ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ МИСТЕЦТВА ( 4 КЛАС )
( За підручником: Кізілова Г. О. , Шулько О. А.
Мистецтво: підручник для 4 класу загальноосвітніх навчальних
закладів —Тернопіль: Видавництво «Астон», 2020. —1с.: іл. )
Частина І
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
ПОДОРОЖУЄМО І ВІДКРИВАЄМО СВІТ |
||
1. |
ПОЧАТОК ШЛЯХУ. Види музичного фольклору. Троїсті музики. Сприймання: музика у виконаннітроїстихмузик. Виконання:Українська народна пісня. Од Києва до Лубен. |
|
2. |
ПОЧАТОК ШЛЯХУ. Повторення мистецьких понять за попередній рік. Види образотворчого мистецтва. Гончарство. Аплікація «Реставруємо глечик». |
|
3. |
МИСТЕЦТВО БЕЗ МЕЖ - УКРАЇНА, НІМЕЧЧИНА . Нотний стан. Ноти. Скрипковий ключ. Спів звукоряду. Сприймання: Людвігван Бетховен «Німецькийтанець». Виконання: Українська народна пісня Од Києва до Лубен. |
|
4. |
МИСТЕЦТВО БЕЗ МЕЖ – КАНАДА. Українська діаспора в світі. Кольорознавство: основні та похідні кольори. Композиція з листя у техніці фроттажа. |
|
5. |
МИСТЕЦТВО БЕЗ МЕЖ - ЧЕХІЯ, АВСТРІЯ. Темп. Гра «Відгадай темп». Сприймання: Йоганн Штраус. Полька. Виконання:Чеська народна пісня. Полька. |
|
6. |
МИСТЕЦТВО БЕЗ МЕЖ – АВСТРІЯ. Цікаві факти про Австрію. Поняття ракурсу. Зображення будинків знизу (техніка на вибір). |
|
7. |
МИСТЕЦТВО БЕЗ МЕЖ - УГОРЩИНА. Тривалості нот і пауз. Сприймання:Йоганнес Брамс. Угорський танець№5. Виконання: Чеська народна пісня. Полька. |
|
8. |
МИСТЕЦТВО БЕЗ МЕЖ – ФРАНЦІЯ. Франція у мистецькому аспекті. Повторення понять динаміки, експресії. Створення рухомої листівки. |
|
МАШИНА ЧАСУ |
||
9. |
ПОГЛЯД У МИНУЛЕ. Тембр. Гра-розспівка. Рапсодія. Сприймання : Мирослав Скорик. Карпатська рапсодія. Виконання: Алла Мігай. Сім нот. |
|
10. |
ПОГЛЯД У МИНУЛЕ. Наскельний живопис. Поняття пропорцій. Створення силуетних зображень у техніці «тіньового» малюнка. |
|
11. |
КРІЗЬ ВІКИ. Мелодія. Гра «Впізнай голос». Скрипка. Сприймання :Вольфганг Амадей Моцарт. Симфонія №40. Виконання: Алла Мігай. Сім нот. |
|
12. |
КРІЗЬ ВІКИ. Одяг як дзеркало епохи. Створення моделей одягу у техніці колажу. |
|
13. |
ІСТОРІЯ ЗНАЙОМОЇ РЕЧІ. ПРЕКРАСНЕ ПОРУЧ. Ритм. Ритмічні вправи. Сюїта. Сприймання:Левко Колодуб. Сюїта № 4 «Українські танці». Виконання: Анна Олєйнікова. Жити щоб веселіш. |
|
14. |
ІСТОРІЯ ЗНАЙОМОЇ РЕЧІ. Зміни естетичних уявлень та дизайну на прикладі сумки. Промисловий дизайн. Ліплення сумки. |
|
15. |
ГОСТІ З МАЙБУТНЬОГО. Урок узагальнення та повторення матеріалу. Гра «Сам собі режисер». Сприймання : Алла Загайкевич. Електронна музика. |
|
16. |
ГОСТІ З МАЙБУТНЬОГО. Урок узагальнення та повторення матеріалу. Ліплення інопланетних істот. |
|
ЧАРІВНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ |
||
17. |
У СВІТІ АНІМАЦІЇ. Види мультфільмів.Гра « Впізнай музику мультфільма» . Тричастинна музична форма. Сприймання : Едвард Гріг. Похід гномів. Виконання: Алла Мігай. Гномик. |
|
18. |
У СВІТІ АНІМАЦІЇ. Українські художники – аніматори. Створення анімаційного образу в техніці графіки. |
|
19. |
ДИВО ПЕРЕВТІЛЕННЯ. Театр. Види театру. Оркестр. Балет.Театральні етюди. Сприймання : П. Чайковський. Вальс сніжинок» з балету «Лускунчик» Виконання: Алла Мігай. Гномик. |
|
20. |
ДИВО ПЕРЕВТІЛЕННЯ. Театральні професії. Бутафор. Ліплення бутафорського набору для власної історії. Робота у групах. |
|
21. |
ПРИРОДНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ. Гра «Я - композитор». Порівняння художніх та музичних образів. Сприймання : Сергій Прокоф`єв. Дощ і веселка. Виконання:Анна Олєйнікова. Пори року. |
|
22. |
ПРИРОДНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ. Закономірні процеси в природі і в творчості. Поняття ескізу. Створення панно у техніці аплікації. |
|
23. |
У ПОШУКАХ ГОЛОВНОГО. Розспівка. Ритмічна гра « А ми просо сіяли». Симфонія. Сприймання : Л. Ревуцький. Фінал симфонії № 2. Виконання:Анна Олєйнікова. Пори року. |
|
24. |
У ПОШУКАХ ГОЛОВНОГО. Творчість Т. Яблонської. Поняття композиційного центру. Виконання пейзажу у техніці гуаші. |
|
ФАКТИ І ТАЄМНИЦІ |
||
25. |
МАГІЧНІ ТАЄМНИЦІ Театральні етюди. Сприймання : Жанна Колодуб. «Троль» з фортепіанного альбому «Снігова королева». Виконання: Наталія Май. Пісня про чарівника. |
|
26. |
МАГІЧНІ ТАЄМНИЦІ Творчість художників – ілюстраторів. Створення монограми (графіка). |
|
27. |
ТАЄМНИЦІ МИСТЕЦТВА Професія композитора. Литаври. Сприймання : Йозеф Гайдн. Симфонія № 94. Виконання: Наталія Май. Пісня про чарівника. |
|
28. |
ТАЄМНИЦІ МИСТЕЦТВА Джерела натхнення. Абстрактне мистецтво. Виконання абстрактної композиції (акварель). |
|
29. |
МИСТЕЦЬКІ ФАКТИ ПРО УКРАЇНУ Колядки. Щедрівки. Сприймання : танець у виконанні ансамблю танцю України ім. П. Вірського. Щедрівка «Сієм, сієм, посіваєм» у виконанні хору ім. Г Верьовки. Виконання: українська народна пісня. Старий рік минає. |
|
30. |
МИСТЕЦЬКІ ФАКТИ ПРО УКРАЇНУ Мистецька гордість України. Петриківський розпис. Створення композиції у крузі. |
|
31. |
Я ЗНАЮ – ЦЕ ФАКТ! Підсумковий узагальнюючий урок. Трембіта - найдовший музичний інструмент світу. |
|
32. |
Я ЗНАЮ – ЦЕ ФАКТ! Підсумковий узагальнюючий урок. Ліплення кольорового кота з руликів. |
|
Частина ІІ
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
СВІТ НЕВИДИМИЙ |
||
33. |
НЕДИДИМЕ ТА ВСЮДИСУЩЕ ПОВІТРЯ. Повітря - джерело утворення звуку. Дихальні вправи. Сприймання: український народний танець «Метелиця». Виконання: Наталія Антоник. Дивна пісня. |
|
34. |
НЕДИДИМЕ ТА ВСЮДИСУЩЕ ПОВІТРЯ. Поняття повітряної перспективи. Виконання фантастичного пейзажу з тоновою градацією. |
|
35. |
ГРА КРАПКИ І ЗВУКУ. Регістр: низький, середній, високий. Сприймання: Микола Сільванський. Пташка і кицька. Виконання: Наталія Антоник. Дивна пісня. |
|
36. |
МАЙЖЕ НЕВИДИМА КРАПКА. Крапка як виражальний засіб графіки. Створення крапкового графічного зображення. |
|
37. |
ЗАХОПЛЮЮЧИЙ СВІТ МІНІАТЮР. З чого складається мова музики? Мініатюра в музиці. Сприймання: Самуїл Майкапар. Музична шкатулка. Виконання: українська народна пісня. Був собі журавель. |
|
38. |
ЗАХОПЛЮЮЧИЙ СВІТ МІНІАТЮР. Мініатюра як вид живопису. Ліплення мініатюрної свинки. |
|
СВІТ НЕВІДОМИЙ |
||
39. |
ЩО ТАМ, ЗА ЗІРКАМИ? Музична імпровізація. Вправа «Танцюючі ручки». Сприймання : Клод Дебюссі. Місячне сяйво . Виконання: Ольга Янушкевич. Чомучки. |
|
40. |
ЩО ТАМ, ЗА ЗІРКАМИ? Уява та фантазія в зображенні фантастичних сюжетів. Теплі і холодні кольори. Зображення космічного корабля. |
|
41. |
ЩО ТАМ, ПІД ВОДОЮ? Виражальні та зображальні інтонації в музиці. Сприймання : Микола Римський-Корсаков. Вступ до опери «Садко». Виконання: Ольга Янушкевич. Чомучки. |
|
42. |
ЩО ТАМ, ПІД ВОДОЮ? Морський пейзаж. Мариністи. Форма предмета. Створення рибки у техніці паперового плетіння. |
|
43. |
НЕВІДОМА Україна. Види народних пісень. Народний музичний інструмент - ліра. Сприймання: Джордж Гершвін. Колискова з опери «Поргі і Бесс». Виконання:українська народна пісня «Ой ходить сон коло вікон». |
|
44. |
НЕВІДОМА УКРАЇНА. Мистецькі об’єкти та найуспішніші сучасні митці України. Шрифти. Виконання шрифтової композиції. |
|
ЯК ЦЕ ВЛАШТОВАНО І ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ? |
||
45. |
ПОВАГА ДО ПРАЦІ. Музичні професії. Квартет. Сприймання: Сергій Прокоф`єв. Тема Петрика, Пташки, Качки з симфонічної казки «Петрик і Вовк». Виконання: Ігор Танчак. Веселі нотки. |
|
46. |
ПОВАГА ДО ПРАЦІ. Працелюбність як необхідна складова розвитку. Мистецькі професії. Виконання аплікації «Мітла». |
|
47. |
ЦЕГЛИНКА ЗА ЦЕГЛИНКОЮ. Групи інструментів симфонічного оркестру. Диригент. Сприймання: Сергій Прокоф`єв. Тема Кішки, Дідуся, Вовка, мисливців з симфонічної казки «Петрик і Вовк». Виконання: Ігор Танчак. Веселі нотки |
|
48. |
ЦЕГЛИНКА ЗА ЦЕГЛИНКОЮ. Симетрія та асиметрія в різних видах мистецтва. Виконання графічного зображення будинку. |
|
49. |
ЯК УСЕ ВЛАШТОВАНО? Пісня, танець і марш — основні типи музики. Метр. Метроном. Сприймання: український народний танець «Коломийка» Виконання: українська народна пісня «Гей, там на горі Січ іде». |
|
50. |
ЯК УСЕ ВЛАШТОВАНО? Образ. Види образотворчого мистецтва. Зображення монстриків у техніці кляксографії. |
|
51. |
СМІЛИВІ КРОКИ. Підсумковий узагальнюючий урок - вікторина. |
|
52. |
СМІЛИВІ КРОКИ. Підсумковий урок. Урок узагальнення та повторення матеріалу. Ліплення дракончика. |
|
ЕНЕРГІЯ |
||
53. |
ЩО МЕНЕ НАДИХАЄ? Такт. Тактова риска. Розмір такту. Розспівка-мирилка. Сприймання: Роберт Шуман. Мрії. Виконання: Наталія Май. Там за лісами. |
|
54. |
ЩО МЕНЕ НАДИХАЄ? Джерела натхнення. Поняття ідеї. Виконання композиції «Кульбабки» (акварель, свічка). |
|
55. |
ЇЖА – ДЖЕРЕЛО ЕНЕРГІЇ. Дводольний музичний розмір. Опера. Арія. Сприймання: Арія Тіста з опери-казки «Колобкові мандри». Музика Н. Барабаш Виконання: Наталія Май. Там за лісами. |
|
56. |
ЇЖА – ДЖЕРЕЛО ЕНЕРГІЇ. Природа дивує – рослини як джерело енергії та натхнення. Ліплення качана кукурудзи. |
|
57. |
ЕНЕРГІЯ РУХУ. Тридольний музичний розмір. Танцювальність - властивість музики. Сприймання : Фредерік Шопен. Великий блискучий вальс. Виконання: Ольга Янушкевич. Пісня про зарядку. |
|
58. |
ЕНЕРГІЯ РУХУ. Лінія як виразник енергії руху. Види ліній. Поняття штриха. Виконання графічного рисунка однією лінією. |
|
59. |
ЕНЕРГІЯ СОНЦЯ. Пісенність - властивість музики. Гра - релаксація. Сприймання: Василь Барвінський «Сонечко». Виконання: Ольга Янушкевич. Пісня про зарядку. |
|
60. |
ЕНЕРГІЯ СОНЦЯ. Підсумковий узагальнюючий урок. Створення композиції – рефлексії «Сонце». |
|
МОЖЛИВОСТІ ЛЮДИНИ |
||
61. |
НЕ БУДЬ КОЛЮЧИМ. Чотиридольний музичний розмір. Маршовість - властивість музики. Сприймання : Джузеппе Верді. Марш з опери «Аїда». Виконання: Наталія Май. Не давайте суму жити. |
|
62. |
НЕ БУДЬ КОЛЮЧИМ. Емоції у мистецьких творах. Зображення кактусів. |
|
63. |
МИСТЕЦТВО ДОПОМАГАТИ ІНШИМ ТА СОБІ. Засіб музичної виразності - гармонія. Вокальна та інструментальна музика. Рояль. Сприймання : Жанна Колодуб. П`єси «Герда», « Снігова королева» з фортепіанного альбому «Снігова королева». Виконання: Наталія Май. Не давайте суму жити. |
|
64. |
МИСТЕЦТВО ДОПОМАГАТИ ІНШИМ ТА СОБІ. Окомір як інструмент митця. Способи розвитку окоміру. Ліплення торта. |
|
65. |
ІСТОРІЯ УСПІХУ. Варіації. Життєвий та творчий шлях Йозефа Гайдна. Сприймання: Йозеф Гайдн. Пісня з варіаціями. Виконання: Анна Олєйнікова. Світ дитинства. |
|
66. |
ІСТОРІЯ УСПІХУ Творчість Соні Делоне. Автопортрет. Створення графічного автопортрета «Мої інтереси». |
|
67. |
ШУКАТИ І ВІРИТИ. Рондо. Українські композитори Богдана Фільц та Мирослав Скорик. Сприймання: Богдана Фільц. Весняне рондо. Мирослав Скорик. Жартівлива п`єса. Виконання: Анна Олєйнікова. Світ дитинства. |
|
68. |
ШУКАТИ І ВІРИТИ. Творчість як вічний пошук нового. Жанр натюрморту. Створення натюрморту у стилі Поля Сезанна. |
|
69. |
ЗА КРОК ДО КАНІКУЛ. Підсумковий узагальнюючий урок. |
|
70. |
ЗА КРОК ДО КАНІКУЛ. Підсумковий узагальнюючий урок. Створення фантазійного годинника. |
|