ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МИСТЕЦТВА ( 4 КЛАС )

Про матеріал
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МИСТЕЦТВА ( 4 КЛАС ) ( За підручником: Кізілова Г. О. , Шулько О. А. Мистецтво: підручник для 4 класу загальноосвітніх навчальних закладів —Тернопіль: Видавництво «Астон», 2020. —1с.: іл. ) Частина І
Перегляд файлу

ОРІЄНТОВНЕ  КАЛЕНДАРНЕ  ПЛАНУВАННЯ

  УРОКІВ  МИСТЕЦТВА  ( 4  КЛАС )

 

( За  підручником: Кізілова Г. О. , Шулько О. А.

Мистецтво:  підручник  для 4 класу  загальноосвітніх  навчальних

 закладів —Тернопіль:  Видавництво «Астон», 2020.  —1с.:  іл. ) 

Частина І

 

№ з/п

Тема  уроку

Дата

ПОДОРОЖУЄМО І ВІДКРИВАЄМО СВІТ

1.

ПОЧАТОК ШЛЯХУ.

Види музичного фольклору. Троїсті музики.

Сприймання: музика у виконаннітроїстихмузик.

Виконання:Українська народна пісня. Од Києва до Лубен.

 

2.

ПОЧАТОК ШЛЯХУ.

Повторення мистецьких понять за попередній рік. Види образотворчого мистецтва. Гончарство.

Аплікація «Реставруємо глечик».

 

3.

МИСТЕЦТВО БЕЗ МЕЖ - УКРАЇНА, НІМЕЧЧИНА .

Нотний стан. Ноти. Скрипковий ключ. Спів звукоряду.

Сприймання: Людвігван Бетховен «Німецькийта­нець».

 Виконання: Українська народна пісня Од Києва до Лубен.

 

4.

МИСТЕЦТВО БЕЗ МЕЖ – КАНАДА.

Українська діаспора в світі. Кольорознавство: основні та похідні кольори. Композиція з листя у техніці фроттажа.

 

5.

МИСТЕЦТВО БЕЗ МЕЖ - ЧЕХІЯ, АВСТРІЯ.

Темп. Гра «Відгадай темп».

Сприймання: Йоганн Штраус. Полька.

Виконання:Чеська народна пісня. Полька.

 

6.

МИСТЕЦТВО БЕЗ МЕЖ – АВСТРІЯ.

Цікаві факти про Австрію. Поняття ракурсу. Зображення будинків знизу (техніка на вибір).

 

7.

МИСТЕЦТВО БЕЗ МЕЖ - УГОРЩИНА.

Тривалості нот і пауз.

Сприймання:Йоганнес Брамс. Угорський танець№5.

Виконання: Чеська народна пісня. Полька.

 

8.

МИСТЕЦТВО БЕЗ МЕЖ – ФРАНЦІЯ.

Франція у мистецькому аспекті. Повторення понять динаміки, експресії. Створення рухомої листівки.

 

МАШИНА ЧАСУ

9.

ПОГЛЯД У МИНУЛЕ.

Тембр. Гра-розспівка. Рапсодія.

Сприймання : Мирослав Скорик. Карпатська рапсодія.

Виконання: Алла Мігай. Сім нот.

 

10.

ПОГЛЯД У МИНУЛЕ.

Наскельний живопис. Поняття пропорцій. Створення силуетних зображень у техніці «тіньового» малюнка.

 

11.

КРІЗЬ ВІКИ.

Мелодія. Гра «Впізнай голос». Скрипка.

Сприймання :Вольфганг Амадей Моцарт. Симфонія №40.

Виконання: Алла Мігай. Сім нот.

 

12.

КРІЗЬ ВІКИ.

Одяг як дзеркало епохи. Створення моделей одягу у техніці колажу.

 

13.

ІСТОРІЯ ЗНАЙОМОЇ РЕЧІ. ПРЕКРАСНЕ ПОРУЧ.

Ритм. Ритмічні вправи. Сюїта.

Сприймання:Левко  Колодуб. Сюїта  № 4 «Українські тан­ці». Виконання: Анна  Олєйнікова. Жити щоб веселіш.

 

14.

ІСТОРІЯ ЗНАЙОМОЇ РЕЧІ.

Зміни естетичних уявлень та дизайну на прикладі сумки. Промисловий дизайн. Ліплення сумки.

 

15.

ГОСТІ З МАЙБУТНЬОГО.

Урок узагальнення та повторення матеріалу.

Гра «Сам собі режисер».

Сприймання : Алла Загайкевич. Електронна музика.

 

16.

ГОСТІ З МАЙБУТНЬОГО.

Урок узагальнення та повторення матеріалу.

Ліплення інопланетних істот.

 

ЧАРІВНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ

17.

У СВІТІ АНІМАЦІЇ.

Види мультфільмів.Гра « Впізнай музику мультфільма» .

Тричастинна музична форма.

Сприймання :  Едвард Гріг. Похід гномів.

Виконання: Алла Мігай. Гномик.

 

18.

У СВІТІ АНІМАЦІЇ.

Українські художники – аніматори.                                                Створення анімаційного образу в техніці графіки.

 

19.

ДИВО ПЕРЕВТІЛЕННЯ.

Театр. Види театру. Оркестр. Балет.Театральні етюди.

Сприймання : П. Чайковський. Вальс сніжинок» з балету «Лускунчик»

Виконання: Алла Мігай. Гномик.

 

20.

ДИВО ПЕРЕВТІЛЕННЯ.

Театральні професії. Бутафор. Ліплення бутафорського набору для власної історії. Робота у групах.

 

21.

ПРИРОДНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ.

Гра «Я - композитор». Порівняння художніх та музичних образів.

Сприймання : Сергій Прокоф`єв. Дощ і веселка.

Виконання:Анна Олєйнікова.  Пори року.

 

22.

ПРИРОДНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ.

Закономірні процеси в природі і в творчості. Поняття ескізу. Створення панно у техніці аплікації.

 

23.

У ПОШУКАХ ГОЛОВНОГО.

Розспівка. Ритмічна гра « А ми просо сіяли». Симфонія.

Сприймання : Л. Ревуцький.  Фінал симфонії № 2.

Виконання:Анна Олєйнікова.  Пори року.

 

24.

У ПОШУКАХ ГОЛОВНОГО.

Творчість Т. Яблонської. Поняття композиційного центру. Виконання пейзажу у техніці гуаші.

 

ФАКТИ І ТАЄМНИЦІ

25.

МАГІЧНІ ТАЄМНИЦІ

Театральні етюди.

Сприймання : Жанна  Колодуб.  «Троль» з фор­тепіанного альбому «Снігова королева».

Виконання: Наталія Май. Пісня про чарівника.

 

26.

МАГІЧНІ ТАЄМНИЦІ

Творчість художників – ілюстраторів. Створення монограми (графіка).

 

27.

ТАЄМНИЦІ МИСТЕЦТВА

Професія композитора. Литаври.

Сприймання : Йозеф Гайдн.  Симфонія № 94.

Виконання: Наталія Май. Пісня про чарівника.

 

28.

ТАЄМНИЦІ МИСТЕЦТВА

Джерела натхнення. Абстрактне мистецтво. Виконання абстрактної композиції (акварель).

 

29.

МИСТЕЦЬКІ ФАКТИ ПРО УКРАЇНУ

Колядки. Щедрівки.

Сприймання : танець у виконанні ансамблю танцю України ім. П. Вірського.

Щедрівка «Сієм, сієм, посіваєм» у вико­нанні хору ім. Г Верьовки.

Виконання: українська народна пісня. Старий рік минає.

 

30.

МИСТЕЦЬКІ ФАКТИ ПРО УКРАЇНУ

Мистецька гордість України. Петриківський розпис.

 Створення композиції у крузі.

 

31.

Я ЗНАЮ – ЦЕ ФАКТ!  Підсумковий узагальнюючий урок.

Трембіта - найдовший  музичний інструмент світу.

 

32.

Я ЗНАЮ – ЦЕ ФАКТ!  Підсумковий узагальнюючий урок.

Ліплення кольорового кота з руликів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Частина ІІ

 

№ з/п

Тема  уроку

Дата

СВІТ НЕВИДИМИЙ

33.

НЕДИДИМЕ ТА ВСЮДИСУЩЕ ПОВІТРЯ.

Повітря - джерело утворення звуку. Дихальні вправи.

Сприймання: український народний танець «Метелиця».

Виконання: Наталія Антоник. Дивна пісня.

 

34.

НЕДИДИМЕ ТА ВСЮДИСУЩЕ ПОВІТРЯ.

Поняття повітряної перспективи.

Виконання фантастичного пейзажу з тоновою градацією.

 

35.

 ГРА КРАПКИ І ЗВУКУ.

Регістр: низький, середній, високий.

Сприймання: Микола Сільванський. Пташка і кицька.

Виконання: Наталія Антоник. Дивна пісня.

 

36.

МАЙЖЕ НЕВИДИМА КРАПКА.

Крапка як виражальний засіб графіки. Створення крапкового графічного зображення.

 

37.

ЗАХОПЛЮЮЧИЙ СВІТ МІНІАТЮР.

З чого складається мова музики? Мініатюра в музиці.

Сприймання: Самуїл Майкапар. Музична шкатулка.

Виконання: українська народна пісня. Був собі журавель.

 

38.

ЗАХОПЛЮЮЧИЙ СВІТ МІНІАТЮР.

Мініатюра як вид живопису. Ліплення мініатюрної свинки.

 

СВІТ НЕВІДОМИЙ

39.

ЩО ТАМ, ЗА ЗІРКАМИ?

Музична імпровізація. Вправа «Танцюючі ручки».

Сприймання : Клод Дебюссі. Місячне сяйво .

Виконання: Ольга Янушкевич. Чомучки.

 

40.

ЩО ТАМ, ЗА ЗІРКАМИ?

Уява та фантазія в зображенні фантастичних сюжетів. Теплі і холодні кольори. Зображення космічного корабля.

 

41.

ЩО ТАМ, ПІД ВОДОЮ?

Виражальні та зображальні інтонації в музиці.

Сприймання : Микола Римський-Корсаков. Вступ до опери «Садко».

Виконання: Ольга Янушкевич. Чомучки.

 

42.

ЩО ТАМ, ПІД ВОДОЮ?

Морський пейзаж. Мариністи. Форма предмета.

Створення рибки у техніці паперового плетіння.

 

43.

НЕВІДОМА Україна.

Види народних пісень. Народний музичний інструмент - ліра.

Сприймання: Джордж Гершвін. Колискова з опери «Поргі і Бесс».

Виконання:українська народна пісня «Ой ходить сон коло вікон».

 

44.

НЕВІДОМА УКРАЇНА.

Мистецькі об’єкти та найуспішніші сучасні митці України. Шрифти. Виконання шрифтової композиції.

 

ЯК ЦЕ ВЛАШТОВАНО І ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ?

45.

ПОВАГА ДО ПРАЦІ.

Музичні професії. Квартет.

Сприймання: Сергій Прокоф`єв. Тема Петрика, Пташки, Качки з симфонічної казки «Петрик і Вовк».

Виконання: Ігор Танчак. Веселі нотки.

 

46.

ПОВАГА ДО ПРАЦІ.

Працелюбність як необхідна складова розвитку. Мистецькі професії. Виконання аплікації «Мітла».

 

47.

ЦЕГЛИНКА ЗА ЦЕГЛИНКОЮ.

Групи інструментів симфонічного оркестру. Диригент.

Сприймання: Сергій Прокоф`єв. Тема Кішки, Дідуся, Вовка, мисливців з симфонічної казки «Петрик і Вовк».

Виконання: Ігор Танчак. Веселі нотки

 

48.

ЦЕГЛИНКА ЗА ЦЕГЛИНКОЮ.

Симетрія та асиметрія в різних видах мистецтва. Виконання графічного зображення будинку.

 

49.

ЯК УСЕ ВЛАШТОВАНО?

Пісня, танець і марш — основні типи музики. Метр. Метроном.

Сприймання: український народний танець «Коломийка»

Виконання: українська народна пісня «Гей, там на горі Січ іде».

 

50.

ЯК УСЕ ВЛАШТОВАНО?

Образ. Види образотворчого мистецтва. Зображення монстриків у техніці кляксографії.

 

51.

СМІЛИВІ КРОКИ.

 Підсумковий узагальнюючий урок - вікторина.

 

52.

СМІЛИВІ КРОКИ. Підсумковий урок.

Урок узагальнення та повторення матеріалу. Ліплення дракончика.

 

ЕНЕРГІЯ

53.

ЩО МЕНЕ НАДИХАЄ?

Такт. Тактова риска. Розмір такту. Розспівка-мирилка.

Сприймання: Роберт Шуман. Мрії.

Виконання: Наталія Май. Там за лісами.

 

54.

ЩО МЕНЕ НАДИХАЄ?

Джерела натхнення. Поняття ідеї.

Виконання  композиції «Кульбабки» (акварель, свічка).

 

55.

ЇЖА – ДЖЕРЕЛО ЕНЕРГІЇ.

Дводольний музичний розмір. Опера. Арія.

Сприймання: Арія Тіста з опери-казки «Колобкові мандри».  Музика Н. Барабаш

Виконання: Наталія Май. Там за лісами.

 

56.

ЇЖА – ДЖЕРЕЛО ЕНЕРГІЇ.

Природа дивує – рослини як джерело енергії та натхнення.

Ліплення качана кукурудзи.

 

57.

ЕНЕРГІЯ РУХУ.

Тридольний музичний розмір. Танцювальність - властивість музики.

Сприймання : Фредерік Шопен. Великий блискучий вальс.

Виконання: Ольга Янушкевич. Пісня про зарядку.

 

58.

ЕНЕРГІЯ РУХУ.

Лінія як виразник енергії руху. Види ліній. Поняття штриха. Виконання графічного рисунка однією лінією.

 

59.

ЕНЕРГІЯ СОНЦЯ.

Пісенність - властивість музики. Гра - релаксація.

Сприймання: Василь  Барвінський «Сонечко».

Виконання: Ольга Янушкевич. Пісня про зарядку.

 

60.

ЕНЕРГІЯ СОНЦЯ. Підсумковий узагальнюючий урок.

Створення композиції – рефлексії «Сонце».

 

МОЖЛИВОСТІ ЛЮДИНИ

61.

НЕ БУДЬ КОЛЮЧИМ.

Чотиридольний музичний розмір. Маршовість - властивість музики.

Сприймання : Джузеппе Верді. Марш з опери «Аїда».

Виконання: Наталія Май. Не давайте суму жити.

 

62.

НЕ БУДЬ КОЛЮЧИМ.

Емоції у мистецьких творах. Зображення кактусів.

 

63.

МИСТЕЦТВО ДОПОМАГАТИ ІНШИМ ТА СОБІ.

Засіб музичної виразності - гармонія. Вокальна та інструментальна музика. Рояль.

Сприймання : Жанна Колодуб. П`єси «Герда», « Снігова королева» з фор­тепіанного альбому «Снігова королева».

Виконання: Наталія Май. Не давайте суму жити.

 

64.

МИСТЕЦТВО ДОПОМАГАТИ ІНШИМ ТА СОБІ.

Окомір як інструмент митця. Способи розвитку окоміру.

Ліплення торта.

 

65.

ІСТОРІЯ УСПІХУ.

Варіації. Життєвий та творчий шлях Йозефа Гайдна.

Сприймання: Йозеф Гайдн. Пісня з варіаціями.

Виконання: Анна Олєйнікова. Світ дитинства.

 

66.

ІСТОРІЯ УСПІХУ

Творчість Соні Делоне. Автопортрет.

 Створення графічного автопортрета «Мої інтереси».

 

67.

 ШУКАТИ І ВІРИТИ.

Рондо. Українські композитори Богдана Фільц та Мирослав Скорик.

Сприймання: Богдана Фільц. Весняне рондо.

Мирослав Скорик. Жартівлива п`єса.

Виконання: Анна Олєйнікова. Світ дитинства.

 

68.

ШУКАТИ І ВІРИТИ.

Творчість як вічний пошук нового. Жанр натюрморту. Створення натюрморту у стилі Поля Сезанна.

 

69.

ЗА КРОК ДО КАНІКУЛ. 

Підсумковий узагальнюючий урок.

 

70.

 ЗА КРОК ДО КАНІКУЛ.  Підсумковий узагальнюючий урок.

Створення фантазійного годинника.

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 5 клас, Планування
Додано
11 вересня 2021
Переглядів
3730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку