"Організація робочого місця продавця"

Про матеріал

Робоче місце продавця – це частина площі торгівельного залу магазину з торгівельним обладнанням та інвентарем для викладки товарів і обслуговування покупців.

Для продажу товарів раціонально організуйте робоче місце продавця, що забезпечить:

- вільний прохід покупців до товарів при самообслуговуванні; - підвищення культури обслуговування покупців;

- збільшення товарообігу;

- збільшення пропускної спроможності магазину;

- раціональне розміщення викладки і показу товарів
Перегляд файлу

Додаток 1.

         Робоче місце продавця – це частина площі торгівельного залу магазину з торгівельним обладнанням та інвентарем для викладки товарів і обслуговування покупців.

          Для продажу товарів раціонально організуйте робоче місце продавця, що забезпечить: 

- вільний прохід покупців до товарів при самообслуговуванні;               - підвищення культури обслуговування покупців; 

- збільшення товарообігу; 

- збільшення пропускної спроможності магазину;

-  раціональне розміщення викладки і показу товарів.

         Залежно від форми організації торгівлі робочі місця продавців поділяють на індивідуальні та бригадні.

      При індивідуальній організації робочого місця кожний продавець несе індивідуальну матеріальну відповідальність за товари, обладнання, інвентар і має місце для відпуску товарів, обладнання, інвентар, товар тощо.

       При бригадній організації робочих місць члени бригади несуть матеріальну відповідальність за товари, обладнання, інвентар, за бригадою закріплюється відділ, секція, магазин.

         Залежно від улаштування торговельного обладнання робочі місця продавців поділяють на: відкриті, напівзакриті і закриті.

         Відкриті робочі місця – це така організація робочого місця продавця, коли товари не відокремлені лінією прилавків від покупців і площа робочих місць об’єднана з площею для покупців.

         Напівзакриті робочі місця відділені від площі для покупців тумбами, між якими є проходи до товарів, доступ покупців до товарів регулюється продавцями.

         Закриті робочі місця – це така організація робочого місця, коли продавця і товари від покупця відділяє прилавок. На робочому місці виконують такі операції:  показ , вибір товарів;

  • консультування покупців;
  •   розрахунки за товарів і його пакування;
  •   надання послуг.

       Робочі місця продавців повинні відповідати таким вимогам:

- надавити максимум зручностей покупцю для огляду товарів;

- забезпечувати раціональну організацію праці;

- забезпечувати зберігання якості товарів;

- надавати можливість зручно, красиво розмістити асортимент товарів та їхні запаси.

Запаси товарів умовно поділяють на робочий, виставочний та резервний.

         Робочий запас – це товари для безпосереднього пролажу, що знаходяться на робочому місці продавця.

         Виставочний запас – це зразки товарів, призначений для інформації покупців про асортимент товарів, які є у продажу.

          Резервний запас – це товари для поповнення робочого запасу, знаходяться вони у підсобних приміщеннях магазину або у нижніх ящиках прилавків.

          Для організації робочого місця продавця важливе значення має розміщення та викладка товарів.

          Розміщення товарів – це система розташування їх торгівельному залі за групами, підгрупами, видами, цінами з метою забезпечення гарного огляду і доступності для покупців:

      - нові товари розміщують у місцях, доступних для огляду;

      - великогабаритні і важкі товари розміщують біля виходу з торгівельного залу.

         Під викладкою товарів визначають спосіб їх розміщення, укладання та показу на обладнанні в торгівельному залі.

        Способи викладки залежить від властивостей товарів.

         Розрізняють три способи викладки: горизонтальний, вертикальний та комбінований.

         При горизонтальній викладці однакові за найменуванням товари розміщують на одній або двох полицях по всій довжині обладнання.

         При вертикальному способі викладки товари однакового найменування викладають на полицях однієї гірки в кілька рядів зверху донизу.

         Комбінований спосіб поєднує горизонтальну і вертикальну викладки.      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Додаток 2.

Інструкційна карта.

Тема: Організація робочого місця продавця при підготовці товару до продажу та продажу товару.

Важливу роль в організації робочого місця продавця відіграє підготовка робочого місця до початку роботи.

Зміст завдання

Послідовність виконання

1. Підготовка робочого місця продавця на початок робочого дня.

Підготовка робочого місця продавця починається до відкриття магазину.

-   перед початком роботи продавець одягає        спецодяг;

  • перевірте наявність і повноту асортименту товарів;
  •  поповніть недостатній асортимент із резервного запасу, розмістіть і викладіть товар на обладнанні у торгівельному залі;
  • товари, які користуються попитом у покупців, розмістіть ближче до свого робочого місця;
  • сезонними і новим товарам відведіть найбільш помітне місце в торгівельному залі;
  • перевірте наявність цінників, якщо нема оформіть (при оформленні цінника треба вказувати відомості про товар);
  • матеріали, необхідні для пакування, розміщують під прилавком (папір, коробки, шпагат та інші матеріали);
  • підготуйте інвентар для продажу товарів;
  • інвентар для підрахункувартості покупки розміщують на прилавку праворуч від продавця.

2. Робоче місце на протязі робочого дня.

- Робоче місце треба утримувати у належному санітарному стані;

- підтримувати порядок та чистоту на робочому місці.

 - поліпшувати викладку товарів, поповнювати ассортимент.

3. На кінець робочого дня прибирання робочого місця.

-  протерти пил на обладнанні, очистити товар від пилу, прибрати вільну тару та сміття.

 

 

При виконанні завдання дотримувати правила охорони праці.

 

 

Додаток 3.

Підготовки товарів до продажу:

             Важливе значення для раціоналізації процесу продажу товарів і впровадження прогресивних методів обслуговування покупців має попередня підготовка товарів до продажу. Необхідність проведення операцій попередньої підготовки товарів до продажу в магазинах обумовлюється тим, що значна частина товарів, вироблених промисловими та переробними підприємствами України, надходить у торгівлю в непідготовленому до реалізації стані (у великогабаритній тарі, навалом, розібраними і не укомплектованими). Тому працівники магазинів вимушені виконувати перед подаванням товарів у торговий зал різноманітні операції, які фактично є продовженням процесу виробництва у сфері обігу.

        Попередня підготовка товарів до продажу — це комплекс операцій, які виконуються з товаром у магазині перед подання його у торговий зал (до місць продажу) і спрямовані на доведення його до повної готовності для продажу покупцям. Характер і обсяги операцій цього комплексу визначаються складністю асортименту товарів, властивостями окремих товарів, особливостями їх пакування (тара, упаковка), рівнем готовності товарів до продажу, розміром покупок, застосуванням тих чи інших методів продажу товарів і т.п.

          Усі операції попередньої підготовки товарів до продажу поділяють на загальні, яких потребує будь-який товар, і специфічні, які обумовлені конкретними особливостями окремого товару.

наборів і підготовку товарів до подачі на робоче місце.

        Загальні операції попередньої підготовки товарів до продажу в магазинах передбачають:

- розпаковування — звільнення товару від транспортної тари. Основна вимога до цієї операції — збереження кількості і якості товарів, тари та упаковки;

- сортування — групування товарів за товарними групами, видами, розмірами, сортами, іншими асортиментними ознаками, а також перевірка відповідності ціни, сортності, вказаних на маркуванні і в супровідних документах, прейскурантам договорам;

 - облагородження (надання товарного вигляду) — очищення від пилу, забруднень, зачищення верхнього шару товарів, який втратив товарний вигляд, протирання заводського мастила, усунення дрібних дефектів і т. п.;

- маркування — оформлення і прикріплення (пришивання, приклеювання) до товарів ярликів з вказанням найменування виробу, його артикулу, сорту, розміру, ціни (для позначення ціни можуть застосовуватися спеціальні цінники);

        До специфічних операцій підготовки товарів до продажу відносять операції, необхідність виконання яких перед поданням у торговий зал обумовлюється специфікою конкретних товарів.

Прикладом таких операцій можуть бути:

- фасування;

- пакування;

- розрубування м'яса;

- комплектування подарункових наборів — об'єднання в єдиний набір товарів різних назв спільного призначення.

         Підготовку товарів до продажу проводять, як правило, у спеціально відведених для цієї мети приміщеннях магазинів: розпакувальних, фасувальних, майстернях з дрібного ремонту товарів тощо; операції з комплектування подарункових наборів і оформлення та прикріплення етикеток (цінників) можуть здійснюватися безпосередньо в торговому залі. Виконання операцій попередньої підготовки товарів до продажу в невеликих магазинах покладається на продавців, які здійснюють їх до відкриття магазину; у великих магазинах ці операції виконують спеціально визначені працівники. Важливою умовою ефективного здійснення цих операцій є наявність у магазині відповідного обладнання, інструментів і матеріалів. Попередня підготовка товарів до продажу створює передумови для застосування самообслуговування та інших прогресивних методів продажу, забезпечує високу продуктивність праці продавців при обслуговуванні покупців, скорочення товарних втрат, зниження витрат обігу, підвищення ефективності роботи магазину і насамперед покращує зовнішній вигляд товарів та дозволяє працівникам торгового залу основну увагу приділяти саме обслуговуванню покупців, тобто підвищенню культури обслуговування. Водночас оптимальним місцем виконання операцій значної частини цих операцій (сортування, пакування, фасування, маркування) у зв'язку з їх виробничим характером все-таки слід визнати сферу виробництва (промислові, переробні підприємства), а в крайньому разі — підприємства оптової торгівлі. Централізація операцій попередньої підготовки товарів на виробничих підприємствах або в оптовій торгівлі дозволяє застосовувати сучасне високопродуктивне обладнання, а також скорочувати кількість технологічних операцій у магазинах та раціональніше використовувати їх площу. Виконання операцій попередньої підготовки товарів до продажу створює можливість для подання товарів у належному вигляді в торговий зал. Для переміщування товарів у торговий зал використовують ручні або електричні вантажні візки, тару-обладнання тощо. Товари, підготовлені до продажу, переміщують у торговий зал для поповнення товарних запасів у той час, коли в ньому перебуває мінімальна кількість покупців, щоб не створювати перешкод для їх обслуговування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4.

Інструкційна карта.

 

Основні елементи продажу продовольчих товарів через прилавок .

 

Складові елементи продажу

Характеристика умов виконання елементів продажу

Зустріч покупців; виявлення попиту

Приваблива вітрина; естетично оформлений інтер'єр торгового залу; раціональні викладка та розміщення товарів; уважне, ввічливе ставлення торгового персоналу до покупців

Пролежування і показ товарів; допомога у виборі та консультування

Чітка, достовірна характеристика товару; поступовий, продуманий показ; приміряння, допомога, порада; консультування щодо моди, властивостей, якості, способів застосування, догляду

Пропонування супутніх товарів і новинок

Додаткове пропонування товарів, які характеризуються спорідненістю споживання стосовно основної покупки; пропонування товарів до свят; пропонування товарів для подорожі; пропонування товарів-новинок

Нарізання, і зважування

Точна маса, можливість перевірки, нарізання за бажанням покупця

Підрахунок вартості покупки

Швидкість, точність

Розрахунок з покупцем

Називання вголос суми, яку необхідно сплатити за товар, підрахунок отриманих грошей, видавання здачі, чека

Упаковування і вручення покупки

Упаковування в присутності покупця у фірмову упаковку (пакет з полімерних матеріалів), обв'язування шпагатом, пропонування сформувати загальний пакет з кількох покупок

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Чунихина Олена Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Негода Катерина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Попова Галина
Додано
3 січня 2019
Переглядів
15572
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку