Урок 66. Таблиця множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різних ступенів. Розв’язування задач

Про матеріал


Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів, розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність.

Перегляд файлу

Урок 66. Таблиця множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різних ступенів. Розв’язування задач

Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів, розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Гра «Хто швидший?»

Грають 3 команди.

2 ∙ 4  2 · 6  2 · 9

+ 17  – 8  – 9

– 6  + 29  + 36

+ 25  – 6  – 17

– 7  + 33  + 25

+ 9  – 14  – 7

(46)  (46)  (46)

2. Порівняйте

16       2 · 6  2 · 7       15  3 · 5       3 · 6

12       2 · 4  2 · 3       18  6 · 2       7 · 2

11       2 · 5  2 · 8       10   2 · 3       2 · 4

3. Усне розв’язування задач

1) На столі стояли 4 тарілки, з двома яблуками у кожній. Скільки було всього яблук?

2) По тарілочках розклали 6 цукерок, по 2 цукерки на кожну. На скільки тарілочок вистачило цих цукерок?

3) Діти для прогулянки вишикувалися парами. Вийшло 9 пар. Скільки дітей вийшли на прогулянку?

4) До танцювального ансамблю записалося 17 учнів, а до хору — 35. На скільки більше учнів записалося до хору, ніж до танцювального ансамблю?

4. Хвилинка каліграфії

Випишіть відповіді таблиці множення числа 2.

2

3

4

5

6

7

8

9

10

12

13

14

15

16

17

18

19

20

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми вивчимо таблицю множення числа 3.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 81–82)

Завдання 516. Колективне опрацювання матеріалу

— Прочитай рівність 3 · 5 = 15. Що показує другий множник? Як переві­рити, що 3 · 5 = 15?

Завдання 517. Колективне опрацювання матеріалу

Учні пояснюють, як склали таблицю множення числа 3.

— Що цікавого ви помітили?

— Як можна одержати наступний добуток з попереднього?

— Вивчіть таблицю напам’ять.

Завдання 518

Учні «ланцюжком» обчислюють вирази, користуючись таблицею. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.

Завдання 519

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель пе­ревіряє.

Завдання 520. Коментоване розв’язування задачі

Завдання 521. Колективне розв’язування задачі

Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.

Було — ?

Витратили — по 3 м 6 с.

Залишилося — 9 м.

2. Фізкультхвилинка

V.  Узагальнення й систематизація знань

1. Обчислення значень виразів

3 · 5 + 5   3 · 3 + 9

3 · 6 – 11   3 · 2 + 72

3 · 4 + 8   3 · 7 – 14

3 · 9 – 10   3 · 8 + 8

2. Робота над задачами

1) Двом учням роздали по 3 м’ячі і ще 5 м’ячів залишили у кошику. Скільки всього було м’ячів?

2) Марічка купила три фарби, по 4 грн кожна, і палітру за 15 грн. Яка вартість покупки?

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв’язування логічної задачі

В одній вазі 10 яблук, а в іншій — 6 яблук. Скільки яблук потрібно перекласти з однієї вази в іншу, щоб яблук вийшло порівну? (2)

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

VII. Домашнє завдання

С. 82, завдання 522; 523.

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку