Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів, розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність.
Урок 66. Таблиця множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різних ступенів. Розв’язування задач
Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів, розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Грають 3 команди.
+ 17 – 8 – 9
– 6 + 29 + 36
+ 25 – 6 – 17
– 7 + 33 + 25
+ 9 – 14 – 7
(46) (46) (46)
2. Порівняйте
12 2 · 4 2 · 3 18 6 · 2 7 · 2
11 2 · 5 2 · 8 10 2 · 3 2 · 4
1) На столі стояли 4 тарілки, з двома яблуками у кожній. Скільки було всього яблук?
2) По тарілочках розклали 6 цукерок, по 2 цукерки на кожну. На скільки тарілочок вистачило цих цукерок?
3) Діти для прогулянки вишикувалися парами. Вийшло 9 пар. Скільки дітей вийшли на прогулянку?
— Випишіть відповіді таблиці множення числа 2.
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми вивчимо таблицю множення числа 3.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 81–82)
Завдання 516. Колективне опрацювання матеріалу
— Прочитай рівність 3 · 5 = 15. Що показує другий множник? Як перевірити, що 3 · 5 = 15?
Завдання 517. Колективне опрацювання матеріалу
Учні пояснюють, як склали таблицю множення числа 3.
— Що цікавого ви помітили?
— Як можна одержати наступний добуток з попереднього?
— Вивчіть таблицю напам’ять.
Завдання 518
Учні «ланцюжком» обчислюють вирази, користуючись таблицею. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.
Завдання 519
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.
Завдання 520. Коментоване розв’язування задачі
Завдання 521. Колективне розв’язування задачі
Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
Було — ?
Витратили — по 3 м 6 с.
Залишилося — 9 м.
2. Фізкультхвилинка
V. Узагальнення й систематизація знань
3 · 6 – 11 3 · 2 + 72
3 · 4 + 8 3 · 7 – 14
3 · 9 – 10 3 · 8 + 8
1) Двом учням роздали по 3 м’ячі і ще 5 м’ячів залишили у кошику. Скільки всього було м’ячів?
2) Марічка купила три фарби, по 4 грн кожна, і палітру за 15 грн. Яка вартість покупки?
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічної задачі
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
VII. Домашнє завдання
С. 82, завдання 522; 523.