного виконання.

Середня помилка- помітне або незначне відхилення від помилкового виконання.

Груба помилка - грубе відхилення від безпомилкового виконання.

Падіння - падіння на прилад або з приладу.

Впрва, перервана падінням з хватом рук або без хвату рук, може бути продовжена протягом ЗО секунд. Елемент при якому відбулося падіння, може бути повторений.

Визначення помилок за технічне виконання і помилок за поставу.

Всі відхилення від правильного положення і помилок за поставу, виконання і повинні бути оцінені суддями. Збавки за дрібні, середні і грубі помилки визначаються величиною відхилення від правильного положення. Повне згинання рук, ніг, або тулуба приводить кожний раз до певної збавки.

Помилки постави, такі як згинання рук, ніг або тулуба поділяють на:

- дрібні помилки - легкозігнуті, до 30 градусів - 0.1 бала

- середні помилки - сильнозігнуті, більше 30 градусів - 0.2 бала

- грубі помилки - надмірнозігнуті більше 90 градусів - 0.4 бала.

В елементах,які повинні виконуватися з прямими руками, ногами або прямим тулубом, відхилення від правильного положення при рівновагах в упорі і в висі, а також в "хрестах"передбачаються такі збавки:

- дрібні помилки - легко до 15 градусів -0.16.

- середні помилки - сильно до 30 градусів - 0.2 б.

- грубі помилки - надмірно до 45 градусів - 0.4 б.

- більше 45 градусів - 0.4 бала і не зараховується складність.

Якщо гімнаст не виконує силові і статичні елементи, то складність не зараховується і проводиться додатково збавка за помилки техніки. Це відноситься, наприклад, до "хреста", де є відхилення від правильного відхилення тіла більше 45 градусів.

При виконанні силових елементів і допущених помилок:

- 0-15 градусів вартість підвищується

- 15-30 градусів вартість другого елемента не підвищується

- 30-45 градусів вартість другого елемента знижується

- більше 45 градусів не зараховуються два елементи.

                    

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 березня 2020
Переглядів
4160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку