Дискусійні питання: Чи готова загальноосвітня школа прийняти дитину з особливостями розвитку? Як об’єднати різні групи дітей у навчально-виховному процесі? Як для учнів з різними пізнавальними можливостями здійснити добір максимально доступного змісту освіти та оцінювання рівня його засвоєння? Чи готовий учитель загальноосвітньої школи прийняти дітей такими, якими вони є?
Умови забезпечення ефективного інклюзивного навчання дітей з особливими потребами: 1) раннє виявлення і корекція вад розвитку; 2) психологічна підготовка дитини та її батьків до навчання спільно зі здоровими однолітками; 3) розробка методики інтеграції дитини з психофізичними порушеннями;
Умови забезпечення ефективного інклюзивного навчання дітей з особливими потребами: 4) тісна співпраця з батьками, надання їм необхідних дефектологічних знань, психотерапевтичної і консультативної допомоги; 5) створення спеціальних умов в класі, школі, дошкільному закладі; 6) підготовка здорових учнів класу до взаємодії з особливою дитиною.
Швидкого розв’язання в районах (містах) потребують такі проблеми: формування прихильності ідеям інклюзивної освіти у педагогічних працівників, педагогічної громадськості, розвиток їх готовності до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами; сприяння підвищенню обізнаності педагогічних працівників щодо нормативних документів із питань інклюзивної освіти;
Швидкого розв’язання в районах (містах) потребують такі проблеми: сприяння підвищенню компетентності всіх педагогічних працівників із питань інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах ДНЗ і ЗНЗ; вивчення й поширення кращих практик, першого педагогічного досвіду з питань інклюзивної освіти; здійснення просвітницької роботи у громаді за місцем розташування закладу з метою формування нової суспільної філософії щодо осіб з інвалідністю.