Методичні рекомендації щодо організація самоосвітньої діяльності вчителя математики , як пропедевтики викладання в умовах НУШ.
Із досвіду роботи щодо організації блогу вчителя математики
Нова школа потребує нового вчителя, який зможе стати агентом змін. Творчому та відповідальному вчителю, який постійно працює над собою, буде надано академічну свободу. Учитель зможе готувати власні авторські освітні програми; власноруч обирати підручники, методи, стратегії, способи й засоби навчання; активно виражати власну фахову думку;Держава гарантуватиме йому свободу від втручання в професійну діяльність.
Як же підготуватись до цих змін?Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: порадник для вчителя» містить матеріали та практичні завдання, які допоможуть вчителям створювати освітнє сере довище, забезпечити різні форми інтегрованого навчання, залучати до педагогічної взаємодії родини дітей, інших партнерів, оцінити власну практику в контексті освітніх новацій, здійснювати моніторинг розвитку учнів.
Наповнення блогу. Творча лабораторія вчителя (навчальні матеріали:конспекти уроків,презентації,завдання для контролю знань)Робота над проблемною темою «Використання технології критичного мислення для створення розвивальної моделі навчання»Домашні та творчі завдання для учнів. Проектні роботи учнів. Посилання на корисні Інтернет ресурси. Можливість спілкування з учнями та батьками. Портфоліо з інформацією про вчителя Сертифікати та досягнення учнів та вчителя. Корисні посилання для учнів, батьків та вчителів
Сучасний школяр. Ключовими засобами взаємодії з навколишнім світом стають гаджети та девайси Безглуздо це ігнорувати! Значно ефективніше активно залучати новітні інтернет-технології у навчальний процес Це дозволить ефективно взаємодіяти зі своїми учнями у зручному для них форматі. Як навчитись вчителям використовувати інтернет технології?
Інтерактивна школа творчого вчителя Видавництвом «Ранок» створений проект «Інтерактивне навчання», який надає можливість учням проходити тестування з основних предметів та перевіряти якість та рівень своїх знань Онлайн-тести на сайті безкоштовні і доступні для зареєстрованих учнів та вчителів. Учитель може створити класи за потрібники курсами та додати до них учнів. В такому випадку ті учні, що належать до класу вчителя можуть проходити тестування та вчитель буде бачити їх результати.
Мастерская Марины Курвитс. Покрокові інструкції для реалізації нових освітніх стандартів на уроках;Інноваційні сценарії які змінюють урок таким чином ,що учні є активними учасниками навчального процесу;(перевернуте навчання)Інструкція по використанню інструментів для створення навчальних матеріалів які вдосконалюють процес навчання;
Тема : «Формула коренів квадратного рівняння»(урок за методикою перевернутого навчання)Перед уроком діти знайомляться з теоретичним матеріалом через підручник та презентацію розміщену на блозі вчителя; складають опорні конспекти;Реалізовується таканаскрізна лінія «Екологічна безпека й сталий розвиток» через самоосвітню діяльність формується соціальна активность та усвідомлення важливості розвитку для майбутніх поколінь;
Використання конструктору Learningapps. Тест –контроль створений на платформі learningapps.org за посиланням https://learningapps.org/display?v=prvmob0hn18 Конструктор Learningapps призначений для розробки, зберігання інтерактивних завдань з різних предметних дисциплін, за допомогою яких учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі
Використання інформаційних технологій навчання. Перевіряємо засвоєння базових знань та вмінь;Використовуємо прийоми: робота в парах; самостійна робота;Преваги: динамічність та мобільність навчальної діяльностіРеалізується наскрізна лінія «Підприємливість і фінансова грамотність» через розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі,
ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВУчні по групам досліджували питання «Історія виникнення квадратних рівнянь»Реалізується наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» через колективну діяльність (дослідницькі проекти, роботу в групах), в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.
« Мозговий штурм» (за технологією «Критичного мислення»)Вправа вчить робити висновки з урахуванням точки зору співрозмовників, показує, як переосмислити власні думки після отримання нової інформації. Ця стратегія особливо корисна, коли потрібно залучити до бесіди увесь клас та важливо налагодити продуктивну комунікацію серед школярів. Для розв’язування завдань високого рівня
Робота методичного об’єднання. У збірці подано методичні та практичні наробки з досвіду роботи вчителів інформатики та математики Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 щодо використання власних педагогічних блогів та сайтів для організації освітнього процесу за технологіями перевернутого, дистанційного навчання; проектної діяльності учнів.
Хмарні технології в навчанні надають ряд переваг: Кирилюк Л. Л. «Використання хмарних технологійяк засобу створення освітнього веб-середовища»;економія засобів на придбання програмного забезпечення (використання технології Office Web Apps (Office онлайн));зниження потреби в спеціалізованих приміщеннях;виконання багатьох видів учбової роботи, контролю і оцінки online;економія дискового простору;антивірусна, безрекламна, антихакерська безпека та відкритість освітнього середовища для вчителів і для учнів.
Перевернуте навчання. Перевернуте навчання — це форма активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес навчання таким чином:домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відео фрагментів з навчальним матеріалом наступного уроку;учні самостійно проходять теоретичний матеріал, а у класі час використовується на виконання практичних завдань. Прохоренко Л. В. «Використання блогів та сайтів вчителів для організації перевернутого навчання»;
Організації дистанційного навчання. Google Classroom є унікальним додатком Google оскільки розроблена саме для освітніх потреб. Ця платформа дозволяє використання вчителем всіх інтегрованих інструментів пакету Google Suite, наприклад, Google Drive і Gmail, Google Form G+. Ільницька Н. В. «Використання хмарних технологій та сайтів вчителів для організації дистанційного навчання