Виконала вчитель української мови та літератури Безименна О.В.
Номер слайду 2
Завдання позакласної роботи : збагачення й розширення знань учнів з рідної мови; створення, інтелектуального фону, що сприяє свідомому і глибокому засвоєнню програмового матеріалу; поглиблення набутих на уроках мови знань; розвиток умінь і навичок усного й писемного мовлення; виховання ініціативи, самостійності, творчих здібностей учнів, їх пізнавальних інтересів; забезпечення виховної спрямованості предмета, що вивчається
Номер слайду 3
Позакласна робота з мови та літератури має дві основні форми: систематичну, яка постійно ведеться протягом року(мовний гурток, стінна мовна преса, видання учнівського журналу, регулярне проведення лінгвістичних радіопередач.) епізодичну — заходи, що проводяться один-два рази на рік(мовних вечорів, конференцій, конкурсів, виставок, екскурсій, тижнів чи днів мови в школі, олімпіад тощо.)
Номер слайду 4
План проведення Тижня української мови та літератури Понеділок 1. Відкриття Тижня. 2. Поетичний флешмоб. Виступи учнів 1-8 класів. 3. Конкурс скоромовок. Вівторок 1. Виставка малюнків до улюблених творів (1-9 кл.) 2. Конкурс виразного читання творів Т.Г.Шевченка (1- 9 клас) Середа 1. Проведення мовних та літературних конкурсів ( 8-9 кл.). Четвер 1. Конкурс читців (за віковими групами) Підведення підсумків конкурсу. 3. Проведення конкурсних диктантів з української мови для учнів 5-9 класів. П'ятниця 1. Флешмоб «Струни серця»для учнів 5-9 класів. 2. Мовний (літературний) вечір для старшокласників. Понеділок Підведення підсумків Тижня, нагородження переможців.
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Проведення літературних вечорів, конференцій вимагає від учнів самостійності, пошуку, творчості, активізує їх інтелектуальні можливості, розвиває організаційні здібності.
Номер слайду 9
Олімпіада з української мови та літератури - одна з форм позакласної й позашкільної роботи учнів. Завдання: розвиток пізнавальних інтересів, творчих здібностей учнів; з'ясування кола інтересів учнів; виявлення дітей, які мають високий рівень знань, для участі в районних (міських) олімпіадах , організація індивідуальної роботи з ними ; широке охоплення учнів і дух змагання ; результати олімпіади дають змогу вчителям-словесникам побачити результати своєї праці, критично оцінити свою роботу.
Номер слайду 10
Номер слайду 11
3 березня у стінах Борівської ЗОШ І – ІІ ступенів було проведено Всеукраїнську українознавчу гру «Соняшник» - 2017р. Ця гра є дуже популярною в Україні. Щорічно в ній беруть участь учні з усіх областей України . До участі у грі дітей спонукала допитливість, а найголовніше - бажання пізнати нове. Весело та завзято, із захопленням і задоволенням учні шукали правильні відповіді, наче пелюсточки соняшнику. Кожен учасник гри зумів розкрити свої здібності,ерудицію й кмітливість.
Номер слайду 12
Мовна вікторина - вид позакласної роботи, пізнавальна гра, що містить елемент змагання; проводиться переважно на гурткових заняттях, на вечорах української мови. Вікторина - форма змагання, її учасники набирають бали, переможці нагороджуються.
Номер слайду 13
Екскурсія - колективна подорож, похід до музеїв, промислових підприємств, визначних місць, подорож на історичні об'єкти з метою відвідати, оглянути. Цей вид позакласної роботи набув великого значення як форма й метод навчально-виховної роботи в школі, у діяльності культурно-освітніх закладів. Словесники організовують екскурсії до музеїв письменників, краєзнавчих музеїв, проводять уроки-екскурсії за фотоальбомами, екскурсії в природу тощо. Екскурсії сприяють збагаченню життєвих вражень учнів, розвитку вміння спостерігати, вивчати й точно висловлювати свої враження щодо побаченого.
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Традиційною формою позакласної роботи з української мови є вечір (ранок), що присвячується певній темі, наприклад, "Мова - душа народу". "Спочатку було Слово...", "Барви рідного слова", "Яка прекрасна наука - мовознавство", "Афоризми - перлини народної мудрості", "Що означає твоє ім'я" тощо. До змісту вечора (ранку) включаються доповіді й повідомлення учнів, виразне читання поетичних і прозових творів, ігри, вікторини, інсценівки, готуються виставки літератури, плакати, стіннівки. Вечір (ранок) - це підсумок тривалої попередньої підготовки: розробки сценарію, вивчення віршів тощо.