Організація та Психологічний супровід інклюзивного навчання в закладах освіти

Про матеріал
Матеріал містить перелік осіб, які відносяться до ООП, алгоритм психолого-педагогічного супроводу інклюзивного навчання, кроки супроводу відповідно до положення про команду психолого-педагогічного супроводу
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Організація та Психологічний супровід інклюзивного навчання в закладах освіти24.10.2019 Підготувала: методист Челпанова Віра Іванівна

Номер слайду 2

Інклюзивне навчання -цеце комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їхнього навчання в загальноосвітніх навчальних закладах на основі особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.

Номер слайду 3

Хто такі діти з особливими освітніми потребами?

Номер слайду 4

До категорії осіб з особливими освітніми потребами, які потребують додаткової підтримки під час освітнього процесу, належать:особи з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарата; хворобами нервової системи; затримкою психічного розвитку, інтелектуальними порушеннями, складними порушеннями мовлення (у тому числі з дислексією); іншими складними порушеннями розвитку (у тому числі з розладами спектру аутизму);

Номер слайду 5

особи, яким встановлено електрокардіо-стимулятор або інший електронний імплантат чи пристрій;особи, які мають захворювання, що можуть бути перешкодою для проходження зовнішнього незалежного оцінювання, визначені МОН спільно з МОЗ;

Номер слайду 6

особи, які мають захворювання, що потребують постійного медичного нагляду, або періодичного здійснення індивідуальних медичних процедур із забезпечення життєдіяльності людини та/або контролю за її станом;особи, які потребують відновлення стану здоров’я у закладах загальної середньої освіти санаторного типу; 

Номер слайду 7

особи, які опинились у складних життєвих обставинах, влаштовані до дитячих будинків сімейного типу, соціально-реабілітаційних центрів, перебувають у школах соціальної реабілітації; особи, які проживають на тимчасово окупованій території, або у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження або у населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення; 

Номер слайду 8

особи, які мають статус внутрішньо переміщених;діти-біженці та діти, які потребують додаткового та тимчасового захисту;особи, які здобувають спеціалізовану освіту та/або можуть прискорено опанувати зміст навчальних предметів одного чи декількох класів, освітніх рівнів;

Номер слайду 9

особи, які здобувають(ли) повну загальну середню освіту мовою, що не належить до слов’янської групи мов, або базову чи профільну середню освіту – мовою корінних народів (особи з особливими мовними освітніми потребами).

Номер слайду 10

Перед практичним психологом постає завдання створити сприятливий психологічний мікроклімат, подбати про найоптимальніші умови навчання як для цієї дитини, так і для дітей, з якими вона навчатиметься в одному класі.

Номер слайду 11

Практичний психолог має: Виявляти дітей, у яких виникають труднощі в навчанні, спілкуванні та взаємодії Визначати причини труднощів Скеровувати за потреби до відповідних фахівців для встановлення причин і надання кваліфікованої допомоги Виявляти причини соціального неблагополуччя або затримки в розумовому розвитку дитини. Спостерігати за дитиною

Номер слайду 12

Практичний психолог маєАналізувати навчальну документацію Проводити консиліуми з учителями. Спостерігати за дитиною задля вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб Надавати рекомендації педагогам щодо врахування особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини при визначенні форм і методів роботи з нею

Номер слайду 13

Практичний психолог має: Сприяти позитивному мікроклімату в колективі - Проводити заходи, спрямовані на профілактику стигматизації та дискримінації у шкільному оточенні - Формувати дружнє й неупереджене ставлення до дитини з особливими освітніми потребами

Номер слайду 14

Алгоритм психолого-педагогічного супроводу1. Створюється команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами Наказ МОН № 609 від 08.06.2018 року!!! Засідання проводяться не менше трьох разів на рік !!! Постійні та залучені фахівці.

Номер слайду 15

постійні учасники:директор або заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель початкових класів (класний керівник), вчителі, асистент вчителя, практичний психолог, соціальний педагог, вчитель-дефектолог (з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП), вчитель-реабілітолог та батьки або законні представники (далі - батьки) дитини з ООП тощо;

Номер слайду 16

залучені фахівці: медичний працівник закладу освіти, лікар, асистент дитини, спеціалісти системи соціального захисту населення, служби у справах дітей тощо

Номер слайду 17

У закладі дошкільної освіти:постійні учасники: директор або вихователь-методист, вихователь, асистент вихователя, практичний психолог, соціальний педагог, вчитель-дефектолог (з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП), вчитель-реабілітолог та батьки дитини з ООП тощо

Номер слайду 18

залучені фахівці:медичний працівник закладу освіти, лікар, асистент дитини, спеціалісти системи соціального захисту населення, служби у справах дітей тощо.

Номер слайду 19

Кроки супроводу. Команда супроводу складає індивідуальну програму розвитку дитини з ООП впродовж 2-х тижнів з моменту початку освітнього процесу.ІПР погоджується батьками та затверджується керівником закладу освіти.

Номер слайду 20

Команда супроводу переглядає ІПР з метою її коригування та визначення прогресу розвитку дитини у закладі загальної середньої освіти двічі на рік (у разі потреби  частіше); у закладі дошкільної освіти - тричі на навчальний рік (у разі потреби частіше)

Номер слайду 21

Відповідно до особливостей розвитку дитини з ООП Команда супроводу розробляє індивідуальний навчальний план та індивідуальну навчальну програму в закладі загальної середньої освіти та індивідуальний освітній план з закладі дошкільної освіти.

Номер слайду 22

Команда супроводу визначає способи адаптації (у разі необхідності модифікації) освітнього середовища, навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП.

Номер слайду 23

Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюється шляхом проведення індивідуальних і групових занять. У разі виникнення труднощів у реалізації ІПР, Команда супроводу звертається до фахівців ІРЦ щодо надання методичної допомоги.

Номер слайду 24

Команда супроводу формує та узгоджує з батьками розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП. Корекційно-розвиткові заняття згідно з ІПР проводяться педагогічними працівниками закладу освіти та (або) залученими фахівцями ІРЦ, інших установ/закладів, фізичними особами, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері освіти.

Номер слайду 25

Практичний психолог:вивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП;психологічний супровід дитини з ООП;надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП згідно з IПP¹;надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;

Номер слайду 26

Практичний психолог:консультативна робота з батьками дитини з ООП;просвітницька робота щодо формування психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі.¹Проведення корекційно-розвиткових занять практичним психологом, учителем-дифектологом здійснюється відповідно до чинного законодавства.

Номер слайду 27

Соціальний педагог:соціально-педагогічний патронаж дитини з ООП та її батьків;виявлення соціальних проблем, які потребують негайного вирішення, при потребі, направлення до відповідних фахівців з метою надання допомоги;вивчення соціальних умов розвитку дитини з ООП;

Номер слайду 28

Соціальний педагогсоціалізація дитини з ООП, адаптація її у новому колективі;інформування дитини з ООП та її батьків про мережу закладів позашкільної освіти, залучення дитини до участі в гуртках, секціях з урахуванням її можливостей;

Номер слайду 29

Соціалний педагог:надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі, подолання особистісних, міжособистісних конфліктів;захист прав дитини з ООП, за відповідним дорученням представлення її інтересів у відповідних органах та службах.

Номер слайду 30

Батьки дитини з ООП:доведення інформації про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі у виконанні домашніх завдань);прийняття участі у роботі Команди супроводу, в тому числі залучення до складання ІПP;створення умов для навчання, виховання та розвитку дитини.

Номер слайду 31

Зворотній зв’язок Що сподобалось?Що було найбільш корисним?Де і як будете використовувати?

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
7 січня
Переглядів
12
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку