Мета: формувати в учнів навички табличного множення числа 3; вправляти у розв'язуванні прикладів і задач; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати акуратність.
Урок 67. Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 3. Порівняння задач
Мета: формувати в учнів навички табличного множення числа 3; вправляти у розв’язуванні прикладів і задач; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати акуратність.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання (с. 82, завдання 522; 523)
Завдання 522
Прочитайте вирази, у яких остання дія додавання; віднімання.
Завдання 523
Хто із хлопчиків заплатив більше? На скільки більше?
3 |
3 |
|
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
3 |
|
Множник |
3 |
5 |
2 |
|
|
|
|
8 |
5 |
|
Добуток |
|
|
6 |
18 |
15 |
27 |
21 |
|
15 |
9 |
Кожен ніс по три грибки.
Скільки всіх було грибків
В чотирьох цих їжаків? (12)
Кожен ніс по два мішки.
Скільки всіх було мішків
В чотирьох цих віслюків? (8)
Клала лиска Віолетта.
Мисочок у лиски 6.
А котлет? Хто відповість? (18)
В кожній з них по 3 сосиски.
Скільки всіх сосисок там
Знати хочеться котам. (12)
4. Хвилинка каліграфії
— Запишіть відповіді таблиці множення числа 3.
— Запишіть вирази. Знайдіть значення цих виразів.
1) Щоб полити одну грядку, потрібно 3 відра води. Скільки потрібно води, щоб полити 7 таких грядок?
3) У бібліотеці було видано 16 книг, по 2 книги кожному відвідувачу. Скільки було відвідувачів?
4) У три ряди намалювали 12 кружечків, у кожному ряду порівну. Скільки кружечків вийшло в ряду?
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення числа 3.
IV. Повторення вивченого матеріалу
1. Робота за підручником (с. 82–83)
Завдання 524
Учні з місця складають і розв’язують задачу за малюнком.
Завдання 525
Учні «ланцюжком» порівнюють вирази. Один учень працює біля дошки, решта у зошитах.
Завдання 526. Колективне розв’язування задачі
Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
— Що означають слова «п’ять трилітрових банок»?
— Що треба дізнатися спочатку? Чому?
— Чи вистачить цих банок, щоб розлити сік? Чому?
— Змініть числові дані в задачі так, щоб банок не вистачало.
Завдання 527
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.
Потім учні відповідають на питання: «На скільки більше заплатили за лимони, ніж за виноград?».
Завдання 528
Учні розв’язують і порівнюють задачі.
Завдання 529. Самостійна робота
Під час перевірки учні читають виписані приклади і пояснюють спосіб обчислення.
2. Фізкультхвилинка
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Розв’язування прикладів з коментуванням
(36 – 18) : 2
12 : 2 · 3
2 · 8 + 42
10 : 2 + 87
3 · 9 + 47
1) В одному пакеті 3 кг мандаринів. Скільки кілограмів мандаринів у 6 таких пакетах?
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічної задачі
Завдання 530*
— Скільки паличок потрібно, щоб побудувати 4 трикутники? Олесь використав для побудови всього 9 паличок. Накресліть, як він це зробив.
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
VII. Домашнє завдання
С. 83, завдання 531; 532.