Розробка плану уроку "Інвентаризація"

Про матеріал

Професія: Продавець продовольчих товарів;

Група: ____; Курс – ___;

Місце проведення: кабінет - лабораторія .

Тема програми: Інвентаризація товарів і тари на підприємстві.

Тема : Інструктаж з охорони праці. Порядок проведення інвентаризації товару і тари у відділі.

Перегляд файлу

ЗАТВЕРДЖУЮ

старший майстер

______Л.В. Вайло

 

Урок виробничого навчання № 6.1

Професія: Продавець продовольчих товарів;

Група: ____; Курс – ___;

Місце проведення: кабінет - лабораторія .

Тема програми: Інвентаризація товарів і тари на підприємстві.

Тема : Інструктаж з охорони праці. Порядок проведення інвентаризації товару і тари у відділі.

  Мета завдання:

            навчальна: придбання навичок у учнів для виконання інвентаризації у відділі продовольчих товарів; навчити оперативно та безпомилково виконувати підготовку товару і тари до інвентаризації; навчити учнів правильно організовувати робоче місце, засвоєння учнями послідовності проведення інвентаризації. Дотримання учнями правил охорони праці.

 виховна:  виховати в учнів почуття відповідальності за доручену справу, творчого ставлення до роботи і навчання, охайності під час роботи, дотримання правил санітарії і гігієни, акуратності і зібраності при виконанні роботи,  відповідальності кожного за екологію;

  розвиваюча: розвиток в учнів логічного мислення, розвивати пізнавальну активність і самостійність.

       Тип уроку: Формування вмінь та навиків.

       Форми та методи проведення: пояснення, бесіда з елементами показу, використання ігрових елементів.

        Міжпредметні  зв’язки:  

        -  «Товарознавство непродовольчих товарів»;

        - «Організація торгівлі»;

        - «Облік і звітність»;

           Наочні посібники: асортимент товарів, інструкційні картки обладнання, інвентар, інвентарні ярлики,  Інвентаризаційні документи: товарно-грошовий звіт,  акт зняття фактичної наявності грошей, наказ або розпорядження, зразки товарів з оформленими цінниками, зразки грошових одиниць, калькулятори, допоміжні матеріали (олівець, папір, …).

         Діяльність майстра: проведення організаційного моменту, відроблення завдань по темі, практичний показ, підведення підсумків за день

Хід уроку:

І. Організаційна частина: (3 хв.)

- перевірка присутності учнів; 

- перевірка зовнішнього вигляду учнів, наявності спецодягу;

- санітарний стан  майстерні;

- мобілізація уваги учнів на темі уроку.

ІІ. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ: (42 хв.)

  • повідомлення теми, мети та завдання уроку.

Питання з охорони праці

  • Як треба поводитись з електрообладнанням в магазині.
  • Як треба зберігати вогненебезпечні товари в магазині.
  • Які вимоги пожежної безпеки у магазині.
  • Правила використання драбин та інших підсобних предметів.
  • Правила пересування важких предметів, товарів.
  • Вимоги особистої гігієни учнів, продавців у магазині.

 

  Актуалізація опорних знань:

Питання з теми «Інвентаризація»:

  1. Що таке інвентаризація? (Це виявлення фактичної наявності товарів, тари, грошових коштів і порівняння їх з даними бухгалтерського обліку).
  2. Які основні завдання інвентаризації? (Виявити фактичну наявність товарно-матеріальних цінностей, встановити залишки або нестачу, дотримання умов зберігання, виявлення неякісного товару, та «необоротного» товару).
  3. В яких випадках проводять інвентаризацію? (У разі передачі майна у другу власність, при зміні матеріально-відповідальної особи, у разі ліквідації підприємства, стихійного лиха, річний бухгалтерський звіт, факти крадіжки і т.д.)
  4. В який час доцільно проводити інвентаризацію? (У стислі терміни, після робочого дня, або на вихідні)
  5. Порядок проведення інвентаризації? (Наказ – ознайомлення з комісією – припиняється робота магазину – перевірка грошей – бухгалтерський звіт – пломбування приміщень магазину – підготовка товару – перерахування та записування до опису - визначення результату)
  6. Хто приймає участь в інвентаризації? (Члени комісії та матеріально відповідальна особа)
  7. Скільки примірників опису складається? (Три – два під копірку складають члени комісії, один – МВО вручну)
  8. Як правильно оформляться опис? (Всі члени комісії розписуються на кожній сторінці)

 

Виклад нового матеріалу

Повідомити тему і мету уроку.

  1.     Інструктаж за змістом занять і організації робочого місця.
  2.     Показ презентації.
  3.     Ознайомити з інвентаризаційною документацією.
  4.     Пояснити як правильно підготовляти товари у відділі.
  5.     Показати як правильно заповнювати інвентаризаційні ярлики на товари.
  6.     Практично показати як  підготувати товар  до інвентаризації.
  7.     Практично показати як підготувати вагові товари  до інвентаризації.
  8.     Видати завдання, самостійна робота учнів.

 

ІІІ. САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ: (210 хв.)

 розподіл по бригадам на кожну секцію продовольчих товарів.

  • Ознайомлення з наказом про інвентаризацію (розпорядження).
  • Перевірка наявності грошей у касі та складання акту.
  • Підготовка товару до інвентаризації (групування по видам, найменуванням та цінам).
  • Відпрацювання навиків оформлення інвентаризаційних ярликів.
  • Допомога майстра учням: консультації, показ окремих дій, догляд за дотриманням правил охорони праці.
  • Складання інвентаризаційного опису за завданням.
  • Прибирання робочого місця.

 

Закріплення нового матеріалу проводимо за допомогою методу

«Тест досягнень»

Дайте правильну відповідь:

1. Матеріальну відповідальність несуть усі працівники секції, магазину при:

а) індивідуальній матеріальній відповідальності;

б) бригадній;

в) комбінованій.

2. Інвентаризація проводиться у випадках:

а) при зміні МВО;

б) крадіжки;

в) стихійного лиха;

3. Термін проведення інвентаризації:

а) один раз на рік;

б) один раз на два роки;

в) в обідню перерву;

4. Який документ видається перед проведенням інвентаризації?

а) паспорт;

б) наказ;

в) розпорядження;

5. Інвентаризація проводиться при:

а) відкритому магазині;

б) закритому магазині ;

в) в обідню перерву;

6. Який документ складається при перевірці наявності грошей в операційній касі?

а) товарно-грошовий звіт;

б) накладна;

в) акт;

7. В склад інвентаризаційної комісії входять :

а) МВО, директор, товарознавець;

б) МВО, голова комісії, бухгалтер;

в) МВО, представник з захисту прав споживачів, товарознавець;

8. При підготовці товару до інвентаризації його :

а) викладають;

б) групують за видами та цінами;

в) переміряють, перераховують, зважують;

 

Ситуація №1

 Ви працюєте у гастрономічному відділі і старший продавець уходить у відпуску і просить не робити інвентаризацію (путівка до моря) . Ваші дії у цієї ситуації.

 

Ситуація №2

 Ви працюєте у продовольчому магазині продавцем.

К вам приходить інвентаризаційна комісія з розпорядженням о проведенні інвентаризації, а у вас черга покупців. Як ви поступите у цієї ситуації?

 

 

 ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ: (25 хв.)

1.Узагальнити навики та вміння по завданню, аналіз трудової діяльності учнів

2. Аналіз організації робочого місця

3. Розбір помилок, їх усунення

4. Виставлення та вмотивування оцінок

 

Домашнє завдання

Здійснити пошук додаткової інформації в бібліотеці,  Інтернеті про порядок проведення інвентаризації у супермаркетах.

 

 

 

 

 

 

 

 

Майстер в.н. ________________________

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Попова Галина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чунихина Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Масенкова Светлана
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 січня 2019
Переглядів
2016
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку